Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vad händer om man inte returnerar telias smarta router?

Permalänk
Medlem

Vad händer om man inte returnerar telias smarta router?

Som rubriken lyder, vad händer om man av någon anledning inte returnerar telias "smarta" router när man säger upp abonnemanget? Vad kostar det?

Permalänk

Har en liggande här. Abbonemanget gick ut för ett år sedan och inte hört ett pip från telia. Den är förövrigt inte ens använd

Ärligt talat så tror ja inte telia orkar bry sig om dessa gateways. Kostar nog mer att ha folk som hanterar returerna på dessa. Alla får ju en helt ny vid tecknande av abbonemang så vart dessa begagnade skulle ta vägen är frågan.

Permalänk
Medlem

Jag fick en räkning efter ett halvår på 400

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

gott, för 400 spänn är det fan värt att ta stora stygga älgstudsaren i kaliber 9,3x57 och sätta en 18,5 grams alaska blyspets rakt i skiten, filma alltihop och lägga ut på telias facebooksida. (ja det är ett thomson as, jag har försökt få den utbytt mot en technicolor-router men det blev tvärnej) pubertalt? absolut! roligt? kan ni ge er fan på, om inte annat så lär det bli en underbar känsla att se plastbitarna flyga åt alla håll när det blir ett hål stort som en golfboll rakt igenom skräpet.

Permalänk
Medlem

Ring Telia och be dem att skicka fraktlapp, annars behåller du skiten!

Permalänk

Jag tror jag har typ 3 telia-routers liggande i källaren. De är inte speciellt snåla med dom :). Även när min senaste slutade funka efter ett åskoväder sa dom bara typ "kom in så får du en ny gratis".. så jag tror det är rätt lugnt. Lär snålt att få en faktura på den i efterhand däremot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Ring Telia och be dem att skicka fraktlapp, annars behåller du skiten!

vore iofs rätt kul att skicka tillbaks resterna efter att älgbössan fått säga sitt...