FiskClockers - Allt om fiske! 🐟

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Henrik-W:

Jag kör Deeper chirp+ 2. Har aldrig haft nÄgot annat ekolod sÄ jag har inget att jÀmföra med men den Àr grymt smidig att fÄ med sig och gÄr lÀtt att anvÀnda bÄde frÄn stranden och kajaken (har Àven anvÀnt den frÄn lÄnebÄt). Det att man kan kasta ut den dÀr man vill kolla gör den smidig tycker jag. Verkar vara ungefÀr 12h batteritid pÄ men jag har den inte i hela tiden.

Jo dÄ det Àr sant men deepern gÄr ju pÄ mobil batteriet, och kommer krÀva lite mer saker. SÄ som montering pÄ arm, kastspö med 90+ har jag för mig. Och de ligger vÀldigt nÀra i pris sÄ det Àr ett svÄrt val dock

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Tizzue:

Jo dÄ det Àr sant men deepern gÄr ju pÄ mobil batteriet, och kommer krÀva lite mer saker. SÄ som montering pÄ arm, kastspö med 90+ har jag för mig. Och de ligger vÀldigt nÀra i pris sÄ det Àr ett svÄrt val dock

Jag kör med gĂ€ddspöt som Ă€ndĂ„ Ă€r med och slĂ€cker skĂ€rmen nĂ€r jag inte tittar pĂ„ den. Men jag lodar som sagt inte oavbrutet utan kollar av var fisken Ă€r och sedan fiskar jag en stund dĂ€r sedan kollar jag igen. Kanske inte sĂ„ man ska göra men jag Ă€r ju nybörjare! 😄

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | SkÀrm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Henrik-W:

Jag kör med gĂ€ddspöt som Ă€ndĂ„ Ă€r med och slĂ€cker skĂ€rmen nĂ€r jag inte tittar pĂ„ den. Men jag lodar som sagt inte oavbrutet utan kollar av var fisken Ă€r och sedan fiskar jag en stund dĂ€r sedan kollar jag igen. Kanske inte sĂ„ man ska göra men jag Ă€r ju nybörjare! 😄

Haha jag hade nog gjort samna men hade vart skönt att sen den hela tiden 😅 sjĂ€lv har man inga gĂ€dd prylar gillar ej de rackarna

PermalÀnk
Medlem ★
●

Första turen med lodet igÄr och sÄ var det en sÄn dag att den inte ens behövdes var sjukt mycket jakt i ytan pÄ den nya sjön jag testafe. Drog typ 14 borrar pÄ poppers och hade sjukt kul kvÀll. Skulle bara haft med pann lampan sÄ man kunde fortsÀtta

PermalÀnk
Medlem ★
●

Är det nĂ„gon som fiskar med Myran Spinnare?

Har ni i sÄ fall mÀrkt att kvaliteten blivit mycket sÀmre? Förut höll de betydligt lÀngre, men nu kÀnns det som att ryggraden blir krokig rÀtt fort..

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | NĂ€tagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

PermalÀnk
●

Hej! Köpt fiskekort till Grycksbo fiskeklubb som har nÄgra vatten som ingÄr. NÄgon hÀr som har erfarenhet av dessa vatten? Varit till Stor-Bjursen men utbytet var extremt magert, tÀnkte prova övriga vatten i nÀrtid. Provat mete, bottenmete, diverse kastalternativ. NÄgon som kan dessa vatten?

PermalÀnk
Medlem ★
●

Gammal klassiker

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

PermalÀnk
Medlem
●

Jag Àr nybörjare och undrar om nÄgon kan tipsa om
NĂ„got vettigt kit ?

Är sugen pĂ„ att Ă„ka ut nĂ„n gĂ„ng ibland och kasta, lokala sjöar i Halland.

Som sagt nybörjare och vet inte alls vad man ska satsa pÄ...

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Sweckid:

Jag Àr nybörjare och undrar om nÄgon kan tipsa om
NĂ„got vettigt kit ?

Är sugen pĂ„ att Ă„ka ut nĂ„n gĂ„ng ibland och kasta, lokala sjöar i Halland.

Som sagt nybörjare och vet inte alls vad man ska satsa pÄ...

NÄgra fina "budget"-rullar enligt mig Àr Okuma Ceymar eller Daiwa Ninja. En kompis var Àven nöjd med sin Shimano Nexave. Storlek 2500 Àr lagom.

Vad gÀller spö sÄ Àr det vÀldigt svÄrt att sÀga nÄgot specifikt, men du borde nog hÄlla dig runt viktklassen 10-30g för lite "allround"-fiske. Om du ska rikta in dig pÄ gÀdda sÄ Àr det dock lite i underkant

Spön Àr vÀldigt subjektivt och personligt, sÄ det Àr trial and error som gÀller. Jag gillar dock Team Dragon-spön. Lite svÄra att fÄ tag i bara (har köpt mina frÄn polska sidor). Har ungefÀr 10 andra som jag har kÀnt pÄ i olika prisklasser (500 kr upp till 2000 kr) och jag vill inte pÄstÄ att dyrare alltid Àr bÀttre.

Kan du kÀnna och klÀmma i en butik sÄ gör det, annars Àr det bara att leta upp nÄt pÄ nÀtet och frÄga hÀr om inte annat!

Edit: Glömde linan! Plocka en 0.08-0.13 mm flÀtad lina. Det kan variera lite i tjocklek beroende pÄ tillverkade osv (alla 0.10 Àr t.ex inte lika tunna/tjocka). Jag brukar köra 0.10 mm. Vill du "sÀkra upp" lite sÄ gÄ upp nÄgot snÀpp i tjocklek. Spiderwire Àr ju rÀtt poppis t.ex.

Visa signatur

Grubblare

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Sweckid:

Jag Àr nybörjare och undrar om nÄgon kan tipsa om
NĂ„got vettigt kit ?

Är sugen pĂ„ att Ă„ka ut nĂ„n gĂ„ng ibland och kasta, lokala sjöar i Halland.

Som sagt nybörjare och vet inte alls vad man ska satsa pÄ...

FrÄgan Àr vad du tÀnkt fiska för fisk. Om det Àr vanligt spinnfiske eller flugfiske.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Sweckid:

Jag Àr nybörjare och undrar om nÄgon kan tipsa om
NĂ„got vettigt kit ?

Är sugen pĂ„ att Ă„ka ut nĂ„n gĂ„ng ibland och kasta, lokala sjöar i Halland.

Som sagt nybörjare och vet inte alls vad man ska satsa pÄ...

NĂ„gra kit kan jag inte rekommendera.
Men om du sÀger vad din budget ligger pÄ. sÄ kan jag peka dig i rÀtt riktning.

Sen ska du fundera pÄ vad det Àr du vill fiska. (och med vilka drag du vill fiska det med)
Jag gjorde misstaget att köpa en "allt-i-allo" combo. och sÄhÀr i efterhand kan jag inte rekommendera det.
Sen dess har jag införskaffat tvÄ nya spö/rullar med fokus pÄ abborre respektive gÀdda, och Àr 100x mer nöjd.

Visa signatur

Error 404, System not found!

PermalÀnk
Medlem ★
●

Vad gör ni med misstÀnkta fishingmail?
SlÀnger tillbaka den i havet?

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av frankof:

En mycket lyckad lördag eftermiddag pÄ havet utanför Tanumstrand.
Helt vindstilla sÄ Àven jag kunde gÄ ut en bit med mitt Àggskal (4,65m, 20hk).
Stannar till vid favoritvÀggen, drar ett par sej, (första gÄngen i sverige) och en liten makrill.
Bete fixad.
SÀtter kursen vÀsterut, inte lÄngt, 20-30 min. i hög fart.
UpptÀcker att det knappt driver, kalas, stannar pÄ et flak som Àr pÄ 45m.
SÀtter pÄ ett spÀtta tackel pÄ ena spöet, dunkar ner en bom pÄ andra, och pÄ tredje fÄr en sill hÀnga pÄ 20m.

