Cyber Monday 2015 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Finns det något värre än att man handlat allt man behöver månader innan reoarna drar igång och man verkligen inte behöver ett dugg?

Vill så gärna handla och fynda grejer

#addictedtoshopping

Ja, mitt läge är värre. Finns massor jag behöver, men absolut inte råd eller några pengar över. Vill också fynda

Permalänk
Medlem

@m4goo2: Kommer inte ihåg faktiskt, men med tanke på att företagen inte verkar marknadsföra CM alls så tror jag erbjudandena blir sämre.

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4goo2:

"Statistik" är väl att ta i. Men jag menar, brukar det vara billigare hårddiskar på CM än BF? Tex förra året.

Mycket färre butiker som hänger på. Cyber Monday i Sverige och Black Friday är det som växt sig större för varje år.

Cdon är det första året dom är med på Cyber monday tex.

Så har inte så stora förhoppningar då dom bästa produkterna såldes slut i butikernas lager redan i fredags.

Tror inte dom har fulla lager redan nu.

Då måste dom välja andra produkter som finns i lager och rea.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Är det någon ide att sitta uppe till 00:00 idag eller kör dom igång under förmiddagen på måndag?

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Hedersmedlem

@zarkov Det beror helt på hur de räknar dagar. Förut räknade de som 4 vardagar plus dagen du fick mailet om att du kunde hämta och den sista dagen då du måste hämta innan stängning. D v s totalt 6 vardagar. Nu verkar de räkna 4 dagar exakt inklusive dagen du får mail att du kan hämta och den sista dagen du måste hämta.

Jag beställde en sak i torsdags på rean och fick att den måste hämtas innan stängning på söndagen den 29, d v s 4 dagar. Och en beställning jag gjorde i fredags skulle hämtas senast i morgon.

Jag kollade på gamla orders. En order som jag fick mail om den 25 mars kunde hämtas innan stängning den 1 april. 24 april behövdes hämtas innan stängning den 1 maj. Här är det dagen du får mail + 4 vardagar + sista dagen du måste hämta, d v s totalt 6 vardagar.

Fast det verkar inte bara vara för denna kampanj. Jag ser ordrar i oktober och november där jag får 4 dagar inklusive helgen och inklusive upphämtningsdagen så det verkar som de gjort det lite tightare bara.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeOj:

Ja, mitt läge är värre. Finns massor jag behöver, men absolut inte råd eller några pengar över. Vill också fynda

Ja det är du inte ensam om, dock kunde jag fynda lite saker i alla fall men långt ifrån de jag ville.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

Jag beställde en sak i torsdags på rean och fick att den måste hämtas innan stängning på söndagen den 29, d v s 4 dagar. Och en beställning jag gjorde i fredags skulle hämtas senast i morgon.

Det är just det jag inte får ihop. Jag la en beställning i fredags (27/11) och fick besked igår (28/11) att jag skulle hämta senast 30/11. Det är tre dagar efter bekräftelsen, hur jag än räknar...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grilk:

Webhallen skrev i något Facebook inlägg att dom skulle köra cyber monday är jag nästan 100 på. Ska se om jag hittat det.

Skickades från m.sweclockers.com

Webhallen ska köra Cyber monday och det ska vara nya deals, fick svar på pm från Webhallen Sverige.

Permalänk
Medlem

En fråga ang Webhallen, eller det kanske är en lite allmän fråga. Spel som inte alls finns i lager där men som nu är nedsatta, går dom ändå att beställa? Kan man förvänta sig en leverans inom nån vecka eller är det bara att glömma?

På många sidor går det inte att beställa när lagret är slut, men såg att det gick där, så jag funderade på om man skulle chansa ändå.

Visa signatur
Permalänk

Fick mail från FSData.se om att de ska köra någon deal.

Permalänk
Medlem

Vilka sidor drar igång 00:00?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Ska jag slå till på en sådan här (se länk) eller ha is i magen och se ifall det kommer någon annan 17" med IPS i natt/morgon?
Är HP bra grejer när det kommer till laptops, har fått för mig att lenovo är bra grejer men vet inget om HP.
http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=P1R63EA...

Har kollat på denna annars.
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/225883-l...

Jag hade skippat HP när det kommer till laptops. De har sedan länge dragits med dålig kvalité på deras konsumentmodeller, företagssegmentet är mycket bättre på den biten, men då kostar det också.

