Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Fråga om pump till vattenkylning

Hej!

Kollar runt lite på custom loop till datorn i sign, och då budgeten inte räcker till riktigt så tänkte jag köpa block till processorn först, och senare slänga in grafikkort.
Nu till min fråga: i princip alla jag pratat med rekommenderar ju D% pumpen (den här!), men då, som jag nämnde ovan, budgeten inte är så stor så funderar jag på en sånn här istället.

Funkar den som den ska, eller är det något stort minus med den? Vet självklart att D5 är bättre, men tänker om den är något jätteallvarligt i den billigare? Går ju uppgradera senare liksom

Tack!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

största skillnaden blir nog ljudnivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

största skillnaden blir nog ljudnivå.

Ah okey, vet du hur illa den andra jag länkade är? Lär störa mig på om den låter för mycket >.<

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Om du har en relativ liten budget så titta på marknaden, kommer in vattenkylningsdelar hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Om du har en relativ liten budget så titta på marknaden, kommer in vattenkylningsdelar hela tiden.

Jo har sett det, men de säljs oftast av rätt så äckligt fort också, och går tyvärr i skolan på dagarna

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Pengar i sjön att köpa den där, lägg upp en köpes-annons istället så kan du få bra mycket bättre begagnade delar...

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Skrivet av ZyntaaX:

Ah okey, vet du hur illa den andra jag länkade är? Lär störa mig på om den låter för mycket >.<

Är ljudnivån relevant så skippa budgetpumparna direkt, 2.2an och framförallt 4.0an har inte i närheten av en dator att göra om du frågar mig och det är lite som att slänga pengarna i sjön då du antingen kommer ge upp detta med vattenkylning pga skitpumpen eller köpa en ny ordentlig rätt omgående.

Det finns en anledning till varför folk rekommenderar D5an

EDIT: Kan hålla med ovanstående att kolla begagnat marknaden, av egen erfarenhet så kommer det ut massor i vattenkylningsväg och begagnat priserna brukar vara riktigt bra då andrahandsvärdet av någon anledning är dåligt på just vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Pengar i sjön att köpa den där, lägg upp en köpes-annons istället så kan du få bra mycket bättre begagnade delar...

Haha får väl göra så

Skrivet av lanbonden:

Är ljudnivån relevant så skippa budgetpumparna direkt, 2.2an och framförallt 4.0an har inte i närheten av en dator att göra om du frågar mig och det är lite som att slänga pengarna i sjön då du antingen kommer ge upp detta med vattenkylning pga skitpumpen eller köpa en ny ordentlig rätt omgående.

Det finns en anledning till varför folk rekommenderar D5an

EDIT: Kan hålla med ovanstående att kolla begagnat marknaden, av egen erfarenhet så kommer det ut massor i vattenkylningsväg och begagnat priserna brukar vara riktigt bra då andrahandsvärdet av någon anledning är dåligt på just vattenkylning.

Mjo, någon aning om ungefär vad en D5 pump kan lika på begagnad?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaaX:

Mjo, någon aning om ungefär vad en D5 pump kan lika på begagnad?

300-400

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Har Reservoar, EK-XRES 140 D5 PWM ink. pump den låter lite om man har den på max fart har min på 4 funkar fint helt tyst med denna kitt har man pump och reservoar

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

ah okey, tack!

Skrivet av Jygge:

Har Reservoar, EK-XRES 140 D5 PWM ink. pump den låter lite om man har den på max fart har min på 4 funkar fint helt tyst med denna kitt har man pump och reservoar

Hmm okey, tack!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!