Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Får ut mer hastighet än jag betalar för?!?

Permalänk

Får ut mer hastighet än jag betalar för?!?

Hejsan är så att mitt hyres bolag nyligen uppgradera nätverks boxen så att jag kan få IP-TV, och efter detta skett så har man internet ner hastighet ökat något. Från början har jag 100/10 och fått ut full hastighet. Men nu så är det möjligt att tanka ner ner 11-14mb/s. Hur är detta möjligt? borde inte min bredbands leverantör egentligen strypt min hastighet till 100mbits?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

Hejsan är så att mitt hyres bolag nyligen uppgradera nätverks boxen så att jag kan få IP-TV, och efter detta skett så har man internet ner hastighet ökat något. Från början har jag 100/10 och fått ut full hastighet. Men nu så är det möjligt att tanka ner ner 11-14mb/s. Hur är detta möjligt? borde inte min bredbands leverantör egentligen strypt min hastighet till 100mbits?

11-14Mbyte/s är helt normalt är ju i krokarna runt vad du ska få ut så inte värt att gnälla över.

1 byte är 8 bitar dvs 12.5Mbyte motsvarar 100Mbit.

en polare har 100/100 och får ut 120/110 på sin lina.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kevlarheart:

Hejsan är så att mitt hyres bolag nyligen uppgradera nätverks boxen så att jag kan få IP-TV, och efter detta skett så har man internet ner hastighet ökat något. Från början har jag 100/10 och fått ut full hastighet. Men nu så är det möjligt att tanka ner ner 11-14mb/s. Hur är detta möjligt? borde inte min bredbands leverantör egentligen strypt min hastighet till 100mbits?

100Mbit är 12.5MB/s.

Visa signatur

///M4