Permalänk
Medlem

GTX 950 ?

Tjena, tänkte höra vad ni tycker om nya gtx 950, bra prisklass och kortet verkar prestera väldigt bra för pengen, men Netonet har och ett: GIGABYTE GTX960 4GB med Windforce-kylning för 1990, vilket skulle ni ta, och varför? Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurben:

Tjena, tänkte höra vad ni tycker om nya gtx 950, bra prisklass och kortet verkar prestera väldigt bra för pengen, men Netonet har och ett: GIGABYTE GTX960 4GB med Windforce-kylning för 1990, vilket skulle ni ta, och varför? Mvh

GTX 960 4GB. Ganska stor prestandaskillnad och ganska liten prisskillnad.

Permalänk
Medlem

Varför inte köra på ordentligt med ett R9 380 för 2 400 kr (finns billigare modeller dock)? När det gäller datordelar kan det ibland vara värt att lägga till 600 kr, särskilt om det är så pass stor prestandaskillnad som det faktiskt är.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Som @FilosofN säger. Fast jag hade nog hellre valt Msi's version. Lite billigare, lite svalare

950 har rätt dålig prestanda för priset TS

Permalänk
Medlem
Skrivet av FilosofN:

Varför inte köra på ordentligt med ett R9 380 för 2 400 kr (finns billigare modeller dock)? När det gäller datordelar kan det ibland vara värt att lägga till 600 kr, särskilt om det är så pass stor prestandaskillnad som det faktiskt är.

10% högre prestanda i medeltal för ett 20% högre pris. Då var det dessutom ett referensklockat 960 mot ett fabriksöverklockat 380 så prestandaskillnaden minskar då de flesta köper fabriksöverklockade kort.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Eftersom jag sitter på ett Gigabyte GTX950 2GB Windforce kan jag väl svara lite.
Battlefield 4 på High ger mig mellan 100-120 fps på 1920x1080 upplösning. Ultra ca 80-100 fps. Jag gav ca 1500 spänn för mitt kort och är nöjd.
Kör med en I5-6500 och 8GB ram.

Visa signatur

System: HP Pavillion