Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Gått från dryga 350fps till 120fps i CS:GO, vad kan vara fel? (GTX970 strix & i5-4690K)

Permalänk

Gått från dryga 350fps till 120fps i CS:GO, vad kan vara fel? (GTX970 strix & i5-4690K)

Tja, har ett GTX 970 strix och en intel i5-4690K och har spelat med dessa komponenter enda sen i sommar ungefär. Dock har jag på senare tid gått från dryga 350fps på counter-strike till ungefär 120fps på vissa ställen. Vad kan vara problemet, har laddat ner senaste drivrutinerna till grafikkortet. Mina settings i Counter-strike har också varit den samma, low på allt och 4:3 1280x960.
Går nu till er och undrar vad det är jag kan ha strulat till det.

Tack på förhand!

§3.1
Permalänk
Skrivet av Casper1999:

Tja, har ett GTX 970 strix och en intel i5-4690K och har spelat med dessa komponenter enda sen i sommar ungefär. Dock har jag på senare tid gått från dryga 350fps på counter-strike till ungefär 120fps på vissa ställen. Vad kan vara problemet, har laddat ner senaste drivrutinerna till grafikkortet. Mina settings i Counter-strike har också varit den samma, low på allt och 4:3 1280x960.
Går nu till er och undrar vad det är jag kan ha strulat till det.

Tack på förhand!

mera damm inne i datorn vilken temp får du med HWmonitor ?

Ohjälpsamt/off topic /moderator
Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Till TS testat läsa på cs go reddit? kommer frekvens upp trådar med fps fixes / saker som hjälper, sen efter varje patch verkar det alltid vara några som tappar med fps.

Tagit bort citat /moderator
Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Hedersmedlem

@Casper1999 *Rubrik förtydligad, tråd flyttad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum. Passade även på att rensa tråden (ohjälpsamma inlägg).
Välkommen till Sweclockers!
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
99:e percentilen

Temperaturer på CPU och GPU?

Provat att installera om Windows?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

@Grönahunden: På CPU är tempraturen runt 35 och på GPU är tempraturen 39 ingame.

Permalänk
Skrivet av Casper1999:

@Grönahunden: På CPU är tempraturen runt 35 och på GPU är tempraturen 39 ingame.

okej inget fel på temp ? 39/35 grader när du när du spelar. ? vad får du för temp med ex furmark ? om du stresstestar gpu´n

ursäkta om ja skrivit nånting märkligt *mod* har tagit bort det och mitt minne är kort, ibland har ja svårt se vad som kan vara olämpligt då ja har en släng av asperger.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644