Permalänk
Medlem

Tips till ny dator!

Hej! Jag är Noob när det kommer till datorer, men gillar att spela! 😊 Har för tillfället en dator som inte klarar diablo 3 vilket är det jag spelar mestadels! Min fråga är alltså: skulle ni kunna hjälpa mig med bra datorer i priset 6-7500kr som skulle klara av diablo utan problem? Min förra gjprdentyvärr inte det... 😔 Tack p förhand!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

kanske klarar det, men ett 920m kommer du inte långt på.
sen om det måste vara en laptop så kommer du inte undan lika lätt med det.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk

Om du skall köpa en laptop tjänar du enormt på att köpa begagnat:

http://www.sweclockers.com/marknad/122297-msi-gs60-870m-nyski...

http://www.sweclockers.com/marknad/121747-lenovo-y500

Sweclockers marknad brukar vara ett Eldorado för att hitta bra grejjer till ett bra pris. Saken är att de flesta datakunniga köper bra grejor från början och tar bra hand om dem.

Dessa två laptops har helt ok specs samt priset är ca hälften av vad liknande kostar om du köper direkt i affären.

Lycka till!

Visa signatur

Main/Laptop: MSI GS30; CPU i7 4870HQ, RAM 1600 Mhz a 16Gb, GPU Radeon AMD RX 470 Sapphire/Intel Iris Pro Graphics 5200, Storage Primary; Intel 256 Gb x 2 Raid 0, Secondary: Samsung 512 Gb

Permalänk
Medlem

Såg fina ut! Vet inte om man vågar köpa begagnat bara? 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Alltid en fördel om man kan åka till säljaren och testa en spelrunda eller något för att se att allt funkar.

Ett tips är att titta på profilen på den som säljer. I detta fall har båda annonsörerna varit medlemmar i Swecklockers forum sedan 2010, skapat ett ganska stort antal trådar och avslutat både en del sälj och köp.

Känns ganska stabila alltså. Dessutom brukar datanördar vara ganska hederligt folk såvida de inte är hopplösa studenter (ursäkta fördomarna ) så jag tror inte att du blir blåst.

Men börja med att skriva ett mail, bor du i närheten så kolla om du kan komma o testa. Brukar inte vara något problem. Annars titta vidare på Swecklockers marknad, även Blocket o Tradera brukar gå att göra kap på.

Lycka Till!

Visa signatur

Main/Laptop: MSI GS30; CPU i7 4870HQ, RAM 1600 Mhz a 16Gb, GPU Radeon AMD RX 470 Sapphire/Intel Iris Pro Graphics 5200, Storage Primary; Intel 256 Gb x 2 Raid 0, Secondary: Samsung 512 Gb

Permalänk
Medlem

Tråkigt att jag är för "ny" medlem för att kunna svara på deras annonser... 😔 Hur länge är det så?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp btw!! 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

tror att det är någon dag eller 1 vecka men det går över....

Visa signatur

Main/Laptop: MSI GS30; CPU i7 4870HQ, RAM 1600 Mhz a 16Gb, GPU Radeon AMD RX 470 Sapphire/Intel Iris Pro Graphics 5200, Storage Primary; Intel 256 Gb x 2 Raid 0, Secondary: Samsung 512 Gb

Permalänk
Medlem

Okej! Tack! 😊 Min kompis verkade vara på samma spår som dig, dvs att köpa en begagnad! Så får helt enkelt vänta in det!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bäst datorn för priset?

Hej igen! 😊 Då det verkar svårt stt köpa en begagnad tänkte jag fråga er vad ni anser är den bästa datorn man kan få för 8000kr? Det jag använder den till arbeten i skolan, streaming men främst gaming...😁 Älskar att spela, men mina datorkunskaper är tyvärr ytterst begränsade! All hjälp uppskattas! Mvh Victor

Permalänk
Medlem

@Fiskaa
Vad har du för dator idag, kanske räcker med att byta ut några komponenter.
Vilka spel är det som kommer spelas främst?
Ska skärm,mus,tbord, OS ingå i priset?
Nytt eller begagnat?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Har en HP AMD a8...! Den är snart två år gammal!Ny eller gammal spelar ingen rolltror jag, verkar finnas fördelar med båda 😊 Spelar främst diablo 3 och LOL! Ursäkta att jag var otydlig 😊 Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare

*trådar sammanfogade*

Observera att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist. Jag hoppas att du har förståelse för detta.
Den här gången har jag sammanfogat dina trådar åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskaa:

Har en HP AMD a8...! Den är snart två år gammal!Ny eller gammal spelar ingen rolltror jag, verkar finnas fördelar med båda 😊 Spelar främst diablo 3 och LOL! Ursäkta att jag var otydlig 😊 Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Ska du ha kringutrustning?

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Uppfattat NordhNet ska inte upprepas! 😊 Inte tänkt på det Kimpur.. Men behövs det så ja! 😊 Ingen som har fina tips inom min budget?.. 😔

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vart bor du? Om man ska leta efter en begagnad dator kan de ju underlätta och söka efter en dator som finns inärheten av dig. Begagnat blir nog bäst som sagt, då får du mest för pengarna.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Bor tyvärr i Luleå för tillfället... 😕

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Lenovon har tydligen inte så bra skärm, dålig ljusstyrka, vet att många klagar på WIFI'n om man ska köra det..

G551 måste man uppgradera BIOS på, den throttlar 960't vid 74 grader, dvs, ganska snabbt vid spelande, annars är den tydligen en bra burk. G552 har ersatt denna.

(Har alltid själv tyckt om ASUS laptops de sista 6 åren, men blev faktiskt en MSI under julen för mig. )