Hur pressar jag priset på denna till ca 13k?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Köp billigare Windows nyckel och du är klar.
Tex:
http://www.aliexpress.com/item/Win8-1Pro-PRO-NEW-8-1-7-Keey-F...

Umm var inte det där priset lite för bra för att vara sant?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Homer:Operator! Give me the number to 911!

Permalänk
Medlem

@Washington:

Jag har mejlat och frågat dem hur det fungerar om man beställer bygge men redan sitter på windows nyckel!

Visa signatur

Homer:Operator! Give me the number to 911!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Gargamel_89:

@Broken-arrow:
hade ett xfx pro 650w core edition

Förstår då varför du hade viss ljud, berodde inte på belastningen utan på designen av fläktkurva och val av fläkt. XFX 550 är bra mycket bättre än XFX 650 watt när det gäller ljudnivå.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

@livez:
Titta en youtube video hur maningar, eller så kanske du har någon vän som kan bygga den?

Visa signatur

Gpu:RX 580 8 GB nitro+|CPU:I7-3770k|16gb ddr3|Seasonic focus 650|

Permalänk

@Broken-arrow: har du suttit å letat i över 40 min för att sätta dit mej

Visa signatur

8600k @ 4.6 h100i , Gigabyte GTX 3070, 16gb dd4 3200mhz, EVGA G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Gargamel_89:

@Broken-arrow: har du suttit å letat i över 40 min för att sätta dit mej

hahahaha XD nätaggs tokig , så sett redan recension på den för länge sen Dock gjorde jag annat, så blev viss tidsförskjutning

Men just XFX 650 och XFX 750, som jag vet har lite högt fläktljud även ide. En polare har just XFX 750 watt och jag regerar varje gång på att agget låter. Är ju ovant när man har nästan knäpptyst burk själv.

Jag och en annan har XFX 550 (Har den i en HTPC) och låter inte i närheten av lika högt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av livez:

Umm var inte det där priset lite för bra för att vara sant?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har tagit upp denna diskussion runt 20 gånger, denna gång tänkte jag att jag inte skulle försöka "sälja in" alternativet.

Kort o gott, de är vanliga nycklar, antagligen kommer de från Microsofts studentprogram Dreamspark. Jag har köpt runt 10+ nycklar på detta sätt, alla fungerar än idag sen release av Win 8.1. Och många SweC användare har gjort det samma.

Men gör som du vill

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Skrivet av Daavido:

Jag har tagit upp denna diskussion runt 20 gånger, denna gång tänkte jag att jag inte skulle försöka "sälja in" alternativet.

Kort o gott, de är vanliga nycklar, antagligen kommer de från Microsofts studentprogram Dreamspark. Jag har köpt runt 10+ nycklar på detta sätt, alla fungerar än idag sen release av Win 8.1. Och många SweC användare har gjort det samma.

Men gör som du vill

Ska testa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Jag har tagit upp denna diskussion runt 20 gånger, denna gång tänkte jag att jag inte skulle försöka "sälja in" alternativet.

Kort o gott, de är vanliga nycklar, antagligen kommer de från Microsofts studentprogram Dreamspark. Jag har köpt runt 10+ nycklar på detta sätt, alla fungerar än idag sen release av Win 8.1. Och många SweC användare har gjort det samma.

Men gör som du vill

Är det den siten du har köpt nycklarna på? Url:en du länkade fungerar inte längre btw!

Visa signatur

Homer:Operator! Give me the number to 911!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Washington:

Om du känner någon som pluggar eller pluggar själv kan man ofta få Windows gratis. Fast då kanske inte inet vill bygga?

Skickades från m.sweclockers.com

Inet vill iaf inte installera windows när du redan sitter på nyckel!

Visa signatur

Homer:Operator! Give me the number to 911!

Permalänk
Medlem

Tog bort windows (Försöker fixa billigare OS i stil med tips från @daavido ), la till vanlig hårddisk

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8430259/2015-09-04

Är ändå sugen på skylake även om jag inser att tex broadwell är säkert minst lika bra!

Visa signatur

Homer:Operator! Give me the number to 911!

Permalänk
Medlem
Skrivet av livez:

Är det den siten du har köpt nycklarna på? Url:en du länkade fungerar inte längre btw!

Yes, denna varkar fungera. Jag har dock köpt från andra säljare, men de ska nog inte vara några problem.
http://www.aliexpress.com/item/Win8-1Pro-PRO-NEW-8-1-7-Keey-F...

Du kan också använda sökfunktionen:
http://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

@Daavido:

Testade detta nu tusen tack för tipset!

Visa signatur

Homer:Operator! Give me the number to 911!

