Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

BLACK FRIDAY. Önskar hjälp med datorbygge, budget ligger på 20.000.

Permalänk
Medlem

BLACK FRIDAY. Önskar hjälp med datorbygge, budget ligger på 20.000.

Godafton mina herrar och dam(er)!

Jag blev tipsad om att registrera mig på Sweclockers forum för att få hjälp med mitt datorbygge. The knowhow att bygga ihop en dator fysiskt kan jag absolut och har verktygen som krävs för det.

Däremot är mina tekniskt-specifika kunskaper out of date då jag senast byggde ihop min egen handplockade dator för 6-7 år sedan.
Jag tänkte passa på i samband med ett par månaders bra lön här nu att investera i en mer än vettig stationärt vrålåk till speldator.

Komplett har en bra dator på deras komplett-extrem gren som ligger på 19999:-, Inet har en liknande (Taurus) för 21000:-.

Men om det är någon som kan med ungefärligt liknande konfiguration bygga ihop en till ett bättre pris eller eventuellt peta in något extra vore jag ytterst tacksam!

Önskemålet är att kunna spela Fallout 4 på absolut högsta inställningar och att datorn dessutom klarar av att hålla måttet i minst ett år framöver så får jag manuellt uppgradera sen.

Önskemål för komponenter? Som jag har förstått så är det en I7 - Skylake some gäller. Även där så vill jag nog gärna investera i ett GTX 980 kort. Naturligtvis om någon med betydligt mer know-how kan avstyra mig från att lägga runt 8000:- på ett grafik-kort och har ett alternativ som funkar minst lika bra för halva priset så är det absolut ett alternativ.

Så, bombs away!

MVH Fredrik.

PS: Jag hoppas inte jag glömde nämna något som är essentiellt, isåfall, påminn mig! DS.

Permalänk

Rekommenderar att ej köpa en färdigbyggd utan köp hellre lösa delar. Kan lägga ihop en kundvagn om du inte redan köpt en ^^

Visa signatur

:) :)

Permalänk

@latortugaa:
Gör gärna det finns det fortfarande nå bra priser kvar?

Permalänk

Troligtvis inte så mycket, men det kommer säkert en del på "Cyber monday" nu på måndag.

Visa signatur

:) :)

Permalänk

Btw vad hade du tänkt att köra för skärm(ar) till detta monster?

Visa signatur

:) :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krutet123:

@latortugaa:
Gör gärna det finns det fortfarande nå bra priser kvar?

Skulle jag inte påstå, invänta antingen cyber monday och se vad som dyker upp. Annars är det julhandel och mellandagsrean som gäller. Det underlättar om du specificerar din budget,krav samt vilka spel som du har i åtanke.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|