Efter inte lÄng tid alls blir spÀtta-spöet "segt", men det skakar lite, sÄ inte skrÀp Ätminstone.
Pumpar och pumpar, för trögt att bara veva upp.
Ser efter ett tag en stor "rund" skugga, "vilken jÀvla spÀtta".
Ögonen blir Ă€ndĂ„ rundare nĂ€r jag ser att det Ă€r en rocka!!!
Min första nÄgonsin knaggrocka!
Sitter lite Ä funderar, men det Àr tidigt Àn, i med spÀtta tacklet igen.
en halvtimme senare blir det "segt" igen, yes, Ànnu en rocka!! eller?
Lite mera sprattel, kÀnns annorlunda, men vad vet jag om rocka.
Kikar ner Ä börjar skymta nÄgot i djupet, det snurrar och avslöjar den omisskÀnnliga siluetten av trekantiga fenor, Haj!!
Ytterliga en första för mig, Pigghaj!
Det Àr inte slut dÀr dock, lite senare hör jag lite frustande, "Àhh, en sÀldjÀvul igen"
Mycket sÀl i omrÄdet.
Ser nÄgra svarta siluetter pÄ lite avstÄnd, nÀr dom kommer nÀrmre Àr det ett par tummlare som kommer upp till bÄten, cirklar runt bÄten ett tag och frustar.
Kommer helt in pÄ ett par meters hÄll. (har bara video pÄ tumlarna)

Vilken djÀvla dag, sÄdan skulle man kunna ha ett par gÄnger i veckan Ätminstone <Uppladdad bildlÀnk><Uppladdad bildlÀnk>

SlÀpp tillbaka pigghajarna, dels finns det bÀttre matfisk, dels behöver bestÄnden vÀxa till sig. Snittstorlek förr var dryga metern.

PermalÀnk
●

Inte fiskat pÄ typ 10Är men mitt favoritdrag Àr nog "Lill-öringen" den som Àr helt blank. Fick en 1.4kg regnbÄge pÄ den bland annat

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Dunde:

SlÀpp tillbaka pigghajarna, dels finns det bÀttre matfisk, dels behöver bestÄnden vÀxa till sig. Snittstorlek förr var dryga metern.

SjÀlvklar Äkte den tillbaka, men sedan dess har restriktionerna lÀttat, det Àr numera lagligt att ta en haj/dag om den Àr under 1m.
Det Àr rÀtt gott om pigghaj numera(enligt et par kompisar som brukar ligga pÄ öppet hav)
Antagligen Àr rockan ovanligare, den Äkte förövrigt ocksÄ tillbaka

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

PermalÀnk
Medlem ★
●

Delar bilder pÄ nÄgra av mina senaste bindningar.
HĂ„ll till godo.

Visa signatur
PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av EyeNEye:

Är det nĂ„gon som fiskar med Myran Spinnare?

Har ni i sÄ fall mÀrkt att kvaliteten blivit mycket sÀmre? Förut höll de betydligt lÀngre, men nu kÀnns det som att ryggraden blir krokig rÀtt fort..

Inte fiskat med sedan jag var liten, men köpte en i förra veckan, efter inrÄdan frÄn en fiskebutiksförestÄndare.
Var tydligen den bÀsta spinnaren som fanns.... Tror inte det, men kan testa i alla fall.

Visa signatur

Hemma hos mig Àr det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
BĂ€rbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

PermalÀnk
Medlem ★
●

DÄ har man fÄtt hjÀrnslÀpp igen och lÀnsat sparkontot en del. Men roligt kommer man fÄ...

TÀnkt införskaffa en fiskekajak i ett par Ärs tid, men tvekat. Nu har jag skaffat en uppblÄsbar, som man kan slÀnga in i bagaget med all annan fiskeutrustning. Den kommer göra att man kan ta sig ut i mer otillgÀngliga sjöar och Äar.

Sedan har jag tröttnat pÄ mitt Deeper-ekolod och införskaffat en Garmin Echomap. Hur smidigt som helst att scanna av och göra sjökort pÄ nya sjöar. Med ClearVue sÄ ser man gÀddor, som om man hade fotograferat dem, med fenor och allt.
Brukar köra med sjökort, ekolod och ClearVue pÄ skÀrmen, för att fÄ en sÄ komplett bild som möjligt.

Till elmotor och ekolod blev det ett lithium-batteri, dÄ det Àr mycket lÀttare viktmÀssigt att ha att göra med. Men dyrt...... En annan fördel Àr att man fÄr full krÀm Ànda till slutet...

Nu ska jag inhandla motorfÀste till kajaken och fÀsten för ekolod/spöhÄllare/batteri, sen Àr man redo för nÀstan vilka vatten som helst.

Visa signatur

Hemma hos mig Àr det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
BĂ€rbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av frankof:

SjÀlvklar Äkte den tillbaka, men sedan dess har restriktionerna lÀttat, det Àr numera lagligt att ta en haj/dag om den Àr under 1m.
Det Àr rÀtt gott om pigghaj numera(enligt et par kompisar som brukar ligga pÄ öppet hav)
Antagligen Àr rockan ovanligare, den Äkte förövrigt ocksÄ tillbaka

Förr var det sÄ mycket pigghaj pÄ Fladen att stimmen sÄg ut som ett botteneko pÄ ekolodet. Man bara slÀppte i och drog fisk efter fisk tills man var less. MÄnga fiskar var runt rekordstorlek.

PermalÀnk
Medlem ★
●

tips pÄ ekolod för att se fisk frÄn en liten bÄt med 20hk utombordare i sjö 3-26m djup ca 6-7avg (abborre, gÀdda). budget max 5.5k
Kör mycket maskmete med ungarna.

Tar ocksÄ gÀrna tips pÄ kastspö och drag

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av MĂ€ki:

tips pÄ ekolod för att se fisk frÄn en liten bÄt med 20hk utombordare i sjö 3-26m djup ca 6-7avg (abborre, gÀdda). budget max 5.5k
Kör mycket maskmete med ungarna.

Tar ocksÄ gÀrna tips pÄ kastspö och drag

Beror vÀl pÄ hur stort och hur avancerat ekolod du vill ha.

Finns rena ekolod som kostar 1-2000kr, som fungerar bra. Sen finns det de som har fler funktioner som inbyggd GPS, dÀr du har sjökort. Sen finns det de som har funktionen att du kan göra egna sjökort i de sjöar som det inte finns till. Vilket Àr mycket anvÀndbart, för att förstÄ var fisken hÄller till.
Ekolod har ocksÄ olika typer av visning. Klassisk med fiskar som visas som bÄgar eller fisksymboler.. ClearVue/Downscan dÀr du ser mer klart vad som Àr dÀr under och kan urskilja bÄde bottenstruktur och fiskar. Sidescan dÀr ekolodet scannar Ät sidorna, vilket kan vara anvÀndbart i vissa lÀgen.

Ett par ekolod som har vanligt, ClearVue/Downscan och möjlighet att skapa egna sjökort och som ligger inom budget...

https://www.sportfiskeprylar.se/sv/artiklar/garmin-striker-vi...

https://www.sportfiskeprylar.se/sv/artiklar/lowrance-hook-rev...

Tror dock sjökort kommer komma till om du vill ha det.

Visa signatur

Hemma hos mig Àr det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
BĂ€rbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

PermalÀnk
Medlem ★
●

Blev en tur ut pĂ„ Öresund med rĂ„Ă„bĂ„tarna idag blev lite fisk och problem med vĂ„ra "nya" ambassaduer 5500 c3 som vi köpt billigt begagnade inget som inte lite underhĂ„ll borde kunna fixa.
PÄ ena kÀrvade frikopllings knappen till och frÄn och pÄ den andra rullen har jag nog lyckats med att spola pÄ för mycket lina sÄ linan ligger emot stativet och inte enbart pÄ spolen vilket ger ökad friktion vid frikoppling.

Har ni nÄgra tips pÄ hur man kan göra med hÀcklorna/tacklet vid förvaring i fiskelÄda?

Vilka turer/bÄtar skulle ni rekommendera?
Bor i södra SmÄland sÄ allt emellan typ Falkenberg ner till Malmö fungera.
TÀnker frÀmst pÄ fiske med pilk efter torsk/sill/ makrill.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av danne215:

Blev en tur ut pĂ„ Öresund med rĂ„Ă„bĂ„tarna idag blev lite fisk och problem med vĂ„ra "nya" ambassaduer 5500 c3 som vi köpt billigt begagnade inget som inte lite underhĂ„ll borde kunna fixa.
PÄ ena kÀrvade frikopllings knappen till och frÄn och pÄ den andra rullen har jag nog lyckats med att spola pÄ för mycket lina sÄ linan ligger emot stativet och inte enbart pÄ spolen vilket ger ökad friktion vid frikoppling.

Har ni nÄgra tips pÄ hur man kan göra med hÀcklorna/tacklet vid förvaring i fiskelÄda?

Vilka turer/bÄtar skulle ni rekommendera?
Bor i södra SmÄland sÄ allt emellan typ Falkenberg ner till Malmö fungera.
TÀnker frÀmst pÄ fiske med pilk efter torsk/sill/ makrill.

