Grim Dawn ARPG från skaparna av Titan Quest

Permalänk
Medlem

@sirlen: Man kommer inte göra någon wipe. (se devsvar en bit ner här http://www.grimdawn.com/forums/showthread.php?t=7587 )

Permalänk
Medlem

Har stött spelet enda sedan de annonserade ut det och har följt utvecklingen noga. Var ett stort fan av Titan Quest, har lagt många hunra timmar på det och kan fortfarande spela det lite då och då.

Grim Dawn har jag än så länge bara testat första akten, vill vänta tills det går ur betan, men av det lilla jag spelat har jag haft kul. Dock är det på tok för lätt och grafiken är verkligen inget att hänga i granen, speciellt effekterna är vldigt tråkiga. Tycker snart 10 år gamla TQ fortfarande är förbannat snyggt och slår t ex Diablo 3 på fingrarna.

Permalänk
Medlem

@Baxtex: Jag kan glädja dig med att senaste bygget (B31) var ett klart lyft i miljögrafiken! Dessutom så blir det rejält mycket svårare senare i spelet. Har två karaktärer som precis kommit till Act 3 på Elite difficulty och de har hunnit dö ett par gånger på vägen. Nån hardcorespelare blir jag nog aldrig

Permalänk
Medlem

Är lite sugen att köpa spelet.
Verkar nice, och älskar kombo av olika "klasser".

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

har haft alldeles för mycket kul med det här spelet senaste kvällarna.. får fan flashbacks tillbaks till man var en knodd och spelade d2

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Tog och köpte spelet... måste säga att spelet är riktigt jäkla bra.
Är bara lvl 34 conjurer just nu, men holy cow vad stämningsfullt spelet är, riktigt nice system för loot/crafting med mera dessutom.
En hel del buggar fortfarande, men det är att förvänta sig.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Spelet är riktigt bra.
Köpte det väldigt tidigt, men då vart de lite buggig osv, men nu har det gått något år sen köpet, sicken skillnad.

Otroligt mysigt spel
Rekommenderas starkt till alla.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

http://www.fz.se/artiklar/recension/20160304/grim-dawn

Fått bra betyg av fz iaf.

Spelat det ca en vecka till och från med en kompis. Ganska roligt, men välj inte warfare som klass bara, tråkigaste skillsen ever.

Men hade nog roligare med Titan Quest ändå.

Permalänk
Medlem

Har sedan ett par dagar tillbaka spelat detta spel varenda fri tid jag haft.
Det är ett väldigt roligt spel..Tror jag har glömt bort hur kul ARPG kan vara. Man vill inte sluta spela utan bara göra nästa sak, och sedan nästa..och nästa..blivit lite för lite sömn senaste veckan

Path Of Exile, Diablo 3, Torchlight 2, Van Helsing osv var alla underhållande spel på sitt sätt, men Grim Dawn är verkligen ett bra spel. Mycket bättre än övriga nyare ARPGs.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyze:

Har sedan ett par dagar tillbaka spelat detta spel varenda fri tid jag haft.
Det är ett väldigt roligt spel..Tror jag har glömt bort hur kul ARPG kan vara. Man vill inte sluta spela utan bara göra nästa sak, och sedan nästa..och nästa..blivit lite för lite sömn senaste veckan

Path Of Exile, Diablo 3, Torchlight 2, Van Helsing osv var alla underhållande spel på sitt sätt, men Grim Dawn är verkligen ett bra spel. Mycket bättre än övriga nyare ARPGs.

Bra talat! Detta är vad Diablo 3 borde varit.
Igår respeccade jag (ny på spelet och gillar stt experimentera) och fick dubbelskada och mer sustain. Det här spelet är så komplext, allt handlar om synergier! Känns som man lär sog något nytt hela tiden och det är så spännande! Har 30h efter 3 dagars ägande!

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering för er som missat.
Riktigt trevlig sådan än så länge.

Ska ta mig till Tyrants Hold ikväll och crafta lite

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Keeper of Traditions

Har spelat en del och känner mig lite tveksam inför hur man kan använda samma karaktärer i både single- och multiplayer, då jag antar att karaktärerna "sparas" på ens lokala dator?
Det känns som att servrarna kommer fyllas med fuskare och folk som använt karaktärseditorer för att få ett övertag?

Eller molnsparas karaktärerna så man inte kan komma åt dem?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Har spelat en del och känner mig lite tveksam inför hur man kan använda samma karaktärer i både single- och multiplayer, då jag antar att karaktärerna "sparas" på ens lokala dator?
Det känns som att servrarna kommer fyllas med fuskare och folk som använt karaktärseditorer för att få ett övertag?

Eller molnsparas karaktärerna så man inte kan komma åt dem?

Allting är i stort sett lokalt. Så fuska kan man göra för glatta livet.
Och multiplayers gör ju på gamla goda p2p, vill minnas att det är max 4 spelare per session. Så du hostar för polare eller tvärtom i stort sett.

