Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

BF4 windows 10. battlelog web plugins problem

Permalänk
Medlem

BF4 windows 10. battlelog web plugins problem

någon som har en lösning på problemet... battlelog vill att jag laddar ner senaste uppdateringen för att kunna spela. men Windows 10 tycks inte gilla det, kör som administratör men hjälper inte, säger att programmet inte är kompatibelt??

några förslag

Visa signatur

Moderkort Asus Rampage IV Formula.... Processor intel core i7 3820 4,0 GHz......CPU kylare Corsair H100 Hydro Series......Ramminne 16GB Corsair XMS3 Vengeance........SSD ocz Vertex 4 256Gb *2 i raid 0.......windows 7 home premium 64-bit.......PSU från Corsair CMPSU-850AX......Blue ray brännare - Lite-On iHBS112......Corsair Graphite 600T svart ;)
Ljudkort Asus Xonar Essence STX. Grafikkort geforce Gtx 690 ;)

Permalänk
Medlem

@joche_87:

Vilken browser? Provat med en annan browser?

Permalänk
Medlem

Battlelog fungerar inte längre med Chrome.
Jag använder Internet Explorer nu och det funkar fint med Win 10.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jefe:

Battlelog fungerar inte längre med Chrome.
Jag använder Internet Explorer nu och det funkar fint med Win 10.

Du menar Microsoft Edge?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av joche_87:

någon som har en lösning på problemet... battlelog vill att jag laddar ner senaste uppdateringen för att kunna spela. men Windows 10 tycks inte gilla det, kör som administratör men hjälper inte, säger att programmet inte är kompatibelt??

några förslag

Gör IE main browser istället för Edge = problem löst

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

tack för alla svaren. tummen upp... ja det är i edge det jävlas i .. men jag har Explorer som första val sen i dag så det är löst... men varför går det inte i edge då??

Visa signatur

Moderkort Asus Rampage IV Formula.... Processor intel core i7 3820 4,0 GHz......CPU kylare Corsair H100 Hydro Series......Ramminne 16GB Corsair XMS3 Vengeance........SSD ocz Vertex 4 256Gb *2 i raid 0.......windows 7 home premium 64-bit.......PSU från Corsair CMPSU-850AX......Blue ray brännare - Lite-On iHBS112......Corsair Graphite 600T svart ;)
Ljudkort Asus Xonar Essence STX. Grafikkort geforce Gtx 690 ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av joche_87:

tack för alla svaren. tummen upp... ja det är i edge det jävlas i .. men jag har Explorer som första val sen i dag så det är löst... men varför går det inte i edge då??

Edge är nytt och det finns förmodligen inget stöd för det plugin:et än, därför går det inte.

Permalänk
Medlem

om jag vill visa er en bild hur gör jag då för det går inte att infoga den hära

Visa signatur

Moderkort Asus Rampage IV Formula.... Processor intel core i7 3820 4,0 GHz......CPU kylare Corsair H100 Hydro Series......Ramminne 16GB Corsair XMS3 Vengeance........SSD ocz Vertex 4 256Gb *2 i raid 0.......windows 7 home premium 64-bit.......PSU från Corsair CMPSU-850AX......Blue ray brännare - Lite-On iHBS112......Corsair Graphite 600T svart ;)
Ljudkort Asus Xonar Essence STX. Grafikkort geforce Gtx 690 ;)

Permalänk
Skrivet av joche_87:

tack för alla svaren. tummen upp... ja det är i edge det jävlas i .. men jag har Explorer som första val sen i dag så det är löst... men varför går det inte i edge då??

Är väl så att Edge inte stödjer några plugins alls?

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

om jag vill visa er en bild hur gör jag då för det går inte att infoga den hära

Visa signatur

Moderkort Asus Rampage IV Formula.... Processor intel core i7 3820 4,0 GHz......CPU kylare Corsair H100 Hydro Series......Ramminne 16GB Corsair XMS3 Vengeance........SSD ocz Vertex 4 256Gb *2 i raid 0.......windows 7 home premium 64-bit.......PSU från Corsair CMPSU-850AX......Blue ray brännare - Lite-On iHBS112......Corsair Graphite 600T svart ;)
Ljudkort Asus Xonar Essence STX. Grafikkort geforce Gtx 690 ;)

Permalänk
Medlem

Jag kör med Chrome och för mig funkar det. Men jag fick lov att göra en ändring i plugins eller nåt. Fast den funktionen försvinner snart och kommer sluta stödjas säger den när jag kommer in i Battlelog.
Jag får alltid lov till att trycka ner den.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Lego Master
Skrivet av DragonRapide:

Är väl så att Edge inte stödjer några plugins alls?

Nej, precis. Edge stöder inte plugins alls just nu, men MS har lovat att det ska komma stöd för det i en senare uppdatering.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av joche_87:

någon som har en lösning på problemet... battlelog vill att jag laddar ner senaste uppdateringen för att kunna spela. men Windows 10 tycks inte gilla det, kör som administratör men hjälper inte, säger att programmet inte är kompatibelt??

några förslag

Om du i battlelog går in i settings, så kan du där välja att använda "plugin-fritt". Då kan du använda Chrome
igen om du så önskar. Vet inte om detta fungerar även för edgebrowsern, men om du inte vill släppa chrome,
eller att du favoriserar den, så funkar det bra. Jag kör själv W10, och använder chrome för battlelog. Problemfritt.
Lycka till ! //H

Visa signatur

Den som söker, han letar

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Hassse:

Om du i battlelog går in i settings, så kan du där välja att använda "plugin-fritt". Då kan du använda Chrome
igen om du så önskar. Vet inte om detta fungerar även för edgebrowsern, men om du inte vill släppa chrome,
eller att du favoriserar den, så funkar det bra. Jag kör själv W10, och använder chrome för battlelog. Problemfritt.
Lycka till ! //H

Men om du kör pluginfritt så antar jag att Battlescreen inte fungerar?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Men om du kör pluginfritt så antar jag att Battlescreen inte fungerar?

Oj,det har jag ingen aning om, eftersom jag inte använder funktionen. Men det är bara att testa. Dock framgår det inte att du skulle mista någon funktion när du väljer att köra plugin-fritt. Inte sist jag kollade iaf.
//H

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den som söker, han letar