Permalänk

Vart hittar jag mina Bitcoins?

Hej!

Jag har råkat ut för ett riktigt Rookieproblem. Jag köpte lite bitcoins från BTCX, närmare bestämt för 1800:-
Bad om att få mina bitcoins överförda till min plånbok som jag har på bitcoin core. Nu har dock programmet bestämt sig för att ge upp helt. Får bara upp felmeddelande, om att det har blivit fel vid inläsning vid databasen, sen tar c++ över och stänger ner programmet. Har kopierat adressen och kört den i Electrum, fått verifierat att där finns pengar, men kan inte göra någon överföring vidare från dem.
Försökt googla mig fram till en lösning, men nej, jag är för dum helt enkelt. Jag kan således verkligen ingenting om bitcoins, så jag skulle bli superglad om man fick lite input hur jag ska lösa detta.
Förmodligen väldigt obegripligt, och luddigt beskrivet, hoppas ni får en liten hum ändå.

Hälsningar
Andreas

Permalänk
Medlem

Prova på bitcointalk istället.. tog du nån backup på plånboken innan den ballade ur?

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: efterbliven autocorrect

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Det ska finnas en fil som heter wallet.dat
Kopiera den och VAR RÄDD OM DEN!

Sen kan du avinstallera bitcoin core och om nödvändigt radera allt som har med programmet att göra. Men lämna blockkedjan om det inte är något fel på den. Det tar tid att ladda ner den igen.

Installera om och lägg tillbaka wallet.dat. Men ha fortfarande en kopia kvar någon annanstans.

Sen BÖR det fungera.

Det är mitt recept på det hela. Testa på egen risk.

-----EDIT-----

Ett alternativ är att alternativ är att installera bitcoin core i en VM och kopiera wallet.dat dit och se om det fungerar.

Permalänk

Äntligen löst! Efter att ha flyttat wallet.dat till en annan dator, och sedan startat bitcoin core ifrån den. Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Fick mig att tänka på detta:
http://www.svd.se/slangde-harddisk-for-50-miljoner-kronor

Gäller att ha stenkoll på den bitcoin plånboken...

Fan säger jag bara att man inte hakade på samma ide 2009, jag slänger nämligen inte saker så lätt