Permalänk
Medlem

DJI Phantom 3 Professional 4K

Hej!

Jag köpte denna från komplett ett par veckor efter lanseringen och även om den är sjukt rolig och fångar utmärkt video så har jag dessvärre inte tid att flyga omkring så mycket som jag skulle behöva för att berättiga ägandet.

Jag antar att ni intressenter hellre läser ett antal reviews och djupgående artiklar än att höra mig säga saker som "den är iphone vit" och "den flyger snabbt, som en fågel typ" eller kanske "man kan filma sina grannar" så jag låter er sälja in er själva.

https://www.komplett.se/product/842640/hem-fritid/radiostyrt/...

Jag är just nu på jobbet så har inga annonsvärdiga bilder på den men jag slänger upp vad jag har, mer kan mailas.

Den är alltså i nyskick, flugen 7-8 laddningar, till en maxhöjd av 250m (olagligt, #thuglife)

Ni får den nerpackad i lådan den kom i som är lite repig på utsidan men väl värdig att släpa runt den i ett tag till då det är en välbyggd förpackning.

Om ni är snälla och tillmötesgående så kan jag slänga med nedan minneskort men om ni envisas med att försöka pruta ner med kassa argument som "det är ju snart vinter???" (truestory) eller byta mot en gammal spis eller något så behåller jag kortet och till min gopro.

https://www.komplett.se/product/816611/foto-video/minneskort/...

Jag tänker inte skicka den någonvart alls. Jag möter gärna upp någonstans runt stockholm då jag har en bil och tycker om att köra runt i den. Jag kan absolut tänka mig att köra en testflygning med eventuell köpare då vi testar med din mobil/platta och jag visar vad man bör tänka på osv.

Ett par sista ord baserat på mina senaste erfaraneheter från blocket:

1. Skambud kommer ignoreras eller till och med hånas
2. Jag vill inte bo i din stuga på gotland ett par veckor som betalning.
3. Om du tror att jag tänker matcha det pris du kan få momsfritt / via åfkonto om du köper ny genom firman så har du FEL
4. Jag VET att det finns ett par billigare på blocket, de säljarnas låga ambition rör inte mig.
5. Jag vill ha det påpekat att jag inte har bråttom och inte kommer låta mig pressas

Kommentera gärna i tråden, om du har en annan ide om pris, lägg ett bud.

Åh, jag höll på att glömma en sak! Kvitto mot komplett ska nog kunna överlåtas, ej säker på hur detta går till men vi löser det.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

[Jag har coola grejer, jag lovar!]

Permalänk
Medlem

Skiter i maskinen, Men din annons var grym!
Tack!

Visa signatur

The more people i meet, the better i like rattlesnakes

Permalänk

Kul annons. Lite bortkastade 20kr dock.

Permalänk

"2. Jag vill inte bo i din stuga på gotland ett par veckor som betalning. "
Underbart skrivet, antar att det faktiskt har hänt?
Vissa folk asså!

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Ville bara stämma in med ovanstående, sjukt bra annons med precis lagom humor. Lycka till med affären!

Permalänk
Medlem

@Swedishg33k95:

Yup, det hände. Sålde en liten trial-motorcykel för ett par veckor sedan, bad om 19500 och en person som verkade ha som syssla att köpa in fordon till gotland föreslog att vi kunde byta; ett par veckor under semestertid i hans stuga som iofs såg helt okej ut mot min hoj. Underförstått då att jag tog med mig motorcykeln dit, därmed skulle han alltså får gratis leverans till gotland...

Även i denna veva som en person försökte argumentera att om han köpte versionen med mindre motor, klenare/billigare däck, fälgar och delar och köpte den genom sin firma så kunde han få den aningen billigare (som byggsats) och då borde jag väl ändå sänka mitt pris, det var ju uppenbart lite högt?

En person ville även byta mot en annan motorcykel som komplett och i bra skick var värd kanske 15000 på blocket, saken var att han försökt bygga om den. Den var nu inte längre körbar och han hade inte sparat originaldelarna.... Men den såg rätt bra ut.

Sedan ett par som vägrade lägga ett bud alls och envisades om att jag skulle berätta vad "sista priset" var alltså pruta ner mig själv å deras vägnar.

Människor är så roliga ^^

Visa signatur

[Jag har coola grejer, jag lovar!]