Just cause 3 eller Fallout 4

Permalänk
Medlem

Just cause 3 eller Fallout 4

Jag funderar på vilket spel jag ska köpa först, Just cause 3 eller Fallout 4. Vad röstar ni och motivera gärna svaret.

Permalänk

Varför inte båda?

Edit; För mig är Fallout 4 mer avslappnande och något jag spelar när jag har mer tid att bara vandra rundor och njuta av miljön, plus lite fighting då också givetvis.

Just Cause 3 är mer pang på med en gång, iaf om man tittar på första och andra, så det är ett spel man kan köra en 30 minuter eller en timme och fortfarande känna att man fått nåt gjort i spelet

Permalänk
Medlem

Säger fallout 4 rätt utav, Just cause 2 var inget för mig, åkte i soptunnan ganska så snabbt (så har inte ens testat 3an)

Permalänk
Medlem

Har kikat lite på Just Cause 3 och det ser ju lite roligare ut än Fallout 4 iallafall.

Men så utspelar sig ju Fallout 4 efter kärnvapenkrig också... kan ju inte se annat än tråkigt ut då. xD

Köpte själv Fallout 4 på releasedagen, spelade till level 10... sedan har jag försökt hitta en anledning till att starta spelet igen.

Permalänk

@landahl: båda två. en platta Powerking sen är det bara Kötta i 24timmar i sträck.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Spel som just cause och gta brukar man lätt tröttna på enligt mig. Att stänga in sig i ett rum med god mat, bra lurar, en bra dator och fallout eller skyrim är rena drömmen, och 8h känns som ett ögonblick. Det är min erfarenhet iaf!

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Medlem
Skrivet av WareZ:

Säger fallout 4 rätt utav, Just cause 2 var inget för mig, åkte i soptunnan ganska så snabbt (så har inte ens testat 3an)

Håller med fast för mig var det tvärtom, har heller inte test 3an.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Om du måste ställa en sådan fråga så tror jag Just Cause 3 är spelet för dig!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Känns som två helt olika spel som fyller olika behov.

Fallout 4 - Stor och farlig värld där du skall utveckla din karaktär, skapa relationer till dina följare, bygga ett samhälle, nystas in i den djupa storyn. Ett spel man kör flera timmar i sträck helt enkelt.

Just Cause 3 - 100% sandlåda när man bara vill ha någon timmes barnsligt ståhej som betyder, spränga saker, spränga mer saker och framförallt spränga saker.

Tycker du ska skaffa båda

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Lirade ett par timmar av just cause 3 inatt när det släpptes, helt klart galet kul halvdana dialekter och "ostiga" karaktärer blandat med helt galen action

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Håller med fast för mig var det tvärtom, har heller inte test 3an.

Hehe ja vi alla är olika

Permalänk
Avstängd

Jag har gillat både JC och Fallout men vandra runt i the wasteland bara jag och min sniper är vad jag föredrar då det är mer avslappnande och är svårt att motivera annars men gillar känslan när man driver runt och utforskar och inte vet vad man kommer in i medans FC varit mer sjut allt som rör sig ..klart

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Det beror helt på vad du gillar. Jag har ingen erfarenhet av något av spelen, men av de tidigare i båda serierna. Det är väldigt stor skillnad mellan dessa.

Vad brukar du gilla för spel annars?

Permalänk
Medlem

Inget av dem. Om du inte vet vad du vill ha så är det lika bra att avstå. Jag tänker heller inte skaffa varken det ena eller det andra eftersom spelen inte tilltalar mig. Ett helt annat spel som jag dock nyligen köpt är Dirt Rally eftersom det tilltalar mig.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Det beror helt på vad du gillar. Jag har ingen erfarenhet av något av spelen, men av de tidigare i båda serierna. Det är väldigt stor skillnad mellan dessa.

Vad brukar du gilla för spel annars?

Jag är allätare vad gäller spel, på det sättet tröttnar jag inte på att spela.

Jag älskade just cause 2 och fallout 3/ new vegas var underbara spel. Jag funderar dock på om det är bäst att vänta till efter jul med Fallout 4 så det har blivit patchat ordentligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag är allätare vad gäller spel, på det sättet tröttnar jag inte på att spela.

Jag älskade just cause 2 och fallout 3/ new vegas var underbara spel. Jag funderar dock på om det är bäst att vänta till efter jul med Fallout 4 så det har blivit patchat ordentligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Av det jag har läst så verkar Just Cause 3 också behöva lappas ihop pga en del buggar.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

@landahl: Just Cause kostar 50 euro på steam, Fallout 4 kostar 60 euro. Fallout borde gå ner någon hundring i den överskådliga framtiden, så det kanske är en bra idé att köpa Just cause först. Jag vet dock inget om kvalitén på detta spel.

Det är också rea på steam på Fallout Classic Collection. Fallout, Fallout: brotherhood of steel och Fallout 2. Jag tycker att dessa spel är mer njutbara än Fallout 3 och New Vegas, men det är såklart bara min preferens. Knappt 7 euro kostar dessa spel, och det är svårt att slå för högkvalitativa spel, om du nu är intresserad och inte har spelat dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av I_KILL_HORSES:

@landahl: Just Cause kostar 50 euro på steam, Fallout 4 kostar 60 euro. Fallout borde gå ner någon hundring i den överskådliga framtiden, så det kanske är en bra idé att köpa Just cause först. Jag vet dock inget om kvalitén på detta spel.

Eller så köper man på t.ex Greenmangaming som är en auktoriserad säljare där båda spelen kostar £39.99 st.

Till TS kan jag inte säga något om Just Cause 3 eftersom jag inte testat och inte har några planer på det heller, men Fallout 4 är helt klart värt pengarna OM man gillar den typen av spel.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Eller så köper man på t.ex Greenmangaming som är en auktoriserad säljare där båda spelen kostar £39.99 st.

Mja, Fallout kanske. 40 GBP är idag cirka 57 euro.

Det är såklart alltid en bra idé att kolla runt på olika sidor, och inte bara köpa via Steam.

Permalänk
Medlem

Just cause 3 blir nog as Nice, men det kommer nog inte i närheten av FALLOUT 4 jag har lagt ner 67h eller något och då har jag knappt rört main questen utan mest utforskat och lootat, en Del med settlements också,

jag älskar fallout 4 det är det bästa jag spelat på lääänge:p även om jag är sugen på ett ps4a för until dawn, men jag hoppas det kommer till PC, men tar en liten paus just nu:)

TL:DR
köp fallout 4 så kommer du ha gott om speltid.tills du har råd/vill lira JC3