Det här med säsongspass?

Permalänk

Det här med säsongspass?

Går och funderar på att införskaffa ett ps4 eller xbox one. Var en gammal inbiten konsolspelare under ps1 och ps2:ans period. Men nu vare länge sedan och mycket verkar ha förändrats. Allt det här med DLC och live-prenumationer är nytt för mig. Tycker det mesta har gått bra att snappa upp men just säsongspass fastnade jag på. Går jag in på playstation store och går in på säsongspass så ser jag att nästan alla stora speltitlar har detta. Att det är DLC av något slag fattar jag men är det verkligen så att jag ska behöva betala per år för sakerna. Kikade närmare på battlefront som såg riktigt häftigt ut. Men någon stans går gränsen när kostnaderna börjar rinna iväg.

mvh frukten

Permalänk
Medlem

Season pass helt enkelt att man får alla dlc:s allt eftersom de släpps. Vet inte om det är något som fungerar på annat sätt.

Permalänk
Inaktiv

Du betalar inte per år för sakerna.

"Säsongspass" är mer som expansionspaket, så du köper flera expansioner eller flera DLC.

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Du betalar inte per år för sakerna.

"Säsongspass" är mer som expansionspaket, så du köper flera expansioner eller flera DLC.

förvirrande att döpa det till säsongspass, men tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av fruktsamlarn:

förvirrande att döpa det till säsongspass, men tack

Tror de började döpa dem till det eftersom de inkluderar "alla planerade större DLC under ett års tid", dvs en "säsong." Om de väljer att släppa mer DLC efter det så lär de inte ingå i season pass.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Du betalar inte per år för sakerna.

"Säsongspass" är mer som expansionspaket, så du köper flera expansioner eller flera DLC.

Skrivet av era909:

Tror de började döpa dem till det eftersom de inkluderar "alla planerade större DLC under ett års tid", dvs en "säsong." Om de väljer att släppa mer DLC efter det så lär de inte ingå i season pass.

Precis så på sätt å vis betalar du per år. Du får ju alla DLC år ett men om spelet "lever kvar" år två och mer DLC släpps får man pröjsa igen.....allt för att suga pengar ur spelarna

Visa signatur