Tips på gaming bärbara datorer?

Permalänk

Tips på gaming bärbara datorer?

Hej!

Det är nämligen såhär att min stationära dator har pajats totalt efter 5 års bruk. Och nu tycker jag att det är dags för att köpa en bärbar dator.

Mina krav på laptopen är att den ska klara av spelet CS GO på alla sorters grafikinställningar utan problem. Sedan ska den kunna klara av lite mer krävande spel än så.

Undrar även ifall det går att koppla in min benQ 144hz skärm med en dual link sladd i laptopen?

Prisklass: Ungefär runt 10 000kr

Permalänk
Skrivet av agrikarem:

Hej!

Det är nämligen såhär att min stationära dator har pajats totalt efter 5 års bruk. Och nu tycker jag att det är dags för att köpa en bärbar dator.

Mina krav på laptopen är att den ska klara av spelet CS GO på alla sorters grafikinställningar utan problem. Sedan ska den kunna klara av lite mer krävande spel än så.

Undrar även ifall det går att koppla in min benQ 144hz skärm med en dual link sladd i laptopen?

Prisklass: Ungefär runt 10 000kr

Macbook pro låter ut som ett givet val.

Permalänk
Skrivet av swedroidgalax:

Macbook pro låter ut som ett givet val.

Jag skulle inte rekommendera Macbook pro av flera anledningar:
1. Den billigaste kostar mer än 2000kr över din budget.
2. Den Macbook pro som man kan köpa för 12295:- (från apple.se) har ett integrerat grafikkort dvs inte lämpat för spel.
3. Om det är spela du vill göra så är det fortfarande windows som har det största utbudet av spel.

En dator med bra hårdvara för spel för 7990kr:
http://www.siba.se/datorer/barbara-datorer/barbar-speldator/l...

Sen beror det på om du har några specifika krav angående datorn i övrigt (storlek, komponenter, märke osv).