Permalänk
Medlem
Skrivet av V1pArzZ:

8Gb minne, 16 är overkill. 128gb ssd

128gb ssd är värdelöst imo, 250 kostar bara någon/ra hundralapp/ar mer. 16GB ram overkill? Själv kommer jag lätt upp i 14GB. SÅ att säga att det är overkill och att 8 räcker? nä.. OP kanske videoredigerar osv, vad vet vi. Räcker för dig kanske.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk

Ta Be Quiet Pure Rock istället hos Inet samma pris som Cooler Master. Men bättre.
http://www.techpowerup.com/reviews/beQuiet/Pure_Rock/7.html

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

@livez: Moderkortet spelar ingen roll för spelandet. Ta det kortet som tillåter dig att överklocka om du vill samt har de ingångar och utgångar du behöver. Du får inte en snabbare dator av ett bättre moderkort, men du får fler möjligheter att koppla in och ut saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

128gb ssd är värdelöst imo, 250 kostar bara någon/ra hundralapp/ar mer. 16GB ram overkill? Själv kommer jag lätt upp i 14GB. SÅ att säga att det är overkill och att 8 räcker? nä.. OP kanske videoredigerar osv, vad vet vi. Räcker för dig kanske.

120gig ssderna presterar även sämre än samma modell fast med 250 eller 500gig så var det förr i alla fall. Pga att de har färre minneskretsar. Så 128 gig skulle jag bara välja om jag visste det inte fanns behov av mer eller om budgeten var riktigt snäv, speciellt nu när man börjar få 500gig diskarna för 1400kr

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Ta Be Quiet Pure Rock istället hos Inet samma pris som Cooler Master. Men bättre.
http://www.techpowerup.com/reviews/beQuiet/Pure_Rock/7.html

Jag tycker det har låtit som många på forumet har invändningar mot be quiet! Men det kanske var andra modeller?

Visa signatur

Homer:Operator! Give me the number to 911!

Permalänk
Medlem

@maximm:

Jag har inga planer på att överklocka, när det gäller ut/ingångar är jag lite osäker på vad jag behöver, jag behöver väl inget mer än vanligt användande kräver antar jag

Visa signatur

Homer:Operator! Give me the number to 911!

Permalänk
Medlem
Skrivet av livez:

Jag tycker det har låtit som många på forumet har invändningar mot be quiet! Men det kanske var andra modeller?

Deras cpu kylare bör ju funka.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

8/16

Dagens spel klarar sig snart inte på 8 GB, men du kan ju börja med det och sedan uppgradera bara genom att lägga till 2 styck 4 GB moduler. Jag tror 4x4 GB blir snabbare än 2x8 GB. Se bara till att det finns minst fyra platser så att du kan uppgradera senare :). Det är ju därför man köper stationär.

Min kompis byggde nyligen en dator med 120 GB SSD och den var full efter Windows 8.1 samt väldigt moddat Skyrim med över 2000 saves. Så du ska nog inte ha mindre än 240 GB. Däremot finns det billigare bra SSD:er men också väldigt dåliga (t.ex Kingstone) så där borde du kunna pressa priset lite, om du vill. Tror Intel, Crucial och OCZ är bra? Har själv ingen SSD så jag kan inte säga vad som passar :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eskil Winstedt:

Dagens spel klarar sig snart inte på 8 GB, men du kan ju börja med det och sedan uppgradera bara genom att lägga till 2 styck 4 GB moduler. Jag tror 4x4 GB blir snabbare än 2x8 GB. Se bara till att det finns minst fyra platser så att du kan uppgradera senare :). Det är ju därför man köper stationär.

Min kompis byggde nyligen en dator med 120 GB SSD och den var full efter Windows 8.1 samt väldigt moddat Skyrim med över 2000 saves. Så du ska nog inte ha mindre än 240 GB. Däremot finns det billigare bra SSD:er men också väldigt dåliga (t.ex Kingstone) så där borde du kunna pressa priset lite, om du vill. Tror Intel, Crucial och OCZ är bra? Har själv ingen SSD så jag kan inte säga vad som passar :).

Japp, dom tre är bra, undvik bara Crucial V serien. Nja skillnaden är inte stor (möjligen om du väljer CL 10, men jämförelse med CL 9 8gb/4GB syns skillnaden mest i bench). Behöver uppgradera min dator med mer ram, 8GB räcker inte och funderar just på 2x8 eller två 4Gb till.

Sen att kontrollen får jobba lite hårdare med fyra stickor, förr var det ju problem med att minnetskontrollen gav upp när den belastades under par år. Ska vara bättre idag, men många äldre rävar i forumet lever kvar vid två stickor är bättre än köra 4 (just av den anledningen). Vet inte om det är kvarleva från äldre tider eller något som gäller idag med.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Gargamel_89:

@livez:
jag har samma grafikkort å hade en 650w psu. Lät som en jetmotor under load. Köpte en 750 istället

Att köpa ett större nätagg är inte detsamma som att det blir tystare. Däremot är det säkert så att ditt nya nätagg är tystare än ditt gamla.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av livez:

Hej!

