Permalänk

Tangentbord till TV / PS4

hejsan. jag funderar lite på att köpa ett trådlöst tangentbord med touchpad till min tv. Tänkte främst på detta:

Logitech k400
http://www.inet.se/produkt/6606225/logitech-k400-touch-black#...

Frågorna då:

Är det bara att trycka in mottagaren i tvn så funkar det direkt att skriva/röra musen i tvns appar och webbläsare?
Kommer tangentbordet funka när jag byter över till en HDMI input där mitt PS4 sitter?

Alltså kommer jag kunna använda tangentbordet både på tvn och på Ps4 bara genom att sätta det i tvn? Eller måste jag sätta mottagaren till tangentbordet i ps4at när jag switchar över till det?

MVH

Visa signatur

Landator: Q6600 @ 4ghz | 4gb Ballstix pc8500 | ASUS p5k-vm Matx | Asus 8800GT 512 | 150gb raptor | WD 250gb | 2x500gb seagate | Tagan 480w | Aplus micro-atx chassi | Samsung 226BW | Audigy ZX 5.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MixeR_staveN:

hejsan. jag funderar lite på att köpa ett trådlöst tangentbord med touchpad till min tv. Tänkte främst på detta:

Logitech k400
http://www.inet.se/produkt/6606225/logitech-k400-touch-black#...

Frågorna då:

Är det bara att trycka in mottagaren i tvn så funkar det direkt att skriva/röra musen i tvns appar och webbläsare?
Kommer tangentbordet funka när jag byter över till en HDMI input där mitt PS4 sitter?

Alltså kommer jag kunna använda tangentbordet både på tvn och på Ps4 bara genom att sätta det i tvn? Eller måste jag sätta mottagaren till tangentbordet i ps4at när jag switchar över till det?

MVH

Då det inte är Bluetooth bör det räcka med att plugga in för att det ska fungera.

Bekräfta gärna med ett annat tangentbord (med sladd) i TVn. Då bör du se ifall det fungerar som du tänkt dig.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Skrivet av FX9:

Då det inte är Bluetooth bör det räcka med att plugga in för att det ska fungera.

Bekräfta gärna med ett annat tangentbord (med sladd) i TVn. Då bör du se ifall det fungerar som du tänkt dig.

Okej, och isåfall bör jag kunna styra ps4at med samma tangentbord utan att flytta mottagaren till ps4at ?

Visa signatur

Landator: Q6600 @ 4ghz | 4gb Ballstix pc8500 | ASUS p5k-vm Matx | Asus 8800GT 512 | 150gb raptor | WD 250gb | 2x500gb seagate | Tagan 480w | Aplus micro-atx chassi | Samsung 226BW | Audigy ZX 5.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MixeR_staveN:

Okej, och isåfall bör jag kunna styra ps4at med samma tangentbord utan att flytta mottagaren till ps4at ?

Det kan jag absolut inte garantera.

Det jag säger är.

1. Det är inte Bluetooth så det kommer inte kräva några drivrutiner.

2. Testa med ett trådat tangentbord och mus i TVn. Det har du säkerligen liggandes hemma. Om det fungerar så kommer det fungera med det trådlösa K400.

Jag kan inte se kur det skulle kunna fungera som du beskriver. Det skulle kräva återkoppling av USB via HDMI kontakten vilket inte är något jag vet nått om.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Du kommer absolut inte kunna styra PS4an via en USB-mottagare i TVn. Du måste flytta mottagaren.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Samsung rekommenderar att köra logitech k400 tangentbord
Men du kommer inte att få de att funka på ps4an

Visa signatur
Permalänk

Formulerar om frågan isåfall eftersom att det är nästan bara i PS4at jag kommer behöva tangentbordet.
kommer k400 bordet funka att köra rakt in i ps4at eller behöver man något "ps4 ready" tangentbord?

Ska ta en googling på detta nu också!

tack för svaren

Visa signatur

Landator: Q6600 @ 4ghz | 4gb Ballstix pc8500 | ASUS p5k-vm Matx | Asus 8800GT 512 | 150gb raptor | WD 250gb | 2x500gb seagate | Tagan 480w | Aplus micro-atx chassi | Samsung 226BW | Audigy ZX 5.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MixeR_staveN:

Formulerar om frågan isåfall eftersom att det är nästan bara i PS4at jag kommer behöva tangentbordet.
kommer k400 bordet funka att köra rakt in i ps4at eller behöver man något "ps4 ready" tangentbord?

Ska ta en googling på detta nu också!

tack för svaren

Ett USB-tangentbord fungerar.

Plockade fram ett gammat trådat Apple keyboard och det fungerade fint till min PS3 och PS4.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av iller:

Ett USB-tangentbord fungerar.

Plockade fram ett gammat trådat Apple keyboard och det fungerade fint till min PS3 och PS4.

Tack beställde mig ett logitech k400 !

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Landator: Q6600 @ 4ghz | 4gb Ballstix pc8500 | ASUS p5k-vm Matx | Asus 8800GT 512 | 150gb raptor | WD 250gb | 2x500gb seagate | Tagan 480w | Aplus micro-atx chassi | Samsung 226BW | Audigy ZX 5.1 |

Permalänk
Lego Master

Om du vill kunna switcha mellan enheter med samma tangentbord är kanske Logitech K480 nåt att titta på? Snabbswitch mellan 3 bluetooth-enheter. Jag överväger att skaffa mig ett sånt för att ha till paddorna och mobilen, men det lär ju funka lika bra till en PS3/4?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Man kan ju styra PS4an med tv-fjärren om man har CEC. Så jag låter det vara osagt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Verkar inte vara någon touchpad på K480 så det går bort tyvärr, det är bara ps4 jag kommer behöva styra, allt "smart" som fanns i min smarttv har jag hittat i ps4at och dessutom mycket mer användarvänligt.. Nu vet jag inte ens vad jag ska med en NUC till ju...
Skulle vara för att man kan spela upp spotify i bakgrunden och kolla youtubeklipp utan ljud samtidigt isåfall.. hehe

Visa signatur

Landator: Q6600 @ 4ghz | 4gb Ballstix pc8500 | ASUS p5k-vm Matx | Asus 8800GT 512 | 150gb raptor | WD 250gb | 2x500gb seagate | Tagan 480w | Aplus micro-atx chassi | Samsung 226BW | Audigy ZX 5.1 |

Permalänk
Medlem

Mediauppspelning på PS4 är kraftigt begränsat så visst behöver du en NUC. Eller använder du bara streaming tjänster?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”