Permalänk
Medlem

Ska bygga en dator

Hej, Jag skulle vilja bygga min första dator men behöver hjälp med vad jag ska köpa i den. Jag spelar League of Legends mest men vill kunna spela mer krävande spel som t.ex Battlefront med bra FPS, Jag kan använda 6000kr men kan gå lite högre. Menar alltså ifall nån kan göra en köp lista åt mig.

MVH "En noob som inte kan nåt"

Permalänk
Medlem

För dom pengarna hade jag nog kollat efter något begagnat

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunkins:

Hej, Jag skulle vilja bygga min första dator men behöver hjälp med vad jag ska köpa i den. Jag spelar League of Legends mest men vill kunna spela mer krävande spel som t.ex Battlefront med bra FPS, Jag kan använda 6000kr men kan gå lite högre. Menar alltså ifall nån kan göra en köp lista åt mig.

MVH "En noob som inte kan nåt"

Ifall du ska ha operativssystem och montering, skärm, tangentbord, mus osv så är det inte lönt slå hellre till på begagnat då. Även om du mot förmodan har detta här så skulle jag nog ändå rekommendera dig att köra på begagnat då du kommer få mycket bättre komponenter som kommer hålla längre.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem

Köp begagnat, 6000 är för lite för en ny dator

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar jag följer era råd då.