Antec Kühler 620 - pump lägger av när datorn står upp?

Permalänk

Antec Kühler 620 - pump lägger av när datorn står upp?

Fick för mig att kolla tempen på mina kompontenter idag helt av en slump och såg direkt något mycket oroväckande när CPU temperaturen visade 97 grader. Har inte kollat tempen på ett bra tag innan idag så jag vet inte hur länge det har varit såhär, men jag stängde genast av datorn och öppnade den för att försöka leta fel. Allt såg dock bra ut så jag bestämde mig för att starta datorn liggandes med öppet chassi, kollade temp igen och den låg som den borde (30-40 grader idle). Jahapp, det var väl nåt skumt bara som löste sig när jag pillade på pumpen eller nåt tänkte jag och satte på sidan av chassit igen och reste upp det i sin normala stående position.
Så fort jag gjorde detta började temperaturen stiga ända upp till 97 grader igen. Gick igenom samma procedur en gång till: stängde av, öppnade chassit, allt såg bra ut, startade datorn liggandes, bra temp, reste upp datorn och tempen steg direkt igen. Testade då att lägga ner datorn och det tog bara 10 sekunder sen hörde jag hur pumpen började jobba och tempen gick snabbt ner till en normal nivå.

Tänker eventuellt köpa hem lite ny kylpasta och testa om det hjälper, men det känns ju som det är nåt fel på pumpen?

Är det någon som har varit med om nåt liknande problem och hittat en lösning?

Visa signatur

i5 2500k @ 4.2GHz | Antec Kühler H2O 620 | MSI P67A-GD55 | GTX 570 DCU II | 120GB Intel 320 SSD | WD Caviar Green 1,5TB | 2x8 GB Corsair Dominator 1600Mhz | 750W OCZ | BitFenix Shinobi | Asus VS248H

Permalänk
Medlem

Låter som en luftbubbla i det slutna vattensystemet, försök reklamera den om möjligt

Permalänk
Skrivet av xmmm:

Låter som en luftbubbla i det slutna vattensystemet, försök reklamera den om möjligt

Ajdå, låter inte bra. Köpte kylaren för 4 år sen så garantin gäller inte längre. Får väl ta och köpa mig en ny helt enkelt!

Visa signatur

i5 2500k @ 4.2GHz | Antec Kühler H2O 620 | MSI P67A-GD55 | GTX 570 DCU II | 120GB Intel 320 SSD | WD Caviar Green 1,5TB | 2x8 GB Corsair Dominator 1600Mhz | 750W OCZ | BitFenix Shinobi | Asus VS248H