Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

MSAA Fallout 4

Är det någon som vet hur man kan använda annat än fxaa och taa i F4 ?
Har testat med Nvidia inspector men det verkar inte bli någon skillnad alls ? :-/
Vill inte spela i 4k med nvidias dsr funktion för fpsen blir för låg med mitt 970, just nu kör jag på 1440p dsr men det är ändå för kantigt så jag vill kunna spela med minst 2x msaa eftersom taa, fxaa är på tok för suddigt.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreboy:

Är det någon som vet hur man kan använda annat än fxaa och taa i F4 ?
Har testat med Nvidia inspector men det verkar inte bli någon skillnad alls ? :-/
Vill inte spela i 4k med nvidias dsr funktion för fpsen blir för låg med mitt 970, just nu kör jag på 1440p dsr men det är ändå för kantigt så jag vill kunna spela med minst 2x msaa eftersom taa, fxaa är på tok för suddigt.

Så vitt jag vet så går det inte.
Funktionen fungerade inte bra med ljussättningen som spelet hade, så stödet lades aldrig in.

Nvidia hade något fulfusk sätt att lägga till liknande, men det gör som du säger, inte mycket. Dessutom så tvivlar jag på att 970 kort ens orkar att dra spelet någorlunda vettigt högre än 1440 iaf, då spelet helt enkelt inte är optimerat för mer.

Hade du haft kraftigare kort så kanske du hade kunnat köra supersample eller liknande för att få det bra på 1440 iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Så vitt jag vet så går det inte.
Funktionen fungerade inte bra med ljussättningen som spelet hade, så stödet lades aldrig in.

Nvidia hade något fulfusk sätt att lägga till liknande, men det gör som du säger, inte mycket. Dessutom så tvivlar jag på att 970 kort ens orkar att dra spelet någorlunda vettigt högre än 1440 iaf, då spelet helt enkelt inte är optimerat för mer.

Hade du haft kraftigare kort så kanske du hade kunnat köra supersample eller liknande för att få det bra på 1440 iaf.

Precis, testade köra i 4k på medium/low men det orkade inte.
Farsan är i usa så han kanske köper ett g1 980 ti då det är mycket billigare där, även när moms är inkluderat.
Jag får väl nöja mig med kantig bild tills dess !

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk

SMAA injectors använder jag när jag spelar. Dock väldigt lite.

http://reshade.me/sweetfx

Sedan sitter jag på optimalt avstånd från skärmen för att pixeldensiteten ska bli rätt beräknat från den här hemsidan:

http://isthisretina.com/

Det blir 94 cm från min 24" 1080p skärm som då borde upplevas som en retinaskärm. Bara ett tips. Fungerar utmärkt för mig i fallout 4!

Visa signatur

GPU: EVGA GTX 980Ti 2.0 ACX, CPU: i7 3770k @ 4,6ghz, Ram: 16gb 1600mhz, Mobo: MSI Z77A-S03 INET EDITION, PSU: be quiet! Power Zone 850W Bronze, OS: W10