Har satt ihop detta bygge:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8429865/2015-09-04http://www.inet.se/files/img/tiny/forum-divider.pnghttp://www.inet.se/kundvagn/bild/8429865/2015-09-04

Det är dock egentligen lite mer flis än jag hade tänkt mig. Har någon en idé om hur jag på bästa vis skulle få ner denna till ca 13k? Obs att jag behöver ett OS och inte har planerat att bygga ihop den själv!

Du sparar typ 800 kr om du köper windows någon annanstans. Exempel: g2play.net eller kinguin.com.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nickecs:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8430007/2015-09-04

Såhär hade jag gjort, kolla testet på broadwell, bättre än skylake på spel

Bara ett litet tips

han vill inte bygga själv.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Du kan spara upp till 400:- på att välja ett annat chassi och upp till 450:- på att välja ett annat liknande moderkort.

Om du sen byter nätagget till 650 watts EVGA så sparar du typ 200:- till (om det sen klarar sig med 650W tänker jag inte uttala mig om).

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk

@livez:

Externt:

För musen och tangentbordet behöver du 2 USB ingångar (eller PS/2).

Du behöver en Mikrofoningång, brukar vara USB eller vanlig Mikrofoningång (röd).

Hörlursutgång kan vara USB eller vanlig hörlursutgång (grön).

Flera USB ingångar för olika prylar du har. Hur många ingångar finns det på chassit? Det finns också olika hastigheter 2.0 och 3.0 brukar det vara.

Ethernet-anslutning om du inte vill köra trådlöst, blir stabilare och du får lägre ping.

Display-port/HDMI/DVI/VGA ingång (beror på skärmen) för att använda processorns inbyggda grafik.

Internt

PCI express x16 använder grafikkortet, du kan lägga till ett grafikkort av samma typ (Radeon 390 i detta fallet) för att köra de parallellt (Crossfire) om du har minst två pci-e x16 ingångar, se till att moderkortet har stöd för Crossfire (Radeon), om du ändrar dig till Nvidia så är det SLI som gäller.

Om du vill ha trådlöst nätverk kan du lägga till ett trådlöst-nätverkskort och då får du kolla vilken anslutning den har för att skaffa ett moderkort med samma anslutning (som inte är upptagen). pci-e x1 passar i alla "högre" (x16/4/8) tror jag.

Sata, finns olika hastigheter men jag vet inte vad man behöver. En sata port för varje hårddisk (ssd eller hdd).

RAM platser behöver du minst 4 av enligt mig (för uppgradering). Om du har ddr3 minnen så behöver du ddr3 stöd, ddr4 så behöver du ddr4 stöd.

OBS! se till att du inte saknar ingångar för framtid uppgradering

Permalänk

Nätagg

Om du har en PSU med högre effekt än nödvändigt kommer den aldrig jobba särskilt hårt och därför inte låta lika mycket som en med lägre effekt, sedan spelar det väldigt stor roll på PSU:er med samma effekt. Om du vill spara el så kan du köpa ett med 80% + certifiering. Antar att de inte blir så varma heller.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Eskil Winstedt:

Om du har en PSU med högre effekt än nödvändigt kommer den aldrig jobba särskilt hårt och därför inte låta lika mycket som en med lägre effekt, sedan spelar det väldigt stor roll på PSU:er med samma effekt. Om du vill spara el så kan du köpa ett med 80% + certifiering. Antar att de inte blir så varma heller.

Det som genererar oljud i ett nätagg är fläkten som behöver kyla bort värme som genereras vid spänningsomvandlingen. Värmen som genereras beror på effektuttaget och nätaggets verkningsgrad. Det betyder att mängden värme som genereras i nätagget om din dator drar 300W är ungefär densamma oavsett maxeffekten på ditt nätagg. Så hur hårt nätagget behöver jobba är inte en faktor man behöver beakta.

Det finns nätagg som låter som jetplan på 25% belastning och det är de som fortfarande är helt tysta på 80% belastning. Det är mer en fråga om tillverkaren har använt bra komponenter eller ej.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera att bygga såhär.

I de tester jag sett så tappar men nån enstaka FPS på DDR3 mot DDR4. Dessutom är jag helt övertygad om att du kan bygga ihop den själv.

Se test hos Anandtech. http://www.anandtech.com/show/9483/intel-skylake-review-6700k-6600k-ddr4-ddr3-ipc-6th-generation/8

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8430814/billigare