Någon som uppgraderat till el capitan - 10.11.3?

Permalänk
Medlem

Någon som uppgraderat till el capitan - 10.11.3?

Sitter fortfarande och köra Yosemite på min Macbook Pro 2015 och upplever det som stabilt.
Kör mestadels MS Office och Apples egna mjukvaror på maskinen och tja, som jag skriver ovan, allt fungerar rätt bra.

Hur upplever ni som uppgraderat till El Capitan, och helst då till senaste release 10.11.3, är det stabilt, några uppenbara buggar på senare Mac HW?

Ser en del forumtrådar där det gnälls om batteritid osv men vet ju om att det kan ta några dagar innan all indexering är klar och att saker gått tillbaka till "normal läge"..

Är ni som uppgraderat nöjda med uppgraderingen eller hade tycker ni man ska avvakta?

//Pastorn

Permalänk
Avstängd

Kört El Captain sedan release och har inte haft ett enda problem hittills.

Hade problem med Yosemite däremot där jag kunde tappa wifi-uppkopplingen efter att haft den i vila och sedan startat igång den igen. Då hade jag var tvungen att stänga av och sätta igång wifi igen för att det skulle igen. Det försvann helt och hållet iom El Capitan.

Permalänk
Medlem

Kör 10.11.3 nu.
Inga problem!

Permalänk
Medlem

Sweet, tack för den feedbacken.
Det enda jag sett här på forumen är lite NAS strul med ÅÄÖ osv. Vissa andra forum gnäller på dålig batteritid, men det känns som snacket om batteritid är en gammal klassiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Sweet, tack för den feedbacken.
Det enda jag sett här på forumen är lite NAS strul med ÅÄÖ osv. Vissa andra forum gnäller på dålig batteritid, men det känns som snacket om batteritid är en gammal klassiker.

Vart har du läst detta? Jag märkte det med min NAS att vissa filer (när dom väl är på NASen) och skall laddas ner igen saknar korrekta å ä och ö.

För övrigt har jag kört El Capitan sedan start på min iMac samt Macbook pro utan några som helst fel!

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag fick problem med git och XCode, men lösningen fanns här

https://ohthehugemanatee.org/blog/2015/10/01/how-i-got-el-cap...

Permalänk
Medlem

Eftersom du mest verkar köra standardprogram så ska det nog inte bli problem ifall du uppdaterar. Sitter du och kör lite mer obskyra saker så finns det risk att en del inte kommer att funka med SIP.

Jag har behövt pilla runt en hel del efter uppgraderingen.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Jag kör väldigt vanilj faktiskt och uppgraderade i helgen som gick. Verkar funka bra. Men väntar lite med 10.11.4 tills man läst lite mer om andra som kört på det.

Däremot är det väldigt få visuella skillnader så gissar att det mesta skett under huven.