Inet vinner Årets datorbutik 2015

Permalänk
Inaktiv

Snark.

Permalänk
Medlem

Well inte helt otippat att Inet vinner i år igen...

Blev dock ganska förvånad över bäst prissättning och sortiment... Undrar hur många som röstar faktiskt har handlat av alla butiker? Om dem bara har köpt en färdig dator från inet så klickar dem i Inet på alla eller?

Tycket det är en skillnad mellan alla butiker men inte en så stor faktiskt, visst några butiker har en "akilleshäl" som typ problem med support eller lång leveranstid. Dock har jag inte haft några större problem med någon butik alls. Dem som jag gillar mest är Komplett då dem svarar snabbt och byter ut en vara snabbt om den är defekt/doa eller om man bara ändrat sig. Dessutom brukar dem alltid vara snabbast på att leverera vara (2 dagar) medans jag tror det är Dustin och CDON som tar längst tid (4 dagar).

Fysiska butiker tycker jag Inet kan skärpa sig på, tex butiken i Malmö är rätt tråkig att vara i så jag beställer hellre från nätet. Det är inte ofta dem haft grejer i butiken (vart inne och frågat om saker kanske 10ggr) men aldrig haft ngt hemma eller bara att dem inte säljer det i butiken utan hänvisar istället till nätet. Hade varit mkt roligare om butiken va lite mer "nishad" och hade fler skärmar uppe tillsammans med olika möss/tangentbord/headsetts etc etc typ som dem har idag fast fler än dem 3 som står nu. Då skulle folk dra dit och testa mössen/tangentborden och troligvis köpa där dirr också, så släng upp några möss i de olika kategorierna som claw, palm grepp etc. Istället för att försöka trycka in lite av varje i butiken, bara köra grejer som kringutrustning, sedan ha ett lager bakom med lite grafikkort, nätagg, ssd, hdd, cpu kylare som man kan köpa snabbt och smidigt över disk.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av dahippo:

I Malmö är Inet under all kritik. Netonnet och Webhallen är överlägsna både med kunder service och sortiment. Detta gäller dock över disk. , i mitt tycke. Borde lägga in en utnämning till - lokala butiker. Ta det rätt Inet, kan bara bli bättre

Som Malmöit som handlat där någon enstaka gång utan o märka nåt speciellt, vad är det som du tycker är bad to the bone med Inet i Malmö?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epicness:

Det kan dom tacka pingvinstängerna för

Två av mina beställningar under 2015 kom utan pingvinstänger. Kände mig så här båda gångerna.

Men det är bara att gratulera till ännu ett år av överlägsenhet

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

@LinusNeuman:

Bemötandet när jag handlar där och priset över lag.

Permalänk

Sjukt hur intet kan ha blivit så populärt för att man kunnat länka till kundvagnen i alla "köpa dator" trådar

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lokeshusse:

Du vet om att man kan streama film idag? Vem köper filmer på frisbees 2015? Herregud..

Förmodligen de som är måna om att få så bra kvalitet som möjligt. Det finns ingen streamingtjänst som matchar blu-ray-releaser vad gäller bild- och ljudkvalitet.

Permalänk
Skrivet av Lokeshusse:

Du vet om att man kan streama film idag? Vem köper filmer på frisbees 2015? Herregud..

En film på skiva kan man stoppa i spelaren precis var och när man vill, internetanslutning eller ej. Man kan till och med se den om streamingtjänsten skulle stänga ner. Lite streamar vi här, men mest blir det köp på skiva så kan den andre i familjen här göra vad den vill medan den ena tittar på film.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte inets prissättning på vissa produkter ta ex R9 fury Strix där tar de 6290kr medan samma kort har legat på 4990kr ett bra tag och gör det just nu på CDON webhallen och Netonnet.
För Fury X vill de ha 7390kr för MSI och hela 7990kr för gigabytes. Kikar man på prisjakt är det inte ovanligt med Fury X för 6500kr.
De ligger säkert på mer ok nivåer med andra produkter men förstår inte hur de kan ligga så högt på vissa saker och vinna årets datorbutik?
Jag handlar enbart från inet om jag behöver något snabbt eftersom jag kan åka till butiken dock är det 50% chans att grejerna inte finns i lager så man måste kolla noga på lagerstatus och boka i butik.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Isåfall har man som vanligt grovt missförstått omröstningen eftersom service, leveranstider och övrigt har separata omröstningskategorier eller ingår i helhetsbedömmningen vad som är värt "årets butik".

