2 GTX 560 DCII SLI Vs. GTX 750

Permalänk
Avstängd

2 GTX 560 DCII SLI Vs. GTX 750

Hej!

Nyligen kom jag över ett GTX 750 som jag var relativt säker på skulle slå min SLI konfig. med två st GTX 560 från Asus.

Kortet kom och jag satt lite fasst i Fallout 4 så det gick ett par dagar innan jag hade tid att köra tester.

Efter att ha monterat 750-kortet och kört testerna så visade det sig vara marginellt sämre i några tester men avsevärt mycket sämre i andra.

2XGTX 560 GTX750
Performance test 8.0
-Totalt 3D Benchmark 3503 PT 3425 PT
Cinibench
-Open GL 102,89 105,73
-CPU 271,38
Unigine Heaven
-Genomsnitt FPS 59,9 25,6
-Score 1509 646

När jag skulle starta Fallout kände inte applikationen igen grafikkortet och ställde ner allt till lägsta inställningarna. Eftersom jag inte minns (eller antecknade) inställningarna när jag körde ett genomsnitt av FPSen på GTX 560 korten så är det svårt att säga vad resultatet där är.

Jag har två saker jag behöver er hjälp med nu.

För det första är detta rimligt? Borde inte GTX750 klå två 560 kort?

jag har installerat drivrutinerna för kortet men det känns fortfarande inte igen av Fallout, hur kontrollerar jag så att drivrutinerna verkligen fungerar korrekt (Fallout 4 flyter på 60 FPS på lägsta inställningarna så det fungerar i någon mening.).

Är det någon ide att ta bort alla gamla drivrutiner och slänga in de nya igen?

Permalänk
Medlem

Visserligen en generation emellan men det är ändå 2st x60 mot en nyare x50. 950 däremot kanske man tycker borde klå dom kanske.

Permalänk
Medlem

Inte alls klart att ett 750 skulle klå dubbla 560. Kanske när vi snackar strömsnålhet och tysthet men rent prestandamässigt är det troligen så att två 560 är snabbare så länge minnet räcker. Nu har väll iofs vanliga 750 (utan ti) också bara 1GB minne så egentligen borde inte det påverka heller.

Permalänk
Avstängd

Okej, jag trodde de skulle nå upp en generation men inte två. Minnet i 750 kortet är på 2GB, jag fick enbart kortet så vet ej exakt vad det heter.

Körde precis 3Dmark ska köra det igen när jag kan slita mig tillräckligt länge från fallout för att skruva och köra tester igen.

Ni misstänker inga problem med drivrutinerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrtle:

Okej, jag trodde de skulle nå upp en generation men inte två. Minnet i 750 kortet är på 2GB, jag fick enbart kortet så vet ej exakt vad det heter.

Körde precis 3Dmark ska köra det igen när jag kan slita mig tillräckligt länge från fallout för att skruva och köra tester igen.

Ni misstänker inga problem med drivrutinerna?

Du kan testa med att ominstallera drivrutinerna, hursomhelst tror jag inte att det kommer påverka ditt resultat.

Skickades från m.sweclockers.com