Jag hade tittat på Dell, MSI och kanske Lenovo (fast jag har personligt dålig erfarenhet av dem).

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk

Är på jakt efter en DS215J

Skrivet av dennisnp:

Vilken model är du ute efter? Suktar själv på DS416

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Vilka sidor drar igång 00:00?

Media Markt är väl de ända som gått ut med något.

Permalänk
Medlem

@Nima2001: 960,970,980,980Ti, Titan X

Visa signatur

|MOBO: MSI P67A-C45 B3 |PSU: 600 W |CASE: Fractal Design Core 3000 |PSU: Intel Core i5 2500k |GPU: nVidia GTX 560Ti |RAM: 8 Gig DDR3 1600 Mhz |HDD: Samsung 1 TB 7200 RPM |FANS: 3st 140 mm, 3st 120 mm |Monitor: Acer 1440p LED 60 Hz IPS|

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Finns det något värre än att man handlat allt man behöver månader innan reoarna drar igång och man verkligen inte behöver ett dugg?

Vill så gärna handla och fynda grejer

#addictedtoshopping

Amen to that.. Att göra fynd har blivit viktigare än själva behovet. Prisjakts prishistorik gör ju inte saken sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Media Markt är väl de ända som gått ut med något.

Webhallen och CDON också

EDIT: Eller den infon kommer från deras kundtjänst

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk

Jag hoppas på att Ljudfokus kör en rea på deras subwoofer igen! Ångrar att jag inte slog till.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk

Kom igen nu, ett ps4 med bloodborne paket lr en razor naga. Gief rabatt! ^^

Visa signatur

Corsair 800D | Intel Core i5-3570K | G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3 PC17000/2133MHz | TUF Gaming 3070ti | ASRock Fatal1ty Z77 Performance | Corsair H80 | Corsair Force 3 SSD 90GB | 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Jag hoppas på att Ljudfokus kör en rea på deras subwoofer igen! Ångrar att jag inte slog till.

Ref hade ju några Velodyne som var nedsatta:
https://www.referenceaudio.se/sidor/kampanjer/black-weekend

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk

Man undrar ju vad det blir för erbjudanden, det kommer väl inte bli vara samma/lika bra som BF? Har redan handlat det jag ville ha på BF så vill helst inte ha fler erbjudanden som man inte kan motstå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det skulle inte förvåna om stormen Gorm släcker södra Sverige 00:01

Permalänk
Medlem

Kommer nog leta efter gigabyte 970 g1. Samt ett MSI Z97S SLI Krait Edition

Permalänk
Medlem

Köpt det mesta jag behöver i fredags. Hade dock inte vart fel med ett bra pris på ett mx brown tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krispiga Chips:

Man undrar ju vad det blir för erbjudanden, det kommer väl inte bli vara samma/lika bra som BF? Har redan handlat det jag ville ha på BF så vill helst inte ha fler erbjudanden som man inte kan motstå.

Skickades från m.sweclockers.com

Webhallen fick rätt fina siffror i fredags så de kanske slänger ut lite schysta saker bara för att.

Permalänk

Teknikproffset har en del datorpryttlar och kommer att köra Cyber monday
http://www.teknikproffset.se/CYBER-MONDAY/

Visa signatur

AMD #1: Asus TUF X570-PLUS|Ryzen 9 5900X|1x Asus TUF RX5700XT OC 8GB
AMD #2: Gigabyte B550M Aorus Elite|Ryzen 7 3700X|1x Gigabyte RX5600XT Gaming OC 6GB
Intel #1: Asus TUF Z690-PLUS|Core i5-12600KF|1x Asus TUF RTX 3060 OC 12GB
Intel #2: Asus P8Z77-V|Core i5-3570K@4.5|2x Asus GTX 780 OC 3GB SLi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton341:

Köpt det mesta jag behöver i fredags. Hade dock inte vart fel med ett bra pris på ett mx brown tangentbord

Håller med mx Brown corsair K70 RGB får man hoppas att det kommer på rean.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pansardöden:

Hoppas på riktigt feta deals på müsli och granola.

En ännu fetare deal på buttplugs än BF vore ju inte heller helt fel

Permalänk
Medlem

Lär ju mest bli re-runs tyvärr. Tyckte inte att det fanns några erbjudanden som var super bra.

Permalänk

Vore djävligt nice om några z97 moderkort reades ut... rätt många processorer som letar efter ett moderkort efter denna helg