Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Behöver jag nytt nätagg?

Goder afton, får imorgon hem mitt GTX970 jag köpte på BF, och ska efter julsnåret skaffa en i5 4690k och något Z97 mammakort. Har för stunden en ganska slimmad budget, och undrar om jag klarar mig på mitt 500W agg eller om jag genast bör skaffa nytt? Har för mig att den ger 372W på 12V och är en av Superflowers äldre.
Om någon även har nåt tips på chassi till detta så släng gärna in det med!

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att du klarar dig. Det där systemet drar ca 300w i full load (lite mindre).

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Jag skulle säga att du klarar dig. Det där systemet drar ca 300w i full load (lite mindre).

Mjo jag känner igen att JayzTwoCents har sagt något liknande. Är det vid överklockning eller ej?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heyimmvp69:

Mjo jag känner igen att JayzTwoCents har sagt något liknande. Är det vid överklockning eller ej?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är sweclockers siffror och de kör med en överklockad processor. Sålänge du inte går loss på spänningen allt för mycket bör det vara OK

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Det är sweclockers siffror och de kör med en överklockad processor. Sålänge du inte går loss på spänningen allt för mycket bör det vara OK

Det lär nog inte hända, första bygget och aldrig överklockat tidigare (Sitter på en Radeon HD7750 för stunden) så jag ska gå lugnt fram med den, så länge jag får 60FPS på mina favorittitlar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heyimmvp69:

Det lär nog inte hända, första bygget och aldrig överklockat tidigare (Sitter på en Radeon HD7750 för stunden) så jag ska gå lugnt fram med den, så länge jag får 60FPS på mina favorittitlar

Skickades från m.sweclockers.com

Då är det bara att köra på