FiskClockers - Allt om fiske! 🐟

PermalÀnk
●

Testa gÄ in pÄ jigg.se .. dom brukar Àven vara rÀtt bra pÄ och skriva ut vilken krok storlek som passar för dom olika jiggarna.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Xish:

Börja fiska karp istÀllet... DÀr snackar vi pengar. Haha.
Bara boilies som du praktiskt taget kastar i sjön, kostar typ 100-200kr kilot.. o det gÄr ju en del kilon pÄ en sÀsong. Sen Àr det ju allt annat runtomkring med. Bara ett sjysst bivvy (tÀlt) gÄr ju loss pÄ 4-5 tusen. SÄ du fÄr nog anse dig som lyckligt lottad som sysslar med spinn istÀllet:)

Jiggarna för 2-300kr gÄr ju Ät som smör i solsken, bara slamsor kvar nÀr storgÀddorna hugger.

Flugfiskegrejer Àr inte heller billigt och ska köpa lite grejer i veckan tÀnkte jag. Blir nog att jag drar en repa nÀsta helg.
Nya vadarbyxor, flytring eller fiskekajak och en del nya flugor stÄr pÄ listan, förutom myggmedel.

Visa signatur

Hemma hos mig Àr det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
BĂ€rbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

PermalÀnk
Medlem ★
●

Ah snart kommer ett paket med tvĂ„ nya 11cm flytande Zalt (Röd/vit och Löja). Även lina och tafsar.

Och snart gÄr flyget till Norrbotten sÄ man kan fiska lite

Tog PB i gÀdda (8kg) och Aborre (2.25kg) pÄ min gamla röd/vita zalt sÄ hoppas göra om det!

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av DaBone:

Jiggarna för 2-300kr gÄr ju Ät som smör i solsken, bara slamsor kvar nÀr storgÀddorna hugger.

Flugfiskegrejer Àr inte heller billigt och ska köpa lite grejer i veckan tÀnkte jag. Blir nog att jag drar en repa nÀsta helg.
Nya vadarbyxor, flytring eller fiskekajak och en del nya flugor stÄr pÄ listan, förutom myggmedel.

Jag körde med en native manta propel nÀr jag hade kajak. Riktigt trevliga farkoster de dÀr.
Flugfiske efter gÀdda Àr med riktigt kul, synd dock att Blekinge skÀrgÄrd blivit sÄ fruktansvÀrt dÄlig. FrÄn att kunna landa 100gÀddor pÄ en dag, till att ofta nolla.. dÄ Àr nÄgot riktigt fel.
Snittvikten har med dalat drastiskt.

PermalÀnk
Medlem
●

NÄgon som har fisketips för ockesjön i jÀmtland? Ska bo nÄgon vecka i Mattmar sÄ blir vÀl mycket fiske dÄ. Hoppas de finns grov abborre dÀr, ska försöka fÄ tag i en roddbÄt ocksÄ.

PermalÀnk
Medlem
●

Har köpt en bÄt, har ni förslag pÄ motorer till denna?
Vet inte ens om jag vill ha el eller bensin..

Cresent 380
3,77m lÄng
1,65m bred
Max 5 hk motor (kort rigg)
Max 3 personer eller 360kg
Vikt runt 125kg

Ska nog bygga kastdÀck sen iaf

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av piivo:

NÄgon som har fisketips för ockesjön i jÀmtland? Ska bo nÄgon vecka i Mattmar sÄ blir vÀl mycket fiske dÄ. Hoppas de finns grov abborre dÀr, ska försöka fÄ tag i en roddbÄt ocksÄ.

Har inte fiskat i just Ockesjö, men har hört att det Àr bra harrfiske dÀr. Om du spinnfiskar sÄ Àr det nog vanliga spinnare som gÀller, typ vibrax storlek 2.

FÀrg kan vÀl variera men mÄnga föredrar mörkt till harr (svart, svart/orange, svart med röda prickar) verkar det som

Jag brukar ocksÄ försöka ha koll pÄ nÄgon djupkarta för att hitta intressanta platser (vid abborrfiske). Denna Àr anvÀndbar men Àr inte alltid komplett:
https://www.genesismaps.com/socialmap/

Visa signatur

Grubblare

PermalÀnk
Medlem
●

Ja precis finns mycket harr och öring dÀr ocksÄ, ska testa dammÄn lite lÀngre ner med. DÀr fÄr man upp stora öringar om man har tur

PermalÀnk
Medlem ★
●

Rullar upp till HÄrkan/LÄngan till helgen, för en veckas flugfiske. VÀderprognosen fÄr en ju inte att direkt hoppa jÀmfota.
Blir till att köpa en regnjacka eller tre đŸ€Ł

PermalÀnk
Medlem
●

Jag var i hÄrkan ocksÄ! fick bara abborrar dock, runt 500-700gr. Fiskade Àven i dammÄn och Mattmarströmmen utan att fÄ nÄgot napp, blev dock nÄgra abborar och en gÀdda, samt en sik i Ockesjön. Och 2 smÄ bÀcköringar lÄÄÄnggt uppe i skogen, dÀr sker det mysigaste fisket enligt mig

PermalÀnk
Medlem ★
●

En veckas flugfiske i HÄrkan resulterade i 6st harrar pÄ ca 20cm. Polaren fick en 40cm pÄ spinn.

VattennivĂ„n var vĂ€ldigt hög. NĂ€r vi kom upp pĂ„ lördagen strömmade 154 m3/s, pĂ„ onsdagen 133 m3/s och idag nĂ€r vi Ă„kte hem hade det sjunkit till 81 m3/s

Det var iaf ingen trĂ€ngsel 🙃

Passade Ă€ven pĂ„ att leka badanka i forsen i torsdags. Blev lite vĂ€l kaxig nĂ€r jag skulle vada tillbaka och kĂ€nde mig inte för med vadarstaven, tjoff sĂ„ hittade jag en ordentlig djuphĂ„la och fick kĂ€mpa duktigt för att komma sĂ„ pass nĂ€ra land att jag kunde krampa mig fast i en sten tills jag fick hjĂ€lp upp
 😳
Tömde nog 5L vatten ur vardera ben pĂ„ vadarna đŸ€Ł

Testade Àven Lövsjöströmmen samt nattfiske i Hotagströmmen, utan resultat.

Men jĂ€drar vilken trevlig vecka vi hade Ă€ndĂ„. Taggad som fan att Ă„ka ivĂ€g igen 😈

Edit: LÄngan var ofiskbar pga arbeten med en damm, sjukt hög vattennivÄ.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Otori:

En veckas flugfiske i HÄrkan resulterade i 6st harrar pÄ ca 20cm. Polaren fick en 40cm pÄ spinn.

VattennivĂ„n var vĂ€ldigt hög. NĂ€r vi kom upp pĂ„ lördagen strömmade 154 m3/s, pĂ„ onsdagen 133 m3/s och idag nĂ€r vi Ă„kte hem hade det sjunkit till 81 m3/s

Det var iaf ingen trĂ€ngsel 🙃

Passade Ă€ven pĂ„ att leka badanka i forsen i torsdags. Blev lite vĂ€l kaxig nĂ€r jag skulle vada tillbaka och kĂ€nde mig inte för med vadarstaven, tjoff sĂ„ hittade jag en ordentlig djuphĂ„la och fick kĂ€mpa duktigt för att komma sĂ„ pass nĂ€ra land att jag kunde krampa mig fast i en sten tills jag fick hjĂ€lp upp
 😳
Tömde nog 5L vatten ur vardera ben pĂ„ vadarna đŸ€Ł

Testade Àven Lövsjöströmmen samt nattfiske i Hotagströmmen, utan resultat.

Men jĂ€drar vilken trevlig vecka vi hade Ă€ndĂ„. Taggad som fan att Ă„ka ivĂ€g igen 😈

Edit: LÄngan var ofiskbar pga arbeten med en damm, sjukt hög vattennivÄ.

Kul! Skall sjÀlv ge mig pÄ harren i IndalsÀlven i nÀrheten av HÄrkan om ett par dagar. FÄr se om det blir utdelning

Visa signatur

Grubblare

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av drwlz:

Kul! Skall sjÀlv ge mig pÄ harren i IndalsÀlven i nÀrheten av HÄrkan om ett par dagar. FÄr se om det blir utdelning

Hoppas flödet hÄller sig, sÄg nu att det stigit till 93 m3/s.

