Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagelfar:

Barn om man kan se det som en hobby Annars så gym, filmtittande, datorer (bygga och spela), matlagning och bilar.

Det där kan ju lätt misstolkas...

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Tränar och är tränare i Kyokushin Karate och pysslar lite med reptiler (har ett gäng ormar (gift på g ), några små ödlor och en landsköldpadda) - dessa båda utöver allt vad teknik heter då.

Att bygga terrarium och grejer, vare sig det ska vara djur i eller inte, är riktigt kul/intressant.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Förutom datorer och tv-spel så samlar jag även på figurer ifrån anime serier.
Har blivit en hel del genom åren

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Datorer och dataspel.
Motorcykel.
Sportfiske.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Hmm ja om jag själv får välja så:
Motionera på inlines
Skruva/piffa/köra/plugga Volvo 940
Gym
Följa Luleå Hockey
Köpte nyligen nya skridskor så försöker hinna med å åka lite också
Sen finns det väl alltid nått projekt som lär göras i lägenheten
Film/Musik
Umgås med familj/vänner
Sen blir det väl nått dota2 game i veckan också

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Längdskidåkning/Rullskidor och hockey

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Förutom datorer och tv-spel så samlar jag även på figurer ifrån anime serier.
Har blivit en hel del genom åren
http://i.imgur.com/jRzYQ9a.jpg

Snygga monters!

Gillar din Yoko

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

- Köpa DVD och Blu-rays (oftast på REA, Cdon och Discshop kör väldigt ofta fina erbjudanden) och sedan få in dem på en NAS och då eventuellt kolla på dem med hjälp av Plex någon gång i framtiden. Tycker om att köpa filmerna/tv-serierna då fodralen ofta är väldigt fina.
- Skriva av mig på min "blogg": http://blog.lambdan.se
- Spela och speedrunna äldre spel, typ Mega Man på NES och Mario 64 på N64
- Hålla mig uppdaterad inom allt vad gäller företaget Apple, läser ofta då typ Daring Fireball och andra liknande sidor, samt mycket Twitter
- Agerar tech support till ungefär alla i min krets
- Vänta på GTA V Single Player DLC

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Det där kan ju lätt misstolkas...

Hmm det har du rätt i För att klargöra, att ha barn är tidskrävande 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Snygga monters!

Gillar din Yoko

Tack!
Jo är väldigt nöjd med den! Tog ett tag att hitta

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Sjunga i kör har blivit ett stort intresse Annars är det väl datorer!

Permalänk
Medlem

Väldigt motorintresserad, skruvar mycket bil på fritiden. Kan vara allt från att laga något till att porta någon topp.

Tycker även elektronik är skoj, t.ex. koppla styrsystem eller bara löda ihop något roligt o programmera lite python

Det händer ofta att kompisar ringer och vill ha hjälp med det mesta, koppla billjud, löda någon kabel och liknande

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Vad har du för hobby?

Om jag bortser från grafik,bild och form. Något som jag verkligen gillar och jobba med.
Så har jag ett mycket stort brinnande intresse för parapsykologi. Och då speciellt om och kring spöken ( extra stort intresse kring poltergeist fenomenen ).

Men annars så är är fotografering ett intresse som jag har. Det går lite hand i hand med mitt intresse för bild och form.

Det var väl allt.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Gym, foto & discgolf.

Permalänk
Medlem

Musik - spelar i band ibland (vi har en lagom ambitionsnivå givet att många av oss har småbarn)
Segling - helt fantastiskt vilken skärgård vi har i Sverige, världsklass tycker jag
MTB - lite sporadiskt, men alltid trevligt att komma iväg på lite stigcykling, är för harig för DH
Spel - nyfunnet intresse efter ~15 års uppehåll, hade glömt hur kul det var, särskilt RPG
Hus - tidsmässigt ett stort svart hål, finns alltid saker att göra med en kåk som närmar sig 100år

Tror detta sammanfattar min fritid...

Permalänk
Musikälskare

Spela trummor, samla på knivar, ta foto, spela dator etc.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Trädgårdsarbete FTW

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Avstängd

Gäller, att bara vara ute, som hobby? Gillar vårat vackra lands alla skiftningar.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Spela datorspel, styrketräning och såklart självbefläckelse.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Pärlplattor tar upp en hel del tid för mig på dagarna. Håller på med en stor tavla som ska sitta i vardagsrummet. Väldigt pilligt men kul som faan

Permalänk
Medlem

Datorer, Spel, Elektroniklödning men även fått stort intresse för elektrisk longboarding. Köpte min (Evolve Carbon Street) någonstans vid slutet av Oktober och har aktivt, förutom regndagar, åkt runt och förbättrat grovmotoriken.

Dessvärre har bärremmen snappat och åkt till himmel och helvetet under en kvälls färdande så har beställt några nya som är på ingående.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Allt för ofta sitter jag rejält uttråkad och har inget att göra. Jag vill med ha en hobby, vad är din hobby?

Gym, simning, hearthstone och en himla massa film emellan.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Datorspel, innebandy, musik och träning är väl mina Annars är man ju mycket med kompisar och så också

Permalänk

Jag har inga hobbys.

Permalänk
Medlem

Min hobby är datorer och stryktipset (om man nu kan kalla tips för hobby), kattdjur är ett annat intresse då jag älskar katter mer än annat (tjejer inräknat)

Träningspass får jag genom jobbet då jag springer upp och ner för ca 75 trappingångar då jag är tidningsbud

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Jobbar, städar, tar hand om barn, hus.
Min enda hobby som utförs regelbundet under dagarna är träning, och spela dator 1-2 timmar på kvällarna ibland

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - SuperNOVA 750 G2 750w - KFA2 GeForce RTX 3080 SG - G.Skill Flare X Black DDR4 3400mhz CL14 - Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk Max - Samsung 850 Series EVO 500gb - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Förutom datorer och träning så skor.
Ligger ett par i varje låda och har 5-6 par nere i hallen också.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

TV-spel, musik och att snickra (finsnickeri då)

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Datorer, skytte/vapen, hundar,styrkelyftning och militärhistoria är väl huvudgrejerna, sen har man väl gjort lite avstickare här och där.

Som nu har jag plockat upp ett stort whiskyintresse och har varit en stabil öl-drickare under ett tag med. Finns nog inge bättre än att ta sig en jävel en lördagkväll(eller valfri kväll), speciellt med gott sällskap

Permalänk
Hjälpsam

Utöver datorer är det en del brädspel, nyligen återbyggt Warhammer Quest från scratch men stora hobbyn är RC flyg av alla former.

Det roliga med RC flyg är en del teori om mekanik, elektronik och inte minst aerodynamik kombinerat med att arbeta med händerna för att få ihop grejerna och till sist analog öga-hand koordination för att få till något från början till slut. Extremt givande och behöver inte vara dyrt.

FPV racing;

RC helikoptrar

Blandade RC flyg

Scratch byggen (total kostnad i detta plan är ca 300kr inkl elektronik och material, sändare tillkommer)

Bra ställe att börja om man är nyfiken
https://www.youtube.com/playlist?list=PL6IuSFWz4ktvupu_gxw1vn...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI