Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Köpa GoPro 4 Hero

Halloj,

Sitter och funderar att köpa en GoPro 4 Hero, har suttit och kollat på funktionerna den har men en sak jag är lite osäker är när man vill filma alt. ta stillbilder, går det att ändra direkt på kameran detta eller måste man göra det via GoPro appen?

Sen funderar jag på Monopod till den, enda monopoden jag hittar är med en fjärrkontroll men eftersom kameran har blåtand så tänkte jag att det måste vara smidigare med en blåtand utlösare som jag även har till min mobil, finns det till en gopro?

Min slutliga fråga, tycker ni GoPro Hero 4 är ett bra köp eller ska man satsa på den tidigare designen? Ska mestadels använda den för stillbilder och även lite film ovanför och under vattenytan.

Permalänk
Medlem

Det går att ändra direkt på kameran, telefon/app eller fjärrkontroll.

Om du köper till ett fäste för stativ, kan du använda vilken monopod/tripod du vill.

Om den är bra eller inte beror på vad och hur du ska fotografera/filma. Rent generellt kan man väl säga att om du kan leva med fisheye-effekten, så är det ett bra köp.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Själv köpte jag en GoPro H4 Session till hunden I helgen.

Unboxing och snabbtest.

Skrev lite om den: http://www.gunpowdervideo.com/?p=672

Permalänk
Medlem

Har Hero 4 Black och batteritiden är under all kritik.
Extra batterier är ett måste!

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Har Hero 4 Black och batteritiden är under all kritik.
Extra batterier är ett måste!

Gopro har aldrig varit kända för batteritid.. så ja, extra batterier är viktigt. Brukar ha en batteripack med usb i väskan som laddar två batterier i en dual charger när jag åker bräda. Funkar skit bra, alltid nyladdade batterier och kan ladda telefonen i backen också.

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Gopro har aldrig varit kända för batteritid.. så ja, extra batterier är viktigt. Brukar ha en batteripack med usb i väskan som laddar två batterier i en dual charger när jag åker bräda. Funkar skit bra, alltid nyladdade batterier och kan ladda telefonen i backen också.

HD Hero 2 back in the day hade grym batteritid.
Och min 35mm Gopro har oänligt batteri. Eller tills fjädern slits ut och så länge du inte kör med blixt

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorBiz:

Halloj,

Sitter och funderar att köpa en GoPro 4 Hero, har suttit och kollat på funktionerna den har men en sak jag är lite osäker är när man vill filma alt. ta stillbilder, går det att ändra direkt på kameran detta eller måste man göra det via GoPro appen?

Sen funderar jag på Monopod till den, enda monopoden jag hittar är med en fjärrkontroll men eftersom kameran har blåtand så tänkte jag att det måste vara smidigare med en blåtand utlösare som jag även har till min mobil, finns det till en gopro?

Min slutliga fråga, tycker ni GoPro Hero 4 är ett bra köp eller ska man satsa på den tidigare designen? Ska mestadels använda den för stillbilder och även lite film ovanför och under vattenytan.

Jag kommer vänta till 5an kommer i början på nästa år.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Gopro har aldrig varit kända för batteritid.. så ja, extra batterier är viktigt. Brukar ha en batteripack med usb i väskan som laddar två batterier i en dual charger när jag åker bräda. Funkar skit bra, alltid nyladdade batterier och kan ladda telefonen i backen också.

Fast just 4 Black är VÄRST, speciellt om man filmar i 4K.
Filmar man i 1080P så finns det kameror med bättre batteritid!

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Fast just 4 Black är VÄRST, speciellt om man filmar i 4K.
Filmar man i 1080P så finns det kameror med bättre batteritid!

Köpte en GoPro 4 Hero och filmar i 720p. Har inte ändrat någon inställning mer än just det.

Är förvånad över hur kort batteritiden är, så funderar på att sälja den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Köpte en GoPro 4 Hero och filmar i 720p. Har inte ändrat någon inställning mer än just det.

Är förvånad över hur kort batteritiden är, så funderar på att sälja den.

Ja, filmar du bara i 720p, så finns det ganska många kameror att välja på... och då behöver du inte en GP4.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Off topic: Köpte nyss en gopro 4 silver och mitt första intryck i videoinspelning med wifi/bluetooth på så hörs ett helikopterliknande ljud i videoinspelningen.

Googlade även på detta och det är ett välkänt problem bland gopro kamerorna och det visar sig vara ett hårdvarufel.

Är det något ni andra gopro ägare har varit med om?

Iaf så blev det snabbt en retur på ångerätten. Blir att invänta gopro 5 istället.