Har fiskat med LandskronabÄtarna flera gÄnger, det var dock tvÄ Är sedan jag var ute senast. Men vi har varit vÀldigt nöjda. Tydligen ska fisket kring ven vara bland det bÀttre.

Som jag har förstÄtt det sÄ har det införts en ganska hÄrd begrÀnsning pÄ hur mycket torsk man fÄr fiska i sundet. Detta gör kanske att det inte Àr sÄ lockande att Äka ut pÄ lÄngturer för att fiska torsk. Men dom har Àven turer för t.ex. makrillfiske.

Vi brukar förvara hÀcklorna i smÄ plastburkar (ICAs rÀksallad t.ex.). LÀgg ned en eller max tvÄ hÀcklor som du gjort till en ring, dÄ undviker man lite trassel.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av ZeneBent:

Har fiskat med LandskronabÄtarna flera gÄnger, det var dock tvÄ Är sedan jag var ute senast. Men vi har varit vÀldigt nöjda. Tydligen ska fisket kring ven vara bland det bÀttre.

Som jag har förstÄtt det sÄ har det införts en ganska hÄrd begrÀnsning pÄ hur mycket torsk man fÄr fiska i sundet. Detta gör kanske att det inte Àr sÄ lockande att Äka ut pÄ lÄngturer för att fiska torsk. Men dom har Àven turer för t.ex. makrillfiske.

Vi brukar förvara hÀcklorna i smÄ plastburkar (ICAs rÀksallad t.ex.). LÀgg ned en eller max tvÄ hÀcklor som du gjort till en ring, dÄ undviker man lite trassel.

Smart tips med hÀcklorna.
BegrÀnsningen Àr nuvarande 1 torsk per person och dag vilket jag tycker Àr för lÄgt men jag förstÄr varför. Hade hellre sett lite större baglimit och högre minimum mÄtt.
Vi fick totalt 7 torskar pĂ„ turen varav 1 var godkĂ€nd att ta hem. Är Ă€ven minimum mĂ„tt 38 cm pĂ„ torsken man fĂ„r ta med hem.
Och sen 3 vitlingar utöver torsken pÄ 2 personer.

PermalÀnk
●

Jo man fÄr vÀl stÄ ut med begrÀnsningar i uttaget sÄlÀnge det Àr som det Àr. Förhoppningsvis blir det vÀl bÀttre för eller senare men det ÄterstÄr ju att se.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag sitrer och tittar efter en lĂ€ttare kajak / bĂ„t att ta sig ut pĂ„ lite andra vatten. Jag har sett Pelican catch 100 pwr och tyckte det sĂ„g spĂ€nnande ut. Även Jon boat bass men de sĂ€ljs ej lĂ€ngre i Sverige. Är det nĂ„gon annan som har koll pĂ„ nĂ„gon liknande tak bĂ„t?

PermalÀnk
Medlem ★
●

Vad fiskar du med dom?

Visa signatur

Nada.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Sarg:

Vad fiskar du med dom?

FrÀmst lax men Àven havsöring.

Visa signatur
PermalÀnk
Medlem ★
●

NĂ„gon annan som haft helt otroligt fiske i sommar?

Vi drar abborrar pÄ 500-1000g var och varannan minut, snart fyllt halva frysen pÄ tre dagars fiske...

Även dĂ„ gett bort nĂ„gra kilo till grannar och haft mĂ„nga som slĂ€ppt vid bĂ„ten.

Kör trolling med wobblers.

Drog mer abborre första timmen första dagen Àn vi brukar se pÄ 2-3 veckor av trolling.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av BergEr:

NĂ„gon annan som haft helt otroligt fiske i sommar?

Vi drar abborrar pÄ 500-1000g var och varannan minut, snart fyllt halva frysen pÄ tre dagars fiske...

Även dĂ„ gett bort nĂ„gra kilo till grannar och haft mĂ„nga som slĂ€ppt vid bĂ„ten.

Kör trolling med wobblers.

Drog mer abborre första timmen första dagen Àn vi brukar se pÄ 2-3 veckor av trolling.

Och hemma dÀr jag fiskar har det varit helt tvÀrtom inga stora abborrar alls typ. Största i Är Àr 900g sen inget mer över 800g