Permalänk
Snusfri
Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inaktiv

Den baseras på FC4s karta men är olika hur de är i spelet. Ingen märkte det förens någon gjorde jämförelsen. Jag gjorde heller inte det och då har jag spelat mycket FC4.

Hade såklart varit bra om de gått ut med det tidigare förstås.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om de hade behövt göra om kartan från scratch hade det tagit resurser från något annat. Jag hade personligen nöjt mig med en väldigt lik karta än att det dras ner på andra funktioner i spelet.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra och roligt spel. Helt ointressant om dem tagit karta och/eller andra saker från andra farcry.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Jag spelade aldrig fc4 så för mig är allt nytt. Kul att SLI fungerade som det ska utan att behöva ändra något. Bra flyt i 4k, aldrig under 50fps på max.

Måste säga att det är riktigt snyggt och roligt också.
Skrattar glatt när jag rider runt på min sabeltandade tiger och massakerar apor med tassar och spjut.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Den baseras på FC4s karta men är olika hur de är i spelet. Ingen märkte det förens någon gjorde jämförelsen. Jag gjorde heller inte det och då har jag spelat mycket FC4.

Hade såklart varit bra om de gått ut med det tidigare förstås.

Skickades från m.sweclockers.com

klart de är olika, men tycker personligen att när allt från animationer, karta, motor och allt sådant är precis likadant som den tidigare iterationen så är det en dlc, inte fullgame $60. allt som troligen lagts till är lite nya djur och vapen. annars är all kod återanvänd

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Skall bli intressant att pröva på detta, bokade nyss för upphämtning på Siba. Har spelat FC 1-3 men hoppade 4:an. Några tips att dela med er?

Permalänk

Tyckte inte det var speciellt kul. Spelade det i ca en halvtimme sen stängde jag ner det. Jäkla dumt köp men tyckte det här med stenåldern verkade vara ett nytt koncept som kan vara intressant. Men jag tycker det är för mycket samlande, för mycket bygga ihop skrot av annat skrot. Tycker det är ett tråkigt element i spelet som förstör flytet och tempot. Har nog egentligen inte gillat något Far Cry nu när jag tänker efter. Skulle man kanske gjort innan man köpte det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Christley:

klart de är olika, men tycker personligen att när allt från animationer, karta, motor och allt sådant är precis likadant som den tidigare iterationen så är det en dlc, inte fullgame $60. allt som troligen lagts till är lite nya djur och vapen. annars är all kod återanvänd

Det där stämmer in på de flesta spelserier samtidigt. Finns nog inte så många varianter av animationer man kan göra, om målet är att efterlikna hur människor rör sig.

Kartorna i de olika spelen är så pass olika in-game att ingen märkte det på en vecka. Så att Primals kart baseras på FC4 spelar inte så stor roll heller.

Mycket är förstås likt då spelet i grunden är ett Far Cry spel. Men hur du slåss har förändrats en hel del mot tidigare titlar. Utan skjutvapen är det klubbor och spjut (antingen i närstrid eller kastbara) samt pilbågen (som funnits med sedan 3an förstås). Dock finns det tre varianter av den med olika för och nackdelar.

Granater har bytts ut mot olika behållare som ger stickattacker, berserk (tänk giftpilarna från Assassins Creed) samt brandbomber.

Massor av djur finns i spelvärlden, händer något hela tiden och finns alltid något att jaga (eller bli jagad av).
En stor nyhet är ju att man kan göra rovdjuren tama och möjligheten att använda dessa i spelet. De varierar i hur bra de är på olika saker. Björnar är bra i strid men är rätt långsamma och lätta att se. Kattdjuren är betydligt smidigare här exempelvis.

Även jag upplevde spelet som rätt litet innan jag började spela men storleksmässigt är det ändå som de tidigare spelen. Kartan är något mindre förstås men så rör man sig till fots troligen 99% av tiden och med allt som händer i spelvärlden tar det också tid att ta sig längre sträckor.

Själv spelade jag klart storyn igår, typ 22 timmar tog det enligt spelets timer. PC utgåvan kostade ca 300 kr för mig och jag tycker helt klart det varit värt pengarna. Kommer spela igenom en gång till iallafall.

Sedan skadar det inte att spelet är riktigt snyggt, överlag verkar vara väl optimerat och relativt buggfritt med. Inte något man ser var dag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det där stämmer in på de flesta spelserier samtidigt. Finns nog inte så många varianter av animationer man kan göra, om målet är att efterlikna hur människor rör sig.

syftar inte på hur dom rör sig, utan hur mindre normala animationer återanvänds. kan inte ge exempel dock. så de får väl gå vidare

Skrivet av anon5930:

Kartorna i de olika spelen är så pass olika in-game att ingen märkte det på en vecka. Så att Primals kart baseras på FC4 spelar inte så stor roll heller.

tror inte folk direkt letar efter sådana saker. men med återanvändningen här så sparar det enormt med tid att utveckla. du har redan physics och berg som blockerar etc. allt du behöver lägga in är events, blockage och sånt.

Skrivet av anon5930:

Mycket är förstås likt då spelet i grunden är ett Far Cry spel. Men hur du slåss har förändrats en hel del mot tidigare titlar. Utan skjutvapen är det klubbor och spjut (antingen i närstrid eller kastbara) samt pilbågen (som funnits med sedan 3an förstås). Dock finns det tre varianter av den med olika för och nackdelar.

Granater har bytts ut mot olika behållare som ger stickattacker, berserk (tänk giftpilarna från Assassins Creed) samt brandbomber.

ja, men massor av vapen har bytts ut emot några få, och det enda som egentligen lagts till är melee, vilket troligen är baserat på macheten från fc3/4. spjuten använder samma kod som pilbågen. och pilbågen har ju haft för och nackdelar i fc3/4 sedan tidigare.

Skrivet av anon5930:

Massor av djur finns i spelvärlden, händer något hela tiden och finns alltid något att jaga (eller bli jagad av).
En stor nyhet är ju att man kan göra rovdjuren tama och möjligheten att använda dessa i spelet. De varierar i hur bra de är på olika saker. Björnar är bra i strid men är rätt långsamma och lätta att se. Kattdjuren är betydligt smidigare här exempelvis.

bygger ju helt och hållet på djuraspekten från multiplayer i fc4. så än en gång återanvänd kod. och djuren finns överallt i fc3/4 och blir alltid jagad av något oväntat där.

Skrivet av anon5930:

Även jag upplevde spelet som rätt litet innan jag började spela men storleksmässigt är det ändå som de tidigare spelen. Kartan är något mindre förstås men så rör man sig till fots troligen 99% av tiden och med allt som händer i spelvärlden tar det också tid att ta sig längre sträckor.

Själv spelade jag klart storyn igår, typ 22 timmar tog det enligt spelets timer. PC utgåvan kostade ca 300 kr för mig och jag tycker helt klart det varit värt pengarna. Kommer spela igenom en gång till iallafall.

Sedan skadar det inte att spelet är riktigt snyggt, överlag verkar vara väl optimerat och relativt buggfritt med. Inte något man ser var dag.

Skickades från m.sweclockers.com

jag säger inte att spelet är dåligt, kommer troligen spela igenom det själv då jag gillar fc3 och fc4. men tycker det är tråkigt att det återanvänds så mycket och sen får du betala fullt pris för något som kan efterliknas blood dragon i dlc väg. och blood dragon kostade inte 60 dollar. skillnaden mellan fc3 och blood dragon är mycket större än fc4 och primal

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Christley:

syftar inte på hur dom rör sig, utan hur mindre normala animationer återanvänds. kan inte ge exempel dock. så de får väl gå vidare

tror inte folk direkt letar efter sådana saker. men med återanvändningen här så sparar det enormt med tid att utveckla. du har redan physics och berg som blockerar etc. allt du behöver lägga in är events, blockage och sånt.

ja, men massor av vapen har bytts ut emot några få, och det enda som egentligen lagts till är melee, vilket troligen är baserat på macheten från fc3/4. spjuten använder samma kod som pilbågen. och pilbågen har ju haft för och nackdelar i fc3/4 sedan tidigare.

bygger ju helt och hållet på djuraspekten från multiplayer i fc4. så än en gång återanvänd kod. och djuren finns överallt i fc3/4 och blir alltid jagad av något oväntat där.

jag säger inte att spelet är dåligt, kommer troligen spela igenom det själv då jag gillar fc3 och fc4. men tycker det är tråkigt att det återanvänds så mycket och sen får du betala fullt pris för något som kan efterliknas blood dragon i dlc väg. och blood dragon kostade inte 60 dollar. skillnaden mellan fc3 och blood dragon är mycket större än fc4 och primal

Du förstår nog mina punkter när du väl spelat spelet. Det är rätt olikt tidigare FC-spel. Spelvärlden är så pass olik den i FC4 att extremt få troligen noterat det. Och det tog en vecka vilket är rätt långt idag då det finns folk som ägnar sin tid att hitta saker och vara först med det.

Som sagt, de flesta av punkterna du tar upp ser vi ju i typ alla spelserier. Rätt få som verkligen gör om saker mellan varje del i serien. Sedan är exempelvis animationerna i FC spelen så pass bra att det vore korkat att göra om det när resultaten ändå blivit mer eller mindre identiskt.

Själva gameplayet är ett av seriens styrkor, väl genomarbetat och fungerar bra. Spelserien är ju dessutom riktigt populär och säljer bra med. Ubisoft vet vad de gör.

Nu gillar jag Blood Dragon men det spelet var ändå väldigt likt FC3. Återanvände kartan från den södra ön, slängde in nya vapen och fiender samt gav spelet ett annat färgtema och 80-tals actionfilm tema med extra neon. Nu kostade spelet lite och var såklart riktigt bra men så var det ett väldigt litet och kort spel också.

Far Cry är storleksmässigt och innehållsmässigt värd priset spelet säljs för. Men vill man inte betala fullpris finns det bättre erbjudanden (GMG exempelvis) eller bara invänta prissänkningarna. Ubisoft brukar vara rätt snabba med att sänka priserna.

Gillar man Far Cry och speciellt FC3 och FC4 så är spelet ett bra köp, såvida man nu inte har något emot stenålderstemat då.

EDIT:
Jag förstår vad du menar bör väl tilläggas, men tillräckligt mycket nytt att spelet iallafall i mitt tycke inte skiljer sig nämnvärt mot andra uppföljare i andra spelserier.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte spelet idag, trots att jag var lite orolig över att många inte ens kunnat starta spelet pga felmeddelanden och liknande.
Spelet startade upp fint och har fungerat helt buggfritt såhär långt, vilket var en positiv överraskning.

Kör spelet i Ultra quality i 2560x1440 och det flyter på bra med mitt GTX970. Runt 40 fps, vilket känns fullt tillräckligt för mig i ett singleplayer spel. En stor anledning för mig att köpa spelet var den vackra grafiken och där har jag verkligen inte blivit besviken så här långt. Det är riktigt pittoreskt vackert. Grönskande ängar, floder, berg och grottor. Solstrålar och månsken som bryts i dimma och trädens lövverk. Förmodligen det grafiskt snyggaste spel jag någonsin kört.

Det där samlandet hör ju lite till Far Cry spelen. Här tycker jag dessutom att det passar bättre än i övriga spel. På stenåldern handlade ju livet mycket om just sådant.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag är ett Far Cry -fan.
Gillar spelen enormt mycket.

... Dock så gillar jag inte alls Primal.
Hade jag kunnat få en Refound via Green Man Gaming eller UPlay - hade den varit nyttjad nu.

Nej, inte alls vad jag trodde.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd

Skitspel.. vapnen helt utan känsla.. Grymt besviken ..

Permalänk

Var kul ett par timmar precis som far cry 4 och även fallout 4 var, jag blir snabbt uttråkad av att göra i stort sätt samma saker hela tiden.

Permalänk

Någon här som har en freesync skärm som lyckas få spelet att fungera med det? Slår jag på vsync så beter det sig som en vanlig Vsync och inte som freesync (och det är aktiverat)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Någon här som har en freesync skärm som lyckas få spelet att fungera med det? Slår jag på vsync så beter det sig som en vanlig Vsync och inte som freesync (och det är aktiverat)

Kan göra ett test senare, har en 144Hz FreeSync-skärm.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Kan göra ett test senare, har en 144Hz FreeSync-skärm.

Det vore fint

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Någon här som har en freesync skärm som lyckas få spelet att fungera med det? Slår jag på vsync så beter det sig som en vanlig Vsync och inte som freesync (och det är aktiverat)

Antar att du ändrat inställningarna i crimson under fc spelprofil, måste aktivera freesync där åxå. Eventuellt i systeminställningar i crimson åxå för att det ska fatta att du vill köra f- sync:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB Z68 AsRock Extreme Gen3 CPU-Intel i5 2500K ala 4,5ghz. GPU-XFX Radeon-7970 CF. RAM-Corsair 12GB . PSU Corsair TX850

Permalänk
Medlem

Måste säga att desto mer jag spelat, desto mer gillar jag spelet.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Någon här som har en freesync skärm som lyckas få spelet att fungera med det? Slår jag på vsync så beter det sig som en vanlig Vsync och inte som freesync (och det är aktiverat)

Ursäkta att det tog en sån lång tid, fastnat lite väl hårt med Stardew Valley. Men har testat nu.

I 1920x1080, FreeSync aktiverat i drivarna, V-Sync inaktiverat i spelet samt refresh rate ställd på max 144Hz (också i spelet) så får jag FreeSync-flytet in-game i spelet. FPS är rätt låst på 90 så lite osäker på om jag har åkt på någon annan slags FPS spärr men skillnaden är enorm, med samma inställningar, som när jag spelar i 2560x1440, FPS låst på max 60 in-game och V-Sync aktiverat.

Nu når min dator sällan 50 FPS (i 2560x1440) så jag borde nog klara mig helt utan V-Sync men... gammal vana och utifall att FPS skjuter i höjden, jag har hellre V-Sync än tearing.

Har du dubbelkollat så att inte Refresh Rate i FC: Primal är inställd på 60 eller liknande?

Skrivet av Eldritzh:

Måste säga att desto mer jag spelat, desto mer gillar jag spelet.

Hehe jo, jag fastnade rejält med detta spel vid lanseringen. Gillade det riktigt skarpt. Första gången sedan jag klarade av spelet som jag startade det nu och måste säga att det är trevligt att vara tillbaks i spelvärlden.

Permalänk
Skrivet av pysen92:

Antar att du ändrat inställningarna i crimson under fc spelprofil, måste aktivera freesync där åxå. Eventuellt i systeminställningar i crimson åxå för att det ska fatta att du vill köra f- sync:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Det ska jag ha gjort men dubbelkollar.

Skrivet av anon5930:

Ursäkta att det tog en sån lång tid, fastnat lite väl hårt med Stardew Valley. Men har testat nu.

I 1920x1080, FreeSync aktiverat i drivarna, V-Sync inaktiverat i spelet samt refresh rate ställd på max 144Hz (också i spelet) så får jag FreeSync-flytet in-game i spelet. FPS är rätt låst på 90 så lite osäker på om jag har åkt på någon annan slags FPS spärr men skillnaden är enorm, med samma inställningar, som när jag spelar i 2560x1440, FPS låst på max 60 in-game och V-Sync aktiverat.

Nu når min dator sällan 50 FPS (i 2560x1440) så jag borde nog klara mig helt utan V-Sync men... gammal vana och utifall att FPS skjuter i höjden, jag har hellre V-Sync än tearing.

Har du dubbelkollat så att inte Refresh Rate i FC: Primal är inställd på 60 eller liknande?

Min skärm är bara tyvärr bara 60HZ och syncar mellan 60 och 40. https://www.komplett.se/product/844524/datorutrustning/bildsk...
Så jag borde ju ha farcry inställt på 60 då? Men du kör alltså V sync ingame avställt får testa det.

Edit fick fortfarande tearing.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det ska jag ha gjort men dubbelkollar.

Min skärm är bara tyvärr bara 60HZ och syncar mellan 60 och 40. https://www.komplett.se/product/844524/datorutrustning/bildsk...
Så jag borde ju ha farcry inställt på 60 då? Men du kör alltså V sync ingame avställt får testa det.

Edit fick fortfarande tearing.

Hm, mellan 40 och 60 FPS borde du fortfarande ha fritt från tearing, när du går över 60 Hz kommer tearing uppstå då panelen inte klarar mer än så. Men du har alltså tearing mellan 40-60 FPS?

Själv kör jag ett FPS-lås på 144Hz i Crimson för att komma runt problemet.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Hm, mellan 40 och 60 FPS borde du fortfarande ha fritt från tearing, när du går över 60 Hz kommer tearing uppstå då panelen inte klarar mer än så. Men du har alltså tearing mellan 40-60 FPS?

Själv kör jag ett FPS-lås på 144Hz i Crimson för att komma runt problemet.

Jag vet ej exakt FPS men har enlig drivrutinerna låst till 60 i farcry. Och jag upplevde tearing i alla fall. Men jag får leva med det bara jag kommer in i spelet så lär jag inte bry mig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Nu kanske jag är korkad men hur friar jag gisslan?

Jag fick i uppdrag att rädda en tillfångatagen kille hittade honom och sköt fienden i huvudet men när jag går fram till fången (som står med händerna bakbundna) förstår jag inte hur jag ska rädda honom, det kommer inte upp någon knapp jag ska trycka på

Edit var en till fiende som vaktade killen men han hade sprungit väldigt långt bort, när jag hittade honom kunde jag knyta upp repet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Måste säga att desto mer jag spelat, desto mer gillar jag spelet.

Precis detsamma för mig!

Mycket bra spel

Permalänk
Medlem

Efter att ha varit extremt skeptisk till detta spel måste jag säga att jag är mycket positivt överraskad. Det här borde ha varit Far Cry 4, som var på tok för likt föregångaren och inget jag orkade lägga mer än några timmar på.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Mysigt spel med bra grafik och fräcka animationer (speciellt att se ett rovdjur attackera ett villebråd). Rolig idé att vistas i den gruffiga stenåldern och det skapade språket görs bra av skådisarna förutom Uruk the Thinker (värdelöst). Superkul att kunna rida ett mount vilket dessutom gör att man slipper den jobbiga harvestanimationen. Jobbigt dock att behöva samla ihop massa skit för att kunna bygga sin by för att komma åt vapen och skills. Prestandamässigt är det okej men tiden på dygnet har stor inverkan på FPSen. Stort minus att SLI skalar värdelöst.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag ångrade köpet de första timmarna jag spelade. Men ju längre jag kom i storyn och på kartan så blev det bara bättre och bättre.
Mycket underhållande spel, för att inte tala om den OTROLIGT VACKRA MILJÖN! Det är verkligen underbart att bara gå runt i världen och se på allt vackert, hur solen lyser mellan trädtopparna på morgonen. Hur månen lyser upp vattnet. Djurens vackra päls.
Riktigt snygg design.
Gillar idéen också, spännande med Far Cry stil utan moderna vapen.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag är ett Far Cry -fan.
Gillar spelen enormt mycket.

... Dock så gillar jag inte alls Primal.
Hade jag kunnat få en Refound via Green Man Gaming eller UPlay - hade den varit nyttjad nu.

Nej, inte alls vad jag trodde.

Kan bara hålla med.
Synd att det va så tråkigt , då det va snyggt och lite annorlunda. Men så jäkla enformigt.
Körde ändå många timmar i hopp om att det skulle bli bättre.
Men så är livet , det som smakar godis för vissa smakar skit för andra

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition