asus 980 strix ang Fläktarna.

Permalänk
Medlem

asus 980 strix ang Fläktarna.

Tjo swec, nu är min fråga såhär till någon annan som kör med likadant grafikkort som mig.
https://www.inet.se/produkt/5411453/asus-geforce-gtx-980-ti-6...
Det jag undrar är rör sig dom 2 första fläktarna för er när det står att rpm ska va 0.
Men direkt när rpm går upp till 800 så körs alla fläktarna. Är det inte så att fläktarna ska stå stilla med 0 i rpm?
Detta är inget problem men bara nyfiken.
Till exempel med msi afterburner så när det är lägsta inställning på fläktarna 25% så är de 0rpm på fläktarna men dom 2 första rör sig, sen när man drar upp till 35% så går rpm till 800 och alla rör sej då som dom ska göra.
Förstår ni inte får jag förklara bättre men visste inte hur jag skulle skriva isf..

Mvh Robin

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Kortet är semi-passivt, dvs fläktarna börjar inte snurra innan ca 60 grader. Det kan även vara så att varvtalsräknaren sitter på just den fläkt som inte snurrar.
Har ett gtx980 från msi med samma semi-passiva kyllösning, och då kan den första fläkten röra sig även fast diverse program visar 0 rpm.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Jag stängde av msi afterburner och då slutade alla fläktarna snurrar så tror det var att dom låg på 25% då snurrade dom 2 första nu ligger de på 20% och alla är stilla

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Kortet är semi-passivt, dvs fläktarna börjar inte snurra innan ca 60 grader. Det kan även vara så att varvtalsräknaren sitter på just den fläkt som inte snurrar.
Har ett gtx980 från msi med samma semi-passiva kyllösning, och då kan den första fläkten röra sig även fast diverse program visar 0 rpm.

Tror det är så faktiskt.

Visa signatur

=)