Nej, hade omröstningen gällt lägst priser hade jag hållt med dig.
Men nu gäller omröstningen bäst priser.

En butik kan ha bäst service men vara alldeles för dyra för att det ska vara värt det. Inte bäst priser.
En annan butik kanske inte har bäst service men mycket bra service samtidigt som dom har hyfsade priser. Bäst priser.
En tredje butik kan ha absolut lägst priser men urusel service. Inte bäst priser.

Skrivet av Ixos:

Annars kan man ju like gärna hävda att CDON har bäst service och leveranstider "i relation till deras lägre pris" och rösta på dem istället...

Ja, det kan man göra om man vill.

Permalänk
Medlem

Bästa butik tycker jag är Komplett sedan Webbhallen och Netonnet strax bakom Men Inet är en fin uppstickare som dessutom skickar med pingvinstänger :D.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

Alltid när jag fått för mig att köpa något på inet så tenderar saker vara dyrare där än på t.ex. webhallen. Jag skulle köpa en i7 5820k på inet där den kostade 4.200kr sen gick jag in på webhallen där den kostade endast 3.800kr.

Permalänk
Medlem

Inet vinne på näthandel för mig. De har vettiga produktsidor med tabeller och oftast gott om info om varje produkt, snabba leveranser och hjälpsam support.

När det kommer till fysisk butik så väljer jag webhallen. Varit trogen kund ända sedan de sålde Gamecube för 790kr till lilla student-mig back in the day Då gick jag för pris men stannade för att butiken verkade fungera bra i övrigt. Dock minns jag när webhallen liggande intill Drottninggatan hade en period utan kölappssystem, och kön då snirklade sig runt hela lokalen och ibland ut till ingången Bra att butikerna vid Fridhemsplan och Sveavägen hittade lite vettiga saker att göra med butiksutrymmet sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk

Skulle vara roligare om man fick rösta på årets sämsta datorbutik
Sämst leveranstider, sämsta suport och vidare^^

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem
Skrivet av snyggetony:

Skulle vara roligare om man fick rösta på årets sämsta datorbutik
Sämst leveranstider, sämsta suport och vidare^^

Då skulle vi nog alla skriva gulasidorna. priverunner eller den riktiga stora. JAG VILL HA NÅGOT NYTT NU, NU.
Man brukare inte köra eftersom mobbning mm. Var därför facebock tog bort disslike så vitt jag vet.

OT:
Skulle vara intressant att nästa år ha en efter efter man frågan vilken som har vart din favorit butik under året, lägga till frågan.
Kommer bli fel med förrvalsfrågor men tänkte lite såhär.

Du har valt X som din bästa upplevelse som 2016. Hur tycker du X har utvexlats i år:

1 samma
x lite framåt
2 lite bakåt
3 vet inte
4 Optional beroende på.
Tycker du det vart bättre eller sämre sedan uppköpet/eller konkursen som togts över.
Hur har dinna erfarenheter från de olika bytikerna varigt, om du inte hadlat i bytik, hur har dinna erfarenheter av websidan utvekling eller inte varigt.
Har du haft 0, 1 ,2 ,3 eller flerar suppurtärenden på produkter under året. OM så var de färre eller fler än föregånde år från samma företa. Om så bättre detta år eller inte.

Tänker på att mer val kan vara bra och behövs även här. Men känns som det jag just började beskriva var en SIFO undersökning som ofta har går inte att svara på någon av skalan 1-10 och vet ej kan man inte häller då man vet men uppsatsen som skulle behövas går inte att skriva på övrigt med en *

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Avstängd

Supliiiise!
Ja ja, är ju en mycket bra butik, blir lite tjatigt bara.

Permalänk
Medlem

Tycker det är konstigt med tanke på en hel del kritik och konstiga saker jag läst om Inet.
Men sen antar jag att röstningen går på antal röster vilket gör att butiken som flest handlar på förmodligen vinner oavsett om dom är bäst eller inte. Och gör detta pris menlöst.
Dom flesta har ändå ett problemfritt handlande från butiker.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

Det märks att de som röstar inte har haft garantiärenden hos Inet...

