spegla skärm med MS Surface PRO4

Permalänk

spegla skärm med MS Surface PRO4

Hej

Har fått en surface pro 4 på jobbet.
fantastisk liten sak tycker jag än så länge.

när jag sitter på kontoret vill jag dock gärna arbeta vid en riktig skärm.
så jag tänkte att jag skulle spegla surface till min stationära skärm.

har en dockningsstation och fått bilden över till skärmen utan problem.

dock fungerar det inget bra med upplösningen.
en bra upplösning på min stationära skärm är inte samma på surface.

går det att ornda så det typ per automatik byter upplösning när jag ansluter till en skärm och återgår till "normal" surface upplösning när jag kopplar från?

Permalänk
Medlem

Jag kör precis så som du skriver och det funkar perfekt.
Enda problemet jag har är att ikonerna ibland kan bli för stora när jag dockat in eller plockar ur den, men upplösningen körs i native på min 27" skärm och när jag dockar ur så körs den i min Surface pro 3 skärm i native upplösning där.

Permalänk

fått massa problem... upplösningen är en sak men allt som visas på min stationära skärm DELL P1914S blir väldigt väldigt suddigt och konstigt... typ linjer är så tunna i texten att de blir svåra att läsa.

vet inte vad det beror på
om det är upplösningen eller några inställningar
eller om det beror på min skärm inte klarar detta...

Permalänk

kan det bero på att jag har en VGA från skärmen till microsoft hubben där jag konverterar med en adapter VGA till mini display-port och sedan microsoft hubben till surface.

kan det vara värt att pröva med en minidisplay kabel direkt från skärm till hubben och sedan till surface.
dvs utan VGA sladd och konverterare....
kan det påverka bildkvaliten?

Permalänk
Medlem

När du säger MS hubben, är det "dockningsstationen" du menar då?
DP påverkar bildkvaliteten helt klart, den är ju digital hela vägen så att säga. Samtidigt så är din skärm lite äldre så det kanske inte har detta, men detta bör ju gå att kolla på spec.
Glömde säga att jag kör DP hela vägen från docka till skärm och när jag jobbar hemifrån så kör jag MINI DP till min externa skärm.

Spontant, utan att veta för mkt om tekniken, så känns DP, DVI och HDMI som mkt bättre tekniker då datorn själv verkar kunna avgöra vad som sitter i andra änden istället för att man ska behöva hålla på och trixa med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjarterkung:

fått massa problem... upplösningen är en sak men allt som visas på min stationära skärm DELL P1914S blir väldigt väldigt suddigt och konstigt... typ linjer är så tunna i texten att de blir svåra att läsa.

vet inte vad det beror på
om det är upplösningen eller några inställningar
eller om det beror på min skärm inte klarar detta...

Kör du en gammal 19tums-skärm via VGA till en Surface 4?

Varför? Du måste väl ha större, bättre och nyare skärm att använda

Permalänk

Ja gammal är den inte men det är en 19tums skärm som inte är "widescreen"... dålig på formaten men den kör kanske 4:1 eller vad det heter.

har det då jag skarpt ogillar breda skärmar.
tycker den är perfekt.

Permalänk
Medlem

Kör inte speglat. Kör utökat eller stäng ner skärmen på surfacen när den är dockad.

Permalänk
Medlem

Speglat fungerar ju inte på skärmar med olika format och upplösning.

Utöka ska du göra (extend). Tryck WIN+P

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjarterkung:

Hej

Har fått en surface pro 4 på jobbet.
fantastisk liten sak tycker jag än så länge.

när jag sitter på kontoret vill jag dock gärna arbeta vid en riktig skärm.
så jag tänkte att jag skulle spegla surface till min stationära skärm.

har en dockningsstation och fått bilden över till skärmen utan problem.

dock fungerar det inget bra med upplösningen.
en bra upplösning på min stationära skärm är inte samma på surface.

går det att ornda så det typ per automatik byter upplösning när jag ansluter till en skärm och återgår till "normal" surface upplösning när jag kopplar från?

Lite sent kanske men har du löst detta? Har en 27" HP skärm som jag kopplar upp med dockningsstation (vga) har en surface pro 3 och 4. Med 3an blir det perfekt bild men inte 4an, blir grynig och suddig? Kör native-upplösning på skärmen 1920x1080 och inställningen visa endast på bildskärm 2 (HPn).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippy:

Lite sent kanske men har du löst detta? Har en 27" HP skärm som jag kopplar upp med dockningsstation (vga) har en surface pro 3 och 4. Med 3an blir det perfekt bild men inte 4an, blir grynig och suddig? Kör native-upplösning på skärmen 1920x1080 och inställningen visa endast på bildskärm 2 (HPn).

Provat autojustera bilden på skärmen?

Ett tips jag brukar köra med är att ta upp excel, markera alla celler, krymp till kvadrater och sätt svarta tunna kantlinjer. Avmarkera och kör autojusteringen. Upplever att skärmen justerar sig bättre då