(Köpråd) 4k-tv Prisklass: 5000-10 000, strl 40"-55"

Permalänk
Medlem

(Köpråd) 4k-tv Prisklass: 5000-10 000, strl 40"-55"

Hej!

Är ute efter lite råd gällande TV-köp då min gamla har ena foten i graven. Försökte hitta andra trådar som var relevanta men hittade ingen som riktigt passade mig.

Har hört lite med några kollegor och polare då jag själv inte är insatt och som haft lite olika förslag på saker jag ska satsa på. Den ena säger att panelen är det som spelar roll och att jag bör strunta i 4K, medans de andra säger att det lika bra att satsa på en 4K-tv för framtiden.

Så jag är väl helst ute efter ett mellanting, där jag får en bra overall TV. Jag har tänkt använda den till Netflix, nedladdade filmer, TV och lite TV-spel. Något som är helt bortprioriterat är 3D, vilket är helt ointressant.

Uppskattar övergripande bra bild utan specifikt fokus på upplösning/ljus/panel, så kom gärna med motiverade förslag.
Anser ni att jag bör lägga mer än 10 000 då jag kommer tjäna på detta i längden så får ni gärna säga det också!

Tittade lite snabbt och tyckte denna var intressant, men hittade ingen recension:
https://www.hifiklubben.se/tv-och-hemmabio/uhd-tv-led-tv/samsung-ue48ju6465-uhd-tv/

Tack på förhand, alla åsikter uppskattas!