NZXT source s340 blue [MOD] hjälp [TRIQQIFY]

Permalänk
Medlem

NZXT source s340 blue [MOD] hjälp [TRIQQIFY]

Tjena! Jag hade tänkt att köpa ett NZXT source s340 blue och har då några idéer om hur jag tänkte moda chassit.
Det första jag hade tänkt att göra är att sätta led´s i chassit och under. Jag tänkte köra på vita led´s inne och blå under då blå är huvudfärgen jag vill ha.
Kommer även köpa ett Gtx 970 eller 980ti g1 windforce.
Det jag inte är säker på är vilket mobo jag ska ha kom gärna med förslag.
Tänkte även köra NZXT Kraken X61.
Tänkte även köra dessa fläktar i både chassit och på radiatorn med den blåa ringen Corsair Air Series AF140 Quiet 140

Enligt sweclockers review så var det största problemet HDD hållaren som gav i från sig mycket ljud då den inte hade någon dämpning och dammfiltret på undersidan.
HDD problemet vet jag inte hur jag ska fixa än så ni får gärna komma med en lösning. Men dammfiltret tror jag att det bara är att köpa ett med mindre hål i och sätta fast med tejp eller något liknande på det gamla.
Gjorde en liten bild som kanske visar lite bättre hur jag menar och som ni kan se enligt den gula pilen så ser det inte så svårt att sätta fast ett annat dammfilter på det gamla. Den röda pilen visar vart jag tänkte sätta lederna på undersidan men som ni kan se på denna så sitter det redan led´s men det är bara på Razer versionen vilket jag tänkte kopiera.
https://gyazo.com/ca5556f1dab57e387dd43861c2fa4b26

Jag har aldrig sett detta chassiet i verkligheten men vet att den svara och vita versionen är glossy men är det samma med den blå och röda eller har dom en matt finish?

Kommer nog även göra egna sleves till de kablar som behövs då detta chassiet har väldigt bra kabeldragning möjligheter så många av dom knappt syns.

Kanske även kommer testa på att dra carbonfiber vinyl eller liknande då det inte verkar jätte svårt på detta chassiet eftersom det är så stilrent. Skulle också vilja tona fönstret men är det någon som vet om det bara är skruvar på insidan eller hur sitter det fast.

Så det var allt jag kunde komma på för tillfället men kanske kommer uppdatera senare om jag kommer på något mer jag vill göra men nu vill jag gärna höra om ni har några idéer till hur man kan förbättra detta chassiet eller vad ni har gjort för mods på era chassi för att fixa problem eller skapa lösningar.