Söker tjänst för hantering av olika projekt i vardagen

Permalänk
Medlem

Söker tjänst för hantering av olika projekt i vardagen

Hejsan alla,

Nytt år har passerat och kan ju dela med mig av att jag har fler projekt än vanligt att hantera. Allt klassas för mig som olika vardagsproblem, allt från hobbyprojektet där jag ska skapa den nya hemsidan jag har i huvudet till att städa lägenheten och slutligen att söka efter det där nya träningsschemat kompisen berättade så gott om. Och så många fler projekt.

Om någon känner igen sig vet ni säkerligen hur lätt det är att tappa bort sig bland allt och tappa prioritering, därav söker jag efter någon smart tjänst där man helt enkelt kan skapa nya projekt, sätta någon form av tidsschema (T.ex städa lägenheten 1 timme) och fler funktioner om det så skulle vara.

Tanken är alltså att det skulle kunna vara en excelfil eller någon form av notes via smartphonen men som är mer skapad för just hantering av olika projekt.

Detta kanske låter som någon snurrig förfrågan, men om ni vet om någon tjänst som påminner om detta vore jag väldigt intresserad av att höra mer om detta!

Hur gör ni för att hantera olika projekt i vardagen eller kanske främst på jobbet då detta egentligen kan klassas som effektivisering av arbetstid?

Hoppas ni finner min förfrågan och tråden i sig intressant. Vore öppen för ideér för hur man kan effektivisera sitt arbetssätt och prioriteringar! (Känner att jag inte är optimal inom detta fast jag är 22 år)

Trevlig helg!

Permalänk
Medlem

För mig fungerar OneNote perfekt till detta.

Om du är ute efter mer traditionella to do-lists, så finns ju trello.

Permalänk
Medlem

Hmm inte ner på tim-nivå men jag använder Trello.
Sen kör jag ganttify på det och det funkar kalasbra. https://www.gantt-chart.com/

Trello-appen till android går att leva med. Ganttify funkar inte alls i mobilen. Så det är en stationär lösning så att säga.

Och jag har bara använt det till att bryta ner längre projekt i delar och där lägga in memos, bilder, länkar samt att schemalägga det hela.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Microsoft Mindmap i kombination med Plan project kanske kan vara något.

Permalänk
Medlem

Jag använder Trello för att strukturera projekt. Trello.com

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för svar! Trello har börjat användas flitigt

Permalänk
Medlem

Satt och lekte lite med taskwarrior häromdagen och tyckte det verkade lovande. Lider lite av samma problem som TS och sist jag körde Trello kändes det inte helt rätt, var dock ett tag sedan så det kanske är annorlunda nu.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

@plajton:
Yellow Sticky's...
Jag har dem överallt. Storpacket är mest prisvärt då man måste sätta Sticky på ytterdörren som påminner om att läsa dem innan man går ut.
Lite gammaldags men failsafe.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating