Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Accessa fysikvariable i racingspel

Permalänk
Medlem

Accessa fysikvariable i racingspel

Hej mina vänner!

Jag har sett på Youtube hur folk bygger racing simulatorer som reagerar på fysiken i spelen.

Dock har jag ingenstans hittat HUR man kommer åt fysiken.

Någon som kan tänkas länka till en bra förklaring?

Trevlig helg!

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZecretW:

Hej mina vänner!
Jag har sett på Youtube hur folk bygger racing simulatorer som reagerar på fysiken i spelen.
Dock har jag ingenstans hittat HUR man kommer åt fysiken.
Någon som kan tänkas länka till en bra förklaring?
Trevlig helg!

Har du provat att fråga dom vars videos du sett?
Annars gav 2 sekunders googling detta forumet för just detta : http://www.xsimulator.net/community/forums/diy-motion-simulat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Har du provat att fråga dom vars videos du sett?
Annars gav 2 sekunders googling detta forumet för just detta : http://www.xsimulator.net/community/forums/diy-motion-simulat...

Tack!
Jag försökte googla men fattade aldrig vad jag skulle fråga efter.
Dessa använder iofs ett färdigt interface, men det är en bra plats att börja leta på.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ZecretW:

Tack!
Jag försökte googla men fattade aldrig vad jag skulle fråga efter.
Dessa använder iofs ett färdigt interface, men det är en bra plats att börja leta på.

Nu har jag inte kollat länken men jag vet inte vad du förväntar dig. På något vis måste spelet/simulatorn ha stöd för att dela med sig av "fysiken". Det går inte att "hacka" sig in i spelet på något vis och utläsa "krafter". Precis som med force feedback i vanliga rattar ska det stödjas av spelet.

Eller har jag missförstått dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Nu har jag inte kollat länken men jag vet inte vad du förväntar dig. På något vis måste spelet/simulatorn ha stöd för att dela med sig av "fysiken". Det går inte att "hacka" sig in i spelet på något vis och utläsa "krafter". Precis som med force feedback i vanliga rattar ska det stödjas av spelet.

Eller har jag missförstått dig?

Jag vet inte längre vad jag förväntat mig.
Antog att det fanns några olika typ "directX fysik" där man kunde läsa ut vilka krafter som för tillfället påverkade FPS objektet.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu