Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Corsair Void Wireless

Hej!

Har då ett Corsair Void Wireless-headset.
Haft det nu i ca 1månad och har fungerat bra! Riktigt nöjd med ljud, mick och passform. Men så igår/idag kom det en update till firmware, installerade denna, datorn rebootar och inget ljud...

Hade ljud innan jag uppdaterade.. Går jag in i Corsair Utility Engine så står de att headsetet då inte är anslutet... Har prövat det mesta jag kan komma på men får det ej att funka.. Avinstallerat programmet, installerat om, prova slå av och på datorn, samma med headsetet. Provat att byta usb-uttag.

Vad ska jag göra???

/Niklas

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Försök hitta den tidigare drivrutinen du hade innan det slutade att fungera. Funkade för mig vid liknade scenario.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Gurrasson:

Hej!

Har då ett Corsair Void Wireless-headset.
Haft det nu i ca 1månad och har fungerat bra! Riktigt nöjd med ljud, mick och passform. Men så igår/idag kom det en update till firmware, installerade denna, datorn rebootar och inget ljud...

Hade ljud innan jag uppdaterade.. Går jag in i Corsair Utility Engine så står de att headsetet då inte är anslutet... Har prövat det mesta jag kan komma på men får det ej att funka.. Avinstallerat programmet, installerat om, prova slå av och på datorn, samma med headsetet. Provat att byta usb-uttag.

Vad ska jag göra???

/Niklas

Hej Niklas,

Du måste sätta båda headset och dongeln i "pairing mode". Det gör du så här:

Headset:
Stäng av headsetet, håll in power-knappen tills dioderna på mikrofonen blinkar rött och grönt, se videon här:
https://www.youtube.com/watch?v=Dw-IL3wNe20

USB-dongeln:
Använt ett gem eller nål och stick in i hålet på dongeln och tryck på knappen, medans den är inkopplad, håll in tills dioden blinkar snabbt, se videon här:
https://www.youtube.com/watch?v=lkyUmRJE0cw

Sen ska det fungera som det ska.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan