Permalänk
Medlem

dubbla skärmar, ny dator.

tjenare!!

jag har byggt en egen dator för ca 2 månader sedan. Datorn funkar som den ska! helt perfekt med andra ord.

Problemet är att jag har 2 st skärmar som jag skulle vilja använda till min dator. En skärm funkar (main) och den andra får ingen signal...
jag kan koppla in mitt xbox med en hdmi sladd och får bild. men sedan när jag kopplar hdmi sladden till datorn ist för xboxet så får jag ingen signal. Har oxå testat med att köra med en vga sladd men det funkar inte. har oxå testat att koppla in skärmen genom moderkortet samt grafikkortet.

specs:

chassi: fractal design 2500
mobo: asus z97-p
cpu: i5 4690k
gpu: msi r9 380 4gb
psu: evga 500w (kan ej modellen)

jaa det är väl alla specs som behövs.

tack för all hjälp som jag hoppas jag kommer att få ;D

Visa signatur

Cpu: i5 4690k OC 4.3 ghz | Mobo: ASUS z97-p | Gpu: MSI R9 380 4gb | Crucial Ballistix Sport 2x4GB 1600MHz

Permalänk
Medlem

Kan du se att du har två skärmar i windows istälningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

Kan du se att du har två skärmar i windows istälningar?

Ja, de kan jag. Kan dra över till den andra skärmen med muspekaren fast man inter ser det ofc. Fast man ser att pekaren försvinner.

Visa signatur

Cpu: i5 4690k OC 4.3 ghz | Mobo: ASUS z97-p | Gpu: MSI R9 380 4gb | Crucial Ballistix Sport 2x4GB 1600MHz

Permalänk
Medlem

@Filipzed: inte så att du har råkat koppla hdmin till moderkortes hdmi utgång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhybner:

@Filipzed: inte så att du har råkat koppla hdmin till moderkortes hdmi utgång?

Kör med vga just nu

Visa signatur

Cpu: i5 4690k OC 4.3 ghz | Mobo: ASUS z97-p | Gpu: MSI R9 380 4gb | Crucial Ballistix Sport 2x4GB 1600MHz

Permalänk
Medlem

båda dina skärmar ska vara kopplade till grafikkortet.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

båda dina skärmar ska vara kopplade till grafikkortet.

Får ändå ingen bild. Men dom är iaf kopplade till gpu:n

Visa signatur

Cpu: i5 4690k OC 4.3 ghz | Mobo: ASUS z97-p | Gpu: MSI R9 380 4gb | Crucial Ballistix Sport 2x4GB 1600MHz

Permalänk
Medlem

@Filipzed: Kan du se dom i windows på konfiguration?

Permalänk
Medlem

Det kan också vara så att vissa skärmar är gnälliga när de får ny input. Testa att stänga av och på skärmen och testa även att cykla input några gånger.