Problem med SDD (troligtvis)

Permalänk

Problem med SDD (troligtvis)

Hejsan kom hem nu från semestern och datorn startar inte, eller den startar men fastnar på WINDOW-flaggan.

Jag gick in i reparation vilket tog evigheter men den verkade inte hitta något.

Körde CHKDSK och den fastnar efter ~50k filer och 0% antar det betyder att SSDn vill gå vidare till sälla jaktmarker eller någon som har några ideer?

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Vad är det för SSD? En del SSD'er stänger ner för skrivning "i god tid" så man ska hinna kopiera sina grejer från disken innan det är för sent, det skulle kunna vara det som har hänt här. I så fall borde man få samma resultat om man kopplar disken i en annan dator, och kör checkdisk, men man bör kunna kopiera innehållet i alla fall.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Vad är det för SSD? En del SSD'er stänger ner för skrivning "i god tid" så man ska hinna kopiera sina grejer från disken innan det är för sent, det skulle kunna vara det som har hänt här. I så fall borde man få samma resultat om man kopplar disken i en annan dator, och kör checkdisk, men man bör kunna kopiera innehållet i alla fall.
B!

Det vet jag inte då den var färdigbyggd när jag köpte den och jag verkar inte ha beställt den via internet så hittar inte kvittot.

Finns det något man kan ladda ner och köra via CD-skiva där man kan kolla hur döende den är? CHKDSK kommer inte vara klar på ett halvår xD

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.