Datorns minnesanvändning stiger till 99% efter någon timme

Permalänk
Medlem

Datorns minnesanvändning stiger till 99% efter någon timme

Tjena tjejer och killar på sweclockers, det är något som strular med min dator.
Min dator fungerar väldigt bra efter jag har startat den och fortsätter fungera bra i några timmar, men efter ett tag så blir den seg som självaste f*n.
Det laggar bara jag försöker röra musen, jag öppnar då aktivitetshanteraren för att se vad som tar upp så mycket minne, det står då att minnet ligger på 99% användning.
Jag skulle ta en screenshot på detta men det laggade så mycket att det faktiskt inte gick. Det som är konstigt att är den största processen "system" endast tar upp runt 50mb kanske, men det står att den ändå tar upp 40-50% av mitt ram.
Detta är ganska konstigt då jag har 8ram, vilken kanske inte är så mycket men det borde räcka ändå.

Här är mina speccs Speccs
Något att notera är att jag för några dagar sedan upgraderade till windows 10, vilket jag tycker är bra och datorn fungerar ganska snabbt med det, men detta problem har då uppstått.

Kan det vara så att det är mitt ram som inte fungerar eller vad tror ni?
Tack på förhand.

§3.1
Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att du har drabbats av ett virus. Prova först att söka igenom datorn med Malwarebytes eller Norton power eraser. Hittar du inget så kört memtest under en natt. Något av det måste ge "utslag". Gör det inte det så är det nog ominstallation som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

Jag skulle tro att du har drabbats av ett virus. Prova först att söka igenom datorn med Malwarebytes eller Norton power eraser. Hittar du inget så kört memtest under en natt. Något av det måste ge "utslag". Gör det inte det så är det nog ominstallation som gäller.

Jag körde igenom den med windows defender tidigare, men jag ska testa med malwarebytes nu, tack för svaret!

Permalänk
Moderator
Forumledare

*rubrik redigerad*

Citat:

§3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Tidigare har vissa upplevt minnesläckor med MSI killerNIC korten. Kan vara värt att kolla upp om där finns nyare drivrutiner/mjukvara då jag tror felet låg där (om jag minns rätt).

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Killer nic. Finns flera olika trådar om det här på forumet. Verkar vara riktiga skitdrivrutiner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag drog en full scan med windows defender och ni hade rätt! https://gyazo.com/31316185b937bafa6e53826ee924ab4b
Tack så mycket för hjälpen!