Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

K70 RGB Problem, finns det inte hjälp i sverige?

Permalänk
Medlem

K70 RGB Problem, finns det inte hjälp i sverige?

Hej! Har ett k70 RGB och några gånger varje dag så säger windows att det är fel på usb enheten. Har testat mig fram och det är tangentbordet det gäller. Har fått en RMA godkänd men det närmsta stället är Nederländerna att skicka till. Känns ju väldigt dyrt och dumt att skicka det dit då det ska fungera från början. Något ni Corsair i Sverige kan göra åt detta?

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

Återförsäljaren ska ta hand om garantiärenden första året och eventuellt efter också beroende på vad som utlovats.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Zyzlite:

Hej! Har ett k70 RGB och några gånger varje dag så säger windows att det är fel på usb enheten. Har testat mig fram och det är tangentbordet det gäller. Har fått en RMA godkänd men det närmsta stället är Nederländerna att skicka till. Känns ju väldigt dyrt och dumt att skicka det dit då det ska fungera från början. Något ni Corsair i Sverige kan göra åt detta?

Hejdu,

Tråkigt att det krånglar för dig, har du uppdaterat till nyaste versionen av mjukvaran samt nyaste firmwaren?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Betalade själv bara 150:- för att skicka mitt tangentbord ner till Corsair i Nederländerna, skicka bara som ett skrymmande brev genom posten!

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hejdu,

Tråkigt att det krånglar för dig, har du uppdaterat till nyaste versionen av mjukvaran samt nyaste firmwaren?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Ja, efter lite googling verkar problemet vara att usb sladden börjar gå sönder / är sönder från början. Tangentbordet är max 1 månad gammalt.

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

@XFTality:
De säger att man ska skicka med försäkrat och spårbart paket = svindyrt

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@XFTality:
De säger att man ska skicka med försäkrat och spårbart paket = svindyrt

De rekommenderar det, men inget som man måste följa. Jag gjorde detta i april, fungerade utan några problem alls.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

@XFTality:
Okej, är väl sista utvägen då. För nu hittar inte programmet tangentbordet alls... Känns bra!

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@XFTality:
Okej, är väl sista utvägen då. För nu hittar inte programmet tangentbordet alls... Känns bra!

RMA genom Corsair/återförsäljare är nog ditt enda hopp då det onekligen låter som ett hårdvaruproblem. Lycka till med garantiärendet!

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

@XFTality:
Vet du om man får något extra för besväret?

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@XFTality:
Vet du om man får något extra för besväret?

Det får man inte, såvida ditt tangentbord inte produceras längre. I sådana fall uppgraderar de till senaste modell av ditt utgångna tangentbord, i mitt fall från ett K90 till ett K95 RGB.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hejdu,

Tråkigt att det krånglar för dig, har du uppdaterat till nyaste versionen av mjukvaran samt nyaste firmwaren?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Något du kan göra något åt?

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan:
För jag har nämnligen inget annat tangentbord. Så därför är det ett problem

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

Lämna det till återförsäljaren som du köpt det av. De är skyldiga att ta emot tangentbordet.

Permalänk
Medlem

@twk:
Problemet är att det är en bit till närmsta affär där jag kan lämna det..

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@twk:
Problemet är att det är en bit till närmsta affär där jag kan lämna det..

Okej, om det inte är ett alternativ att åka till affären så får du skicka det till Corsair.

Permalänk
Medlem

@twk:
Precis, men de ligger ju i Nederländerna som sagt. Vilket är hela problemet

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

Tredje alternativet är att laga det själv. Tänk på att alla garantier och liknande försvinner när du öppnar det. Om det är kabeln som är problemet så brukar det inte vara det mest avancerade att laga. Har tyvärr inget tangentbord av samma modell så jag jag kan inte kolla det.

Permalänk
Medlem

@Beltet: Eftersom det endast är några veckor gammalt känns det inte som ett alternativ..

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk

@Zyzlite: Eller så kan du köpa ett nytt tangentbord istället för att sitta här och rabbla upp alla problem.

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Medlem

Varför är det ett problem att det ligger i Nederländerna? Alla stora företag typ Asus, Corsair, Logitech etc har inga kontor eller serviceställen i Sverige. Tar ju ändå typ lika långt tid att skicka till Nederländerna som till Stockholm så sega som PostNord är...

Gå och köp ett oem tangetbord på Kjell, Classe eller ngt sålänge och skicka in tangentbordet bara, alternativt lämna in det där du köpte det och be om ett nytt (om dem är snälla).

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

@compaq älskaren: Betalar du ?

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

@Extremaz:
Men priset är inte detsamma

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk

@Zyzlite: Nej, men varför gör du inte nåt åt saken istället för att sitta här och gnälla. Ifall du inte orkar åka med tangentbordet dit där du köpte det och du inte heller orkar skicka det till Nederländerna, då tycker jag att du ska åka och köpa ett Logitech k120 eller Microsoft Wired Keyboard 400

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Medlem

Betalar inte corsair för frakten om det visar sig vara fel på produkten?
http://www.corsair.com/se-fi/support/warranty Du kan läsa mer detaljer här men om jag har förstått det rätt så är det corsair som skickar någon form av check till dig. Vet inte hur det fungerar men jag har hört att corsair har bra support så varför skickar du inte en fråga till dem och se hur de gör?
Enligt mig är det helt orimligt att du ska stå för frakten i slutändan då du har köpt en produkt som de ansvarar för att den ska fungera under garantitiden. Däremot att du lägger ut för frakten till en början anser jag vara rimligt. Detta har jag gjort med garanti ärenden till komplett och där har det inte varit några problem.

Permalänk

@Zyzlite: Och dessutom ifall något du köpt går sönder och vill skicka bort det på garanti, FÖRUTSATT att din garanti är i kraft, så beroende på tillverkare så kan det hända att vackert måste punga ut med slantarna för frakten, Förutsatt att det är något värt att skicka bort på garanti.

Tyvärr, sånt är livet.

Visa signatur

Jag hatar när folk anmäler min signatur...

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Zyzlite:

Ja, efter lite googling verkar problemet vara att usb sladden börjar gå sönder / är sönder från början. Tangentbordet är max 1 månad gammalt.

Hej Zyzlite,

Ursäkta för sent svar, skicka mig ditt ticket-nummer så löser jag resten.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk

Hmm. Jag var med om samma sak, efter mkt felsökning så visade det sig att du inte ska koppla in båda USB kablarna! Du ska bara koppla in den USB kabeln som är markerad med en tangentbord symbol om du har USB 3.0 på din dator! Testa det innan du RMA:r den! Löste mitt problem och jag har kört felfritt sen dess. Se även till att "läget" är korrekt på tangentbordet, den ska vara på Steg 1 på den lilla switchen.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem

@Helionart:
Testat alla möjliga sätt! Tack ändå

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |