Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Mekaniska tangentbords-meetup i Göteborg!

Har snackat lite med en användare på /r/mechanicalkeyboards, /u/sadolf, som var sugen på att arrangera en meetup för att känna på och snacka om mekaniska tangentbord. Det verkar vara få Göteborgare som hänger på /r/mechanicalkeyboards, så jag tänkte slänga ut en tråd här för att kolla om någon på Sweclockers är sugen på att hänga på.

Formen skulle innebära att vi tar med oss det vi vill visa upp, ställer upp på bord och minglar/nördar så gott det går. Det finns säkert en möjlighet att gå och ta en pilsner efteråt, för dom som är sugna på detta. Meningen är att kunna känna på tangentbord som inte finns i butik, och även utbyta erfarenheter.

Datum är preliminärt satt till Lördag 6 februari, 18:00. Lokalen där vi ses ligger i centrala Göteborg.

Skriv om ni är sugna, skriv också vad för tangentbord ni tar med er. Ha det gött!

  • 1. sadolf @/r/mk/ - Ducky Premier MX Blue, Ev. IBM Model F

  • 2. I_KILL_HORSES - IBM SSK, Novatouch, Ducky Mini 1 MX Blue, IBM Model M, Acer Alps-"kloner"

  • 3. Gubbjekeln - Ducky Mini 1 MX Red, Ducky Mini 2 MX Red

  • 4. Kehrs (kommer kanske)
    Topre: HHKB, HHKB Type-S, Realforce 87U Silenced, Realforce 23U
    IBM Model F: 5291 Bigfoot
    IBM Model M: 1390131 Square Label Model M, 1391411 White Label Model M, 1391472 + 1392934 White Label Model M SSK
    Alps: SKCM Cream Damped Apple Extended Keyboard 2, SKCM White Clicky NTC KB-6851EA
    Cherry: 62g ErgoClear ErgoDox, MX Black 1800HAD och Raptor K1.

  • 5.GenKan @/r/mk/ (kommer kanske) - HHKB och "ett par Ducky"

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Göteborg? Pffff... Tycker ni kan ta er till tangentbordsmecha Örebro istället.

Permalänk
Medlem

Om det hade varit på eftermiddagen så kanske det hade gått att göra en dagstur till Gbg, men om det börjar kl 18 så skulle jag behöva någonstans att slagga.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Skrivet av Findecanor:

Om det hade varit på eftermiddagen så kanske det hade gått att göra en dagstur till Gbg, men om det börjar kl 18 så skulle jag behöva någonstans att slagga.

Jag förstår. Du hade gärna fått sova hos mig, men tyvärr är sambon rädd för främlingar. Lokalen vi tänkte vara i är en butik, så det är tyvärr inte möjlighet att ha det tidigare, eftersom den då är öppen för reguljär verksamhet.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Göteborg? Pffff... Tycker ni kan ta er till tangentbordsmecha Örebro istället.

+1 har svårt att ta mig till gbg

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Skrivet av huttala:

Göteborg? Pffff... Tycker ni kan ta er till tangentbordsmecha Örebro istället.

Skrivet av Leedogustav:

+1 har svårt att ta mig till gbg

Lika bra det, E20 mellan Skara och Örebro kan ta priset som Sveriges farligaste väg. Vill inte ens tänka på hur det är nu på vintern.

Permalänk
Medlem

Låter förvisso intressant, men jag tror dessvärre jag får svårt att dyka upp. Det är lite körigt här tills efter jag disputerat. Efter det kan jag typ när som, så länge det är lugnt att min dotter på åtta månader henkar.

Permalänk
Skrivet av Khers:

Låter förvisso intressant, men jag tror dessvärre jag får svårt att dyka upp. Det är lite körigt här tills efter jag disputerat. Efter det kan jag typ när som, så länge det är lugnt att min dotter på åtta månader henkar.

Får vi inte ihop tillräckligt många för att det ska vara vettigt att ses så är det ju lika bra att byta datum. När är du klar med ditt disputerande?

Permalänk
Medlem

@I_KILL_HORSES: April är det lugnt, då är jag föräldraledig

Permalänk
Skrivet av Khers:

@I_KILL_HORSES: April är det lugnt, då är jag föräldraledig

Okej! Har detta i åtanke om träffen flyttas.

Permalänk

Kunde vara kul kanske. Så får man en anledning att rengöra dem i alla fall
Jag har gamla och nya ducky mini med röda brytare (tror jag).

Permalänk
Skrivet av Gubbjekeln:

Kunde vara kul kanske. Så får man en anledning att rengöra dem i alla fall
Jag har gamla och nya ducky mini med röda brytare (tror jag).

Du är så välkommen! Ska jag skriva upp dig?

Permalänk
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Du är så välkommen! Ska jag skriva upp dig?

Om det inte är bindande så, visst.

Permalänk
Skrivet av Gubbjekeln:

Om det inte är bindande så, visst.

Det är det inte, men hör gärna av dig om du bestämmer dig för att inte komma.

Permalänk

Nu har jag skickat PM med lokal och tid till de som uttryckt intresse. Om det är någon som inte hört av sig, men som vill komma så är det bara att skicka ett PM eller skriva i denna tråd.

Hade!

Permalänk

Här är lite bilder från träffen!
http://imgur.com/a/N41t6

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Här är lite bilder från träffen!
http://imgur.com/a/N41t6

Såg riktigt trevligt ut det där!