Onormalt mycket lagg pga. en dålig router?

Permalänk
Avstängd

Onormalt mycket lagg pga. en dålig router?

Har haft en massa lag senaste tiden, ungefär i en vecka och det gäller spelet Advanced Warfare... och jag vet detta spelet är ingen som spelar, det laggar... men detta är mer än bara vanligt laggande. Jag provade att koppla ur routern och koppla direkt till jacket och det fungerar avsevärd mycket bättre.

Kan ju vara en dum fråga, men är det dags att köpa en bättre router än den BBB gav mig?

Den skickar för övrigt ut helt värdelösa trådlösa signaler också, mitt Ps3 får 20-30 Mbit av 1000 Mbit som abonnemanget ger. Tjejens iMac Air får också jätte dåligt, runt 40 Mbit. Kan en router ge mig jämnare trådad prestanda i spel i detta fall tror ni? Kan en bättre router också ge mig högre wifisiffror till andra datorer?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II - Intel i7 5960X - Cooler Master Nepton 240M - Msi X99 Gaming 9 AC - 2 st Msi Geforce GTX 980 Gaming SLi - BenQ XL2730Z 2560x1440 144hz Freesync - Steelseries Sensie Raw Rubberized - Cooler Master CM Storm QuickFire TK MX Red - Cooler Master CM Storm Swift-RX Extra Large

Permalänk
Skrivet av m4yk:

Har haft en massa lag senaste tiden, ungefär i en vecka och det gäller spelet Advanced Warfare... och jag vet detta spelet är ingen som spelar, det laggar... men detta är mer än bara vanligt laggande. Jag provade att koppla ur routern och koppla direkt till jacket och det fungerar avsevärd mycket bättre.

Kan ju vara en dum fråga, men är det dags att köpa en bättre router än den BBB gav mig?

Den skickar för övrigt ut helt värdelösa trådlösa signaler också, mitt Ps3 får 20-30 Mbit av 1000 Mbit som abonnemanget ger. Tjejens iMac Air får också jätte dåligt, runt 40 Mbit. Kan en router ge mig jämnare trådad prestanda i spel i detta fall tror ni? Kan en bättre router också ge mig högre wifisiffror till andra datorer?

Wifianalyzer ladda ner till nån Android telefon, hur många andra AP kan du se?
kör alla på wifi eller nån trådat ?
hur långt ifrån routern sitter du när du testar mot bredbandskollen ?
vilken router är det ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644