Permalänk
Medlem

Inte helt oberoende tävling detta då inet.se och sweclockers har haft samarbete länge, inte så konstigt inet.se vinner.
Nu tycker jag iofs inet.se är bra, deras service är t.ex kanon, men jag handlar för lite för att egentligen kunna göra en samlad bedömning.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

"Ett stående inslag på SweClockers är att medlemmarna varje år röstar fram Inet som årets datorbutik" <- Fixed.

Alltså nu får ni ge er snart.. Pingvinstänger går att köpa billigare på vilken tobakshörna som helst.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Inte helt oväntat men hur kan inte vinna i kategorierna bästa sortiment och bösta prissättning. De har ju ett jättesmalt utbud och priserna är generellt bra mycket högre än hos t.ex. Webhallen och NetOnNet. Jag tycker att Inet förtjänar att vara bland de bästa butikerna då det har bra butiker, snabb leverans och hanterar service bra MEN omröstningen är numera enbart vaneklickande tror jag. Pris och utbud är absolut inte inets starka sida.

Visa signatur

[Bärbar1]: Steam Deck | SteamOS
[Bärbar2]: Macbook Air | M2 | Sonoma
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem

Tycker det är synd att de vinner "bäst priser" då de verkligen inte har det, bara att kolla prisjakt innan köp så ser ni

Visa signatur

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lokeshusse:

Du vet om att man kan streama film idag? Vem köper filmer på frisbees 2015? Herregud..

Men snälla lilla vän, vad jag gör och inte gör spelar väl ingen som helst roll för dig?

Jag är kräsen med bilden, likaså med ljudet. Sitter man med ett hemmabiosystem för 35K (exkl TV) så spelar det en j*vla roll om ljudet är streamat eller från skiva. Du får heller aldrig ut vare sig äkta 1080p eller 4K från streaming.

Streama gör jag från surfplattan när jag inte är hemma. Bilden är så liten dvs hög ppi, så bilden blir inte lika störande och svepande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av dahippo:

@LinusNeuman:

Bemötandet när jag handlar där och priset över lag.

Låter inte så trevligt. Det är ju helt klart deras förlust när Webhallen ligger så nära.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inet är en bra datorbutik men det är inget självklart val av butik då jag handlar. Jag tror att jag har handlat fler prylar från Webhallen och Dustin men så beror valet av butik även på hur dyr varan är, dess vikt, kvantitet och om priset är fördelaktigt (pris+frakt).

Jag tittar flitigt på Prisjakt men har ett urval av butiker som jag endast kan tänka mig handla ifrån typ Komplett, CDON, Elgiganten och ovannämnda butiker.

Permalänk
Skrivet av Laxen123:

Tycker det är synd att de vinner "bäst priser" då de verkligen inte har det, bara att kolla prisjakt innan köp så ser ni

Kollar priser på Prisjakt innan jag handlar, men att betala frakt till ett helt gäng butiker för att få ner priset på en beställning är inte något för mig och utslaget på hela ordern brukar då Inet vara billigast när jag ska handla. Om jag ska dela ordern på en massa butiker och betala frakt till dem alla ska jag plötsligt hämta massor av paket och får betala frakt för dem allihopa så förtjänsten är nästan borta plus en massa merarbete i att åka fram och tillbaka till postombudet..

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Jag tycker Inet är en jätte bra butik. De förtjänar priset!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Min röst gick till Netonnet! Mina supportärenden jag har haft med dem har varit över på ett telefonsamtal, aldrig några problem! Jag tycker bättre om deras hemsida än t.ex. inet och webhallen då NoN känns lite mer 2016!

Ang inet så är det väl en standard på swec att det är dem som ska få det... Jag tycker dock de är för dyra och inte alls så hjälpsamma som de försöker säga! Skickade en fråga till dem, inget svar på en vecka! Så gav upp och skickade till komplett istället där jag hade svar samma dag!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Pingvinstångsmaffian har talat.. tragiskt.

Och samma patetiska gnäll och grundlösa anklagelser från de som inte tål att majoriteten tycker annorlunda än de själva...

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxen123:

Tycker det är synd att de vinner "bäst priser" då de verkligen inte har det, bara att kolla prisjakt innan köp så ser ni

Ja precis. För hade du kollat prisfighten så hade du sett att dom ligger billigare överlag än både komplett, dustin, webhallen, netonnet med mera. Det är bara cdon som slår dom vad gäller pris. Jag dubbelkollade i morse.
Utbud är en annan sak.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X