Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Dell Poweredge 1900 (Värdering)

Permalänk

Dell Poweredge 1900 (Värdering)

Hej jag har en Dell Poweredge 1900 som jag tänkte ha som media server, men då den låter som ett mindre jet plan är det inte möjligt så tänkte kolla vad den kan vara värd?

Är ju en gammal server från 2007? http://www.dell.com/downloads/emea/products/pedge/sv/PE1900_S...

Moderkortet har två cpu slots sitter en xeon cpu i med 4 kärnor i
Moderkortet har 8 Ram slots, sitter 2gb ddr2 i nu
3x 250gb diskar i, (tror en är trasig)

Hårdvaran som sitter i just nu är väll inte jätte relevant men känns som den har lite uppgraderings möjligheter ändå, kan den vara värd något eller är det bara att hiva på tippen?

Lånade bilder från google

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spontant inte så mycket, valfri enklare dator idag är ju snabbare..

Säg 500:-?

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Skrivet av Maxizor:

Spontant inte så mycket, valfri enklare dator idag är ju snabbare..

Säg 500:-?

Jo har varit i samma bana faktiskt, men ville dubbel kolla så jag inte gör bort mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vi har en likadan på kontoret som e fullt fungerande faktiskt

§9
Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Skrivet av Maxizor:

Vi har en likadan på kontoret som e fullt fungerande faktiskt.

Jag bor en en 1a och vart jag en ställde det här monstret så skulle det vara omöjligt att sova.
Tog ur nästan alla fläktar men den här skönheten kompenserade ju för förlorad fläkt kraft så blev att låta högre än innan

§9 i citat
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Jag bor en en 1a och vart jag en ställde det här monstret så skulle det vara omöjligt att sova.
Tog ur nästan alla fläktar men den här skönheten kompenserade ju för förlorad fläkt kraft så blev att låta högre än innan

Förstår det

Lycka till med försäljningen, chassit är ju rätt bra byggt tycker jag!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Inaktiv

Tror man får vara glad om man får någonting alls för den. Företag ger bort dessa på löpande band. De är inte värda att köra, prestandan/el-krona är riktigt usel. Ev. kanske någon entusiast vill ha en pålitlig dator och har gratis el, testa bud på marknaden så får du se marknadsvärdet.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §9 (all handel hör hemma i marknaden)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Ge bort till någon eller tippen.
Det är klart att den låter mer när du tar ut någon fläkt eftersom då tror den att fläkten är trasig och varvar upp för att kunna hålla temperaturen nere.

Själv så slängde jag 6st 2900,2950 eftersom man inte får något för dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne:

Ge bort till någon eller tippen.
Det är klart att den låter mer när du tar ut någon fläkt eftersom då tror den att fläkten är trasig och varvar upp för att kunna hålla temperaturen nere.

Själv så slängde jag 6st 2900,2950 eftersom man inte får något för dem.

Skolor och andra ideella föreningar är alltid intresserade av servrar. Släng upp en skänkes annons i marknaden annars, finns alltid folk som vill lära sig.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA