Söker NES spel (glömt vad de heter, har lite dåliga förklarningar)

Permalänk
Medlem

Söker NES spel (glömt vad de heter, har lite dåliga förklarningar)

Tja! nu har man gått o skaffat sig en NES, tänkte på ett spel jag körde hos min granne när jag var liten men kommer inte på vad det hette! vet att man var ett gäng ungdomar som gick i grottor typ och använde jojo's för att svinga sig fram och döda monster (har jag för mig) vet ni vilket spel de är så hojta gärna till! MVH Karl Johan

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Sötast
Skrivet av Adnerhill:

Tja! nu har man gått o skaffat sig en NES, tänkte på ett spel jag körde hos min granne när jag var liten men kommer inte på vad det hette! vet att man var ett gäng ungdomar som gick i grottor typ och använde jojo's för att svinga sig fram och döda monster (har jag för mig) vet ni vilket spel de är så hojta gärna till! MVH Karl Johan

Oh god vad jag hatade det spelet....

Jag har det på tungan!

Permalänk
Skrivet av Adnerhill:

Tja! nu har man gått o skaffat sig en NES, tänkte på ett spel jag körde hos min granne när jag var liten men kommer inte på vad det hette! vet att man var ett gäng ungdomar som gick i grottor typ och använde jojo's för att svinga sig fram och döda monster (har jag för mig) vet ni vilket spel de är så hojta gärna till! MVH Karl Johan

StarTropics?

https://youtu.be/eAMJXN7zeyI?t=1446

Permalänk
Medlem

The Goonies 2?

Permalänk
Sötast
Permalänk
Medlem

Antingen Star Tropics eller någon av Goonies-spelen

Permalänk
Medlem

Goonies?

https://www.youtube.com/watch?v=ENNRbKO_Up4

Edit:
Goonies II var iofs roligast

https://www.youtube.com/watch?v=nNyFRhRK9kE

Edit2: Bara portljudet är i en klass för sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Oh god vad jag hatade det spelet....

Jag har det på tungan!

haha! kämpa!

Skrivet av Bloodsbane:

nope

Skrivet av Cochran:

The Goonies 2?

nope

Skrivet av Allexz:

nope..

Skrivet av thulin82:

Antingen Star Tropics eller någon av Goonies-spelen

nope

inget av dom var sett från sidan som super mario :/

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

OMG!!!1 de var goonies 2 :D:D:D:D:D:D: tack <3

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TubularBoy:

Goonies?

https://www.youtube.com/watch?v=ENNRbKO_Up4

Edit:
Goonies II var iofs roligast

https://www.youtube.com/watch?v=nNyFRhRK9kE

Edit2: Bara portljudet är i en klass för sig

tack som fan! nu fick man tillbaka minnen! bara musiken!!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

OMG!!!1 de var goonies 2 :D:D:D:D:D:D: tack <3

Vad hände minuten mellan du dementerade (inte mindre än 3ggr) att det var Goonies 2 och du skrev inlägget i citat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thulin82:

Vad hände minuten mellan du dementerade (inte mindre än 3ggr) att det var Goonies 2 och du skrev inlägget i citat?

editen i ena inlägget, kollade bara the goonies (1an och de andra spelet) sorry

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Goonies med kusin pipskrik som fiende, har för mig att det namnet var med i manualen i alla fall

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Goonies, känns som jag kört något otroligt liknande. Man bara en gubbe och så fanns det skeletthuvuden som hoppade runt. Sen längre ner fanns det gejsrar man skulle unvika och vattenfall. Var riktigt kul, körde med min pappa men vi har aldrig klarat ut det. Körde på bluemsx, goda tider

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag antar att du menar Rygar?

http://s.emuparadise.org/fup/up/56776-Rygar_(USA)-1.jpg

EDIT: Nej, såg nu att du hittade att det var Goonies 2..

Permalänk
Inaktiv

Goonies släpptes enbart till Famicom och Famicom Disk System medans resten av världen fick nöja sig med Goonies 2 vilket på den tiden när man var mindre var lite förvirrande och man letade febrilt efter första spelet.

Har fina minnen av Goonies 2 och är stolt att äga bägge till Famicom idag.

Permalänk
Skrivet av seraj5:

Goonies, känns som jag kört något otroligt liknande. Man bara en gubbe och så fanns det skeletthuvuden som hoppade runt. Sen längre ner fanns det gejsrar man skulle unvika och vattenfall. Var riktigt kul, körde med min pappa men vi har aldrig klarat ut det. Körde på bluemsx, goda tider

Skickades från m.sweclockers.com

Det är också Goonies. Det finns till MSX med, fast det är ett helt annat spel. Finns ännu fler versioner till andra format.

Skrivet av anon183825:

Goonies släpptes enbart till Famicom och Famicom Disk System medans resten av världen fick nöja sig med Goonies 2 vilket på den tiden när man var mindre var lite förvirrande och man letade febrilt efter första spelet.

Har fina minnen av Goonies 2 och är stolt att äga bägge till Famicom idag.

NES-versionen av Goonies fanns faktiskt som arkadspel, åtminstone i Nordamerika. Dessutom fanns den på nästan alla "XXXX in 1"-kassetter som typ alla barn hade på den tiden. Så många hade Goonies 1 till NES trots att det aldrig släpptes utanför Japan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Obligatorisk:

NES-versionen av Goonies fanns faktiskt som arkadspel, åtminstone i Nordamerika. Dessutom fanns den på nästan alla "XXXX in 1"-kassetter som typ alla barn hade på den tiden. Så många hade Goonies 1 till NES trots att det aldrig släpptes utanför Japan.

"XXXX in 1"-kassetter har jag inget minne av att jag haft eller ens visste att det fanns när jag var barn, bara origianlkassetter och kompletta spel till NES var det som inhandlades.

Spelar ingen roll om spelet fanns på piratkassett för nu stog det "Söker NES spel" i rubriken och Goonies släpptes aldrig i laglig version för resten av världen till NES, enbart till Famicom och Famicom Disk System om man just ska gå efter Nintendos konsoller som fanns på den tiden.

Så enda sättet för ett barn på den tiden att spela spelet i laglig version framför TV:n var att helt enkelt skaffa Famicom/Famicom Disk System versionen.

Permalänk
Skrivet av anon183825:

"XXXX in 1"-kassetter har jag inget minne av att jag haft eller ens visste att det fanns när jag var barn, bara origianlkassetter och kompletta spel till NES var det som inhandlades.

Spelar ingen roll om spelet fanns på piratkassett för nu stog det "Söker NES spel" i rubriken och Goonies släpptes aldrig i laglig version för resten av världen till NES, enbart till Famicom och Famicom Disk System om man just ska gå efter Nintendos konsoller som fanns på den tiden.

Så enda sättet för ett barn på den tiden att spela spelet i laglig version framför TV:n var att helt enkelt skaffa Famicom/Famicom Disk System versionen.

Vem pissade i dina flingor? Och vem bryr sig om lagen? Löjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Jag antar att du menar Rygar?

http://s.emuparadise.org/fup/up/56776-Rygar_(USA)-1.jpg

EDIT: Nej, såg nu att du hittade att det var Goonies 2..

Tänkte också skriva rygar

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Obligatorisk:

Vem pissade i dina flingor? Och vem bryr sig om lagen? Löjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen som pissat i mina flingor, men jag råkade ut för en älgolycka igår och bilen är totalförstörd vilket är det sista som behövdes när man både är arbetslös och även bor i Norrland där man är beroende av bil.

Det kunde du ju inte veta men det är därför jag är som jag är just nu plus att jag har ett arbetsprov att tänka på.

EDIT:

Antar att du begår brott och är kriminell då i och med ditt påstående om att "Och vem bryr sig om lagen?"

Nej för all del varför ska man vara hederlig och fälja lagen när tydligen sådana som du skiter i den.....eller?

Permalänk
Medlem

Ska ta mig en titt