Fick tips av annan fiskare pÄ plats om https://login.vattenreglering.se/m/vattenforing.asp
DÀr kan man se vattenflödet, bara vÀlja IndalsÀlven i droplistan.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Hur kommer man enklast igÄng om man vill prova pÄ fiske? Köpa ett fiskeset hos valfri butik och sen ge sig ut till lÀmpligt vattendrag?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Mieriola:

Hur kommer man enklast igÄng om man vill prova pÄ fiske? Köpa ett fiskeset hos valfri butik och sen ge sig ut till lÀmpligt vattendrag?

Mitt tips Àr att gÄ in pÄ en lokal fiskebutik och köpa ett startkit med en billig haspelrulle (helst med flÀtlina) och ett billigt spö samt nÄgra drag du tror pÄ, frÄga personalen om hjÀlp. DÄ kan du Àven frÄga efter tips pÄ var du ska fiska, det Àr alltid roligare att fiska dÀr man faktiskt vet att man kan fÄ lite fisk. Lite billigare drag kan du hitta pÄ Dollarstore, Jula och Biltema, kanske inte vÀrldens bÀsta drag men det gÄr att fÄ fisk med dessa ocksÄ.

Undvik för allt i vÀrlden att köpa rullar och spö frÄn Biltema, det finns utrustning som Àr i samma eller kanske nÄgot högre prisklass som gör fisket sÄ mycket roligare (pratar av egen erfarenhet). Det Àr vÀrt att lÀgga nÄgon hundralapp extra för att fÄ utrustning som faktiskt fungerar i lÀngden.

Hoppas du hittar nÄgot som passar dig! Och kom ihÄg att bottennapp hÀnder alla, man fÄr rÀkna med att bli av med lite drag.

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Otori:

Hoppas flödet hÄller sig, sÄg nu att det stigit till 93 m3/s.

Fick tips av annan fiskare pÄ plats om https://login.vattenreglering.se/m/vattenforing.asp
DÀr kan man se vattenflödet, bara vÀlja IndalsÀlven i droplistan.

var högvattennivÄ i Ockesjön med, pÄ grÀnsen till översvÀmmning i vindskydden tom!

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av drwlz:

Har inte fiskat i just Ockesjö, men har hört att det Àr bra harrfiske dÀr. Om du spinnfiskar sÄ Àr det nog vanliga spinnare som gÀller, typ vibrax storlek 2.

FÀrg kan vÀl variera men mÄnga föredrar mörkt till harr (svart, svart/orange, svart med röda prickar) verkar det som

Jag brukar ocksÄ försöka ha koll pÄ nÄgon djupkarta för att hitta intressanta platser (vid abborrfiske). Denna Àr anvÀndbar men Àr inte alltid komplett:
https://www.genesismaps.com/socialmap/

http://vattenwebb.smhi.se/svarwebb/

DÀr finns alla djupkartor tillgÀngliga för sjöar et. c. man lodat, de man lÀst in och digitaliserat i alla fall. Efter att man valt ett vatten ska man fÄ alternativet "Ladda ner sjökartor för x" om det finns djupkarta tillgÀngligt för det aktuella vattnet.

Bara ett tips.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av ZeneBent:

Mitt tips Àr att gÄ in pÄ en lokal fiskebutik och köpa ett startkit med en billig haspelrulle (helst med flÀtlina) och ett billigt spö samt nÄgra drag du tror pÄ, frÄga personalen om hjÀlp. DÄ kan du Àven frÄga efter tips pÄ var du ska fiska, det Àr alltid roligare att fiska dÀr man faktiskt vet att man kan fÄ lite fisk. Lite billigare drag kan du hitta pÄ Dollarstore, Jula och Biltema, kanske inte vÀrldens bÀsta drag men det gÄr att fÄ fisk med dessa ocksÄ.

Undvik för allt i vÀrlden att köpa rullar och spö frÄn Biltema, det finns utrustning som Àr i samma eller kanske nÄgot högre prisklass som gör fisket sÄ mycket roligare (pratar av egen erfarenhet). Det Àr vÀrt att lÀgga nÄgon hundralapp extra för att fÄ utrustning som faktiskt fungerar i lÀngden.