Snart släpps mod tools.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Eldritzh:

Allting är i stort sett lokalt. Så fuska kan man göra för glatta livet.
Och multiplayers gör ju på gamla goda p2p, vill minnas att det är max 4 spelare per session. Så du hostar för polare eller tvärtom i stort sett.

Snart släpps mod tools.

Hmm, synd... Noll mening med att spela efter att man varvat det alltså

Får hoppas att de får resurser till att fixa det i framtiden.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Hmm, synd... Noll mening med att spela efter att man varvat det alltså

Får hoppas att de får resurser till att fixa det i framtiden.

Det kommer en stor DLC inom en snar framtid samt åtminstone en expansion.
Själv är jag snart i Ultimate med min karaktär. Riktigt kul att köra Nemesis runs och SoT/BoC.

Väldigt likt D2.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Eldritzh:

Det kommer en stor DLC inom en snar framtid samt åtminstone en expansion.
Själv är jag snart i Ultimate med min karaktär. Riktigt kul att köra Nemesis runs och SoT/BoC.

Väldigt likt D2.

Jo men det skulle ju kräva att de kör och underhåller egna spelservrar, vilket kostar en del.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Ser mycket intressant ut, kliar i köpfingret...inte speciellt dyrt heller!

EDIT:Köpt, nu skall man hitta tid att lira också.

Permalänk
Medlem

Blir nog lite Grim Dawn till helgen. Ser väldigt bra ut!

Permalänk

Har lirat sen alpha, lirade även tq.. Har en lvl 85 commando som fokuserar på retaliation.. Funkar rätt bra, är snart i act 3 i ultimate

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk

Kul att grim dawn blev ett så oerhört bra spel också, titan quest är annars det enda arpg jag lagt ner lite tid på.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

Sugen man blev, sitter med tq nu:p

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av flancen:

Sugen man blev, sitter med tq nu:p

Skickades från m.sweclockers.com

Det känns som en väldigt bra "efterföljare" till TQ, med lite inslag av D2. Jag gillade själv både TQ och D2, men tyckte aldrig riktigt om D3, så GD är nästan en perfekt mix.

Det hade varit kul med lite mer inriktning eller fokus mot PvP.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Bästa spelköpet jag gjort. AAAAAA spel för billig peng. Funkar för både casual play och hardcore play.
Extremt roligt att köra olika builds eftersom man kan kombinera 2 klasser men även att vissa items har så coola skills att man kan göra en build runt ett item.

Kan inte nog prisa det här spelet, det är kul på riktigt!

(Och nej jag jobbar inte för Crate )

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem

Grymt underhållande och som andra sagt, det är mer åt vad D3 borde ha varit.

edit: spelar multi med frun och visst finns det nån liten bugg kvar men det är inget att tjafsa om.

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem

Kört igenom hela spelet på veteran nu med en 2H ranged sorceress. Helt otroligt kul spel, bästa ARPG sedan Diablo 2 för mig. Löjligt prisvärt för 25 Euro jämfört med många andra spel.

Började med en demo build och la sedan till arcanist runt lvl 40, nu på lvl 60. Väldigt bra kombo, man kan börja med flashfreeze för -100% fire resistance och sedan är det bara kötta med maxxad firestrike. Inte många kvar efter det. Kommer någon boss för nära kör jag Mirror of Ereoctes vilket är som 3-4 sekunders God Mode. Har också flashbang med searing light för lite extra mass confusion, väldigt effektivt medans flashfreeze och mirrorn är på cooldown. Kul spelstil, lite mer aktivt än att bara ha massa pets. Även om det är kul det med.

Permalänk
Medlem

Riktigt kul spel, och dessutom väldigt prisvärt. Håller på att ta mig igenom sista svårighetsgraden med en Conjurer, har både kört pet build och vitality/chaos.

Permalänk
Hedersmedlem

Kickstartade detta för längesen men det har bara legat orört av oklara skäl. Blev tipsad igen nu och började spela. Måste säga att det är riktigt bra!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Köpte spelet igår för att prova men jag får bara ut 2fps.
Båda Gpu ligger på 0% load och cpu på kanske 5-12%.
Googlade lite men hittade bara problem med att Gpu gick upp i 100% load.
Har provat inaktivera g-sync, v-sync, SLI och ominstallerat spelet. Inget hjälper och har inga problem i andra spel.

Någon som sitter på en lösning?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Hedersmedlem

@Storage Jar: Det finns väl en massa specialinställningar som belastar olika GPU-arkitekturer olika om jag minns rätt? Har du testat att inaktivera några av dessa? Mitt 290X klarar 1440p utan problem även med kantutjämning.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

@MultiMan: Yes, har testat i 1080, 1440, 2160 och max/min på allt. Avmarkera varenda ruta osv. Blev ingen skillnad alls.

Efter ca en sekund i menyn slutar Gpu och cpu belastas helt verkar det som.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |