Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Skärmen på Tab S2 flimrar vid lågt batteri

Permalänk
Medlem

Skärmen på Tab S2 flimrar vid lågt batteri

Har en Galaxy Tab S2 9.7 SM-T810 som jag överlag är nöjd med. Dock händer något skumt under 10% batteri, för det första tickar procenten ner rätt fort och rätt vad det är så börjar skärmen flimra extremt mycket för att sedan bara dö (typ vid 7-5% kvar). Laddar jag plattan till 100% och sätter igång den så fungerar den perfekt.

Känns som ett garantiärende men tänkte först kolla om någon hört talas om problemet innan?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Har även jag Galaxy Tab S2 9.7 SM-T810, haft ett par dagar nu och har exakt samma problem som dig.

Har du löst det på något vis eller har du lämnat in den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av w00x:

Har även jag Galaxy Tab S2 9.7 SM-T810, haft ett par dagar nu och har exakt samma problem som dig.

Har du löst det på något vis eller har du lämnat in den?

Ingen lösning men det är väl inte direkt bra att låta batteriet dra ur sig så mycket hela tiden? Har för mig man helst ska ligga över 50% då man ska ladda för att batteriet ska hålla bäst.

Då jag inte har någon bloatwareplatta själv så har jag ingen aning, men finns det inte något energisparalternativ så att säga som kickas in? Skärmen borde väl inte flimra för det men det kan ju isf vara en sak att testa att stänga av bara för att se vad som händer.