Hoppas du hittar nÄgot som passar dig! Och kom ihÄg att bottennapp hÀnder alla, man fÄr rÀkna med att bli av med lite drag.

Kanalgratis testar DollarstoreÂŽs utbud..

Personligen tycker jag man ska lÀgga sig pÄ medelnivÄ. Inte det billigaste och inte det dyraste, dÄ fÄr man ett bra startkit som fungerar. Att köpa nÄgot billigt som bara strular och man inte fÄr nÄgon kÀnsla i, kan förstöra en annars vÀldigt rolig fiskestund.

Visa signatur

Hemma hos mig Àr det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
BĂ€rbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

PermalÀnk
Medlem
●

Hittade shadow raps pÄ Dollarstore för 50kr st

PermalÀnk
Expertgissare ★
●
Skrivet av piivo:

Hittade shadow raps pÄ Dollarstore för 50kr st

Hur skulle du sÀga utbudet var pÄ storlek och fÀrger?
Kanske fÄr bli en omvÀg hem efter jobbet

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Edvin-89:

Hur skulle du sÀga utbudet var pÄ storlek och fÀrger?
Kanske fÄr bli en omvÀg hem efter jobbet

De hade en hel del, jagg köpte iaf 4 olika. Dock sĂ„ var det pĂ„ Dollarstore i Östersund, sĂ„ vet inte hur det ser ut pĂ„ övriga butiker dĂ„ jag knappt varit pĂ„ Dollarstore förut.

PermalÀnk
Expertgissare ★
●
Skrivet av piivo:

De hade en hel del, jagg köpte iaf 4 olika. Dock sĂ„ var det pĂ„ Dollarstore i Östersund, sĂ„ vet inte hur det ser ut pĂ„ övriga butiker dĂ„ jag knappt varit pĂ„ Dollarstore förut.

Aha ok, ja man vet ju aldrig. FÄr se om jag passerar nÄgot Dollarstore framöver i veckan som kommer. Nu vill jag hem och ha semester sÄ skippar osÀkra omvÀgar idag

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

PermalÀnk
Medlem ★
●

Har ni fÄtt nÄ fina firrar i sommar eller har det varit för varmt och trögt?
Började plocka bland spöna idag och insÄg att jag har typ 3 fiskespön för mycket Dags att skicka ivÀg gÀddspöna...

PermalÀnk
●

BÀcköring

Fiskat en hel del i sommar men ej filmat sÄ mycket, men idag tog jag med kameran och tog nÄgra bÀcköringar som simmar vidare

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av fesen:

Har ni fÄtt nÄ fina firrar i sommar eller har det varit för varmt och trögt?
Började plocka bland spöna idag och insÄg att jag har typ 3 fiskespön för mycket Dags att skicka ivÀg gÀddspöna...

Blivit en del fiske. Först en helg och sedan en vecka i Dalarna, med Harr, Öring och Abborre pĂ„ krokarna. Varmt har det varit, sĂ„ blivit mycket kvĂ€llsfiske. Har varit relativt lite insekter och mygg, vilket Ă€r bĂ„de för och nackdel, dĂ„ jag börjat flugfiska.
Är ju behagligare men fĂ„ insekter ger fĂ„ vak och fisken kommer inte upp till ytan. Den Harr/Öring jag fĂ„tt har jag mestadels tagit pĂ„ spinnare.
Hemmavid, sÄ har det mest bestÄtt av gÀdd/abborre-fiske frÄn bÄt. Inget spektakulÀrt, men det har kommit upp nÄgra fina firrar.
Sommaren annars har vÀl utmÀrkt sig med en vÀldig spik i antalet förlorade drag, t.o.m mot föregÄende Ärtionde. FlÀtlina som bara gÄr av nÀr man kastar ut, hör ju inte till vanligheterna, men har hÀnt mig nu. Drag som fastnat i stockar och nu stenbotten ggr 3 m.m. m.m...
SÄ frÄn att ha haft en vÀlfylld draglÄda, sÄ har jag fÄtt börja fylla pÄ den igen.

Efter att ha satt ett handgjort Jerkbait för 700kr, sÄ sjunker det in att man ska inte anvÀnda dragen, om man inte Àr beredd pÄ att förlora dem.

Visa signatur

Hemma hos mig Àr det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
BĂ€rbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av fesen:

Har ni fÄtt nÄ fina firrar i sommar eller har det varit för varmt och trögt?
Började plocka bland spöna idag och insÄg att jag har typ 3 fiskespön för mycket Dags att skicka ivÀg gÀddspöna...

En del fina, men inte speciellt stora. Som vanligt har man inte riktigt haft tid att komma ut sÄ pass mycket. Laddar dock inför höstborren som börjar snart och kommer förhoppningsvis att plocka fem grisar (jinxar det redan)

Visa signatur

Grubblare

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av DaBone:

Blivit en del fiske. Först en helg och sedan en vecka i Dalarna, med Harr, Öring och Abborre pĂ„ krokarna. Varmt har det varit, sĂ„ blivit mycket kvĂ€llsfiske. Har varit relativt lite insekter och mygg, vilket Ă€r bĂ„de för och nackdel, dĂ„ jag börjat flugfiska.
Är ju behagligare men fĂ„ insekter ger fĂ„ vak och fisken kommer inte upp till ytan. Den Harr/Öring jag fĂ„tt har jag mestadels tagit pĂ„ spinnare.
Hemmavid, sÄ har det mest bestÄtt av gÀdd/abborre-fiske frÄn bÄt. Inget spektakulÀrt, men det har kommit upp nÄgra fina firrar.
Sommaren annars har vÀl utmÀrkt sig med en vÀldig spik i antalet förlorade drag, t.o.m mot föregÄende Ärtionde. FlÀtlina som bara gÄr av nÀr man kastar ut, hör ju inte till vanligheterna, men har hÀnt mig nu. Drag som fastnat i stockar och nu stenbotten ggr 3 m.m. m.m...
SÄ frÄn att ha haft en vÀlfylld draglÄda, sÄ har jag fÄtt börja fylla pÄ den igen.

Efter att ha satt ett handgjort Jerkbait för 700kr, sÄ sjunker det in att man ska inte anvÀnda dragen, om man inte Àr beredd pÄ att förlora dem.

Hehe ja det gÀller att det Àr vÀlfyllt och att sakerna Àr hela. Det Àr fördelen med att börja med jiggfiske typ dropshot, man fastnar inte i sÄ mycket skit och nÀr man vÀl gör det sÄ Àr det inga problem trots extremt tunn lina. Tror jag har 0.10 pÄspolat tex.

Skrivet av drwlz:

En del fina, men inte speciellt stora. Som vanligt har man inte riktigt haft tid att komma ut sÄ pass mycket. Laddar dock inför höstborren som börjar snart och kommer förhoppningsvis att plocka fem grisar (jinxar det redan)

Gött! Har inte fiskat pÄ vÀÀÀldigt lÀnge nu men var tvungen att hoppa in hÀr Ä kolla för lite inspiration, kanske blir en tripp in till stan eller nÀrmare sjöar för just abborre eller en gös som jag aldrig fÄtt hade inte varit fy skam det heller.

PermalÀnk
Medlem ★
●

IkvÀll kl. 20.00 kör Söders Sportfiske igÄng Predator Fight 2022. NÄgon mer som brukar sitta bÀnkade framför deras tÀvlingar?
https://www.youtube.com/c/sportfiskeprylar

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | SkÀrm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

PermalÀnk
Medlem
●

Brukar inte titta men ska se den idag iaf!!

Kul med daiwa team, inte sett dem förr.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Tog en tur igÄr kvÀll och hade ett otroligt roligt fiskepass. SmÄ skurar men mestadels uppehÄll och solen kom fram pÄ slutet.
Inte mycket stort, men vÀldigt mÄnga hugg och fiskar landade. GÀddor och abborrar stog vÀl för de flesta huggen, men för andra gÄngen i mitt liv fick jag Àven en mört pÄ spinnare.
De tvÄ största abborrarna lÄg pÄ runt 350-400 gram, sÄ de togs om hand och ska grillas.

Visa signatur

Hemma hos mig Àr det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
BĂ€rbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD