Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

AX1200 Lagt av

Hej undrar hur jag ska gå tillväga då mitt nätagg AX1200 knäppte till igår när jag satt och spelade och la av och nu vill det inte starta igen. "Luktar något surt bränt inifrån nätagget"
Nätagget inhandlades 2012-08-13 från inet

EDIT: Gjort RMA nu med funderar på när man läser andra om det är värt att skicka agget eller köpa ett nytt som är billigare då jag inte spelar längre eller kör sli och ax1200 känns då även lite overkill.
Med vänlig hälsning: Lucas

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anexus:

Hej undrar hur jag ska gå tillväga då mitt nätagg AX1200 knäppte till igår när jag satt och spelade och la av och nu vill det inte starta igen. "Luktar något surt bränt inifrån nätagget"
Dock så hittar jag inte kvittot längre då det var ett par år sedan man köpte det "2011" men det är inköpt hos antingen komplett eller inet vet jag.
Med vänlig hälsning: Lucas

kolla med corsair själva, nu vet jag inte hur lång tid garantin gäller.

Permalänk
Medlem

Har en ticket hos corsair men då min engelska är urkass så får man se om man lyckas lösa detta, med dom. Sen är ju frågan om det är värt att skicka nätagget då man läst andra trådar här att det kan kosta en hel del med frakten.

Skrivet av Alle22:

kolla med corsair själva, nu vet jag inte hur lång tid garantin gäller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anexus:

Har en ticket hos corsair men då min engelska är urkass så får man se om man lyckas lösa detta, med dom. Sen är ju frågan om det är värt att skicka nätagget då man läst andra trådar här att det kan kosta en hel del med frakten.

Okej, sedan kan google translate hjälpa dig en lite längre bit närd et behövs. Det bästa är att få ett ordentligt svar ifrån de innan man börjar agera.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av anexus:

Hej undrar hur jag ska gå tillväga då mitt nätagg AX1200 knäppte till igår när jag satt och spelade och la av och nu vill det inte starta igen. "Luktar något surt bränt inifrån nätagget"
Nätagget inhandlades 2012-08-13 från inet

EDIT: Gjort RMA nu med funderar på när man läser andra om det är värt att skicka agget eller köpa ett nytt som är billigare då jag inte spelar längre eller kör sli och ax1200 känns då även lite overkill.
Med vänlig hälsning: Lucas

Hej anexus,

Skicka mig ditt ticketnummer så hjälper jag dig med resten.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Oftast ska man reklamera hos återförsäljaren. Men det är bra att veta hur garantin ser ut, med tanke på att det är för sent reklamation. Jag hade en sak som gick sönder och återförsäljaren sa att garantin inte gäller längre, men sa jag, enligt tillverkaren så är det 5 års garanti. Fick en ny bättre produkt av återförsäljaren.
Det jag menar är att det är bra att hålla koll på kvitto och garanti. Även om reklamationsrätten oftast är bättre.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Tack vad snällt. Mitt ticketnr är 6723250,
Med vänlig hälsning: Lucas

Skrivet av Corsair Johan:

Hej anexus,

Skicka mig ditt ticketnummer så hjälper jag dig med resten.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Alla AX-agg har ju sju års garanti så tror inte du behöver vara så orolig. Om du inte har något behov för den är det ju bara att vänta på ditt utbytesagg, sälja det och köpa något mer passande?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jo funderar på att köpa något billigare och sen när man får utbytesagget sälja det billiga. Men det är egentligen tiden från att man skickar agget och dom ska få det och kolla det och sedan skicka det nya som är värst.
Speciellt då man är otålig som person och avskyr att vänta.
Men man får väl ta och bita ihop lite och köpa något tillfälligt agg.

Skrivet av trickeh2k:

Alla AX-agg har ju sju års garanti så tror inte du behöver vara så orolig. Om du inte har något behov för den är det ju bara att vänta på ditt utbytesagg, sälja det och köpa något mer passande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anexus:

Jo funderar på att köpa något billigare och sen när man får utbytesagget sälja det billiga. Men det är egentligen tiden från att man skickar agget och dom ska få det och kolla det och sedan skicka det nya som är värst.
Speciellt då man är otålig som person och avskyr att vänta.
Men man får väl ta och bita ihop lite och köpa något tillfälligt agg.

Ah, förstår exakt vad du menar... haha! Tjacka något andrahandsagg här på marknaden kanske?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Yes håller faktiskt på och kika efter det nu.

Skrivet av trickeh2k:

Ah, förstår exakt vad du menar... haha! Tjacka något andrahandsagg här på marknaden kanske?

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av anexus:

Tack vad snällt. Mitt ticketnr är 6723250,
Med vänlig hälsning: Lucas

Kikat in på din ticket, du ska ha fått all info på din mail.

Med vänliga hälningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Jo jag fick det för ngn vecka sedan. Väntar bara på löning först så man kan skicka det.

Skrivet av Corsair Johan:

Kikat in på din ticket, du ska ha fått all info på din mail.

Med vänliga hälningar,
Corsair Johan

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av anexus:

Jo jag fick det för ngn vecka sedan. Väntar bara på löning först så man kan skicka det.

Har det löst sig med RMA?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alle22:

kolla med corsair själva, nu vet jag inte hur lång tid garantin gäller.

5 eller 7 år, iirc

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av hoski:

5 eller 7 år, iirc

Skickades från m.sweclockers.com

7 år.

Permalänk
Medlem

Hej jo då men löste det på ett billigare sätt. Dock bröts garantin. Har en bekant som jobbar som certifierad samsung tekninker som kollade på agget och kunde reparera, då det bara var en kondensator som gett sig. Så jag behövde bara betala 56kr för kondensatorn.
Så nu fungerar agget igen och är som nytt,

Skrivet av Corsair Johan:

Har det löst sig med RMA?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av anexus:

Hej jo då men löste det på ett billigare sätt. Dock bröts garantin. Har en bekant som jobbar som certifierad samsung tekninker som kollade på agget och kunde reparera, då det bara var en kondensator som gett sig. Så jag behövde bara betala 56kr för kondensatorn.
Så nu fungerar agget igen och är som nytt,

Ja det var ju också en lösning.

Men som du skrev så är ju garantin som sagt borta då, men nätaggragatet lär hålla ett bra tag till.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan