Ögongodis - spel med grym grafik!

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur bra det flyter tycker jag Portal 2 är rätt smutt också. Dom har verkligen optimerat väldigt bra, nästan alla idag med ett hyfsat grafikkort kan få 144 fps med det mesta på max.

(Det här är från "Portal Stories Mel" som jag spelar nu. Rekas!)

Permalänk
Medlem

Jag tycker fortfarande Prince Of Persia Sands of Time från 2003 var före sin tid Fortfarande snyggt idag:

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Eve online när två flottor möts är det skit snyggt om man tittar på det ... normalt sett så är grafiken inte något man har "tid" att titta på i spel tyvärr.

Kommer ihåg WOW var du Tank/Healer/Melee dps så hade du inte tid att titta på grafiken men som ranged dps så var det vackert ...

Permalänk
Medlem

Minecraft ser bra ut med modd

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att när det gäller realism så vinner SW: Battlefront i min bok. Rent allmänt tycker jag att Ni No Kuni förtjänar att nämnas för sin otroligt vackra tecknade grafik, som är riktigt bra för att vara på PS3. Ser fram emot 2an

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten_alle:

Hej.
Ett bra spel behöver inte bra grafik, visst kan det vara så men vi som lagt flera månadslöner på vårat system söker nog också lite ögongodis. Jag vill ha tips på snygga spel.

Mina favoriter:
Bioshock Infinite - Grymt artwork men inte tekniskt imponerande.
Just Cause 3 - Snyggaste vattnet jag hittat. Annars ganska alldaglig grafik.
Witcher 3 - Kort och gott magiskt! Bra tekniskt och estetiskt. Tyvärr mycket aliasing på utrustning, någonting AA inte helt motverkar.
Grand Theft Auto V - Dåliga 3d-modeller men genomtänkt estetiskt och bra tekniskt. Mycket aliasing som inte TSAA eller MSAA gör någon större skillnad på.
Star Wars Battlefront - OMG! Bra optimerat, löjligt bra miljöer och ljuseffekter. Bra jobbat DICE!
Rise of the Tomb Raider - Vågar jag säga state of the art?

Mer?

Personligen tyckte jag att Bioshock Infinite var tekniskt imponerande och mycket bättre än alla spel som du har tagit som exempel.

Arma III lär du inte kunna maxa ens i närheten, prova Ultra och viewdistance på max (25km) har ett R9 295X2 det blir som ett bildspel. Är gryyyyymt sugen men kommer att vänta tills jag har råd att uppgradera CPU'n

Assasin's Creed Black Flag är mer lättdrivet, atmosfäriskt, haven/stormar osv är grympt imponerande (bästa vattnet sen wind waker)

Metro Redux (omgjorda versionenra) är väldigt atmosfäriska, tror inte dom kräver något super heller

Moddar du Minecraft kan du få det att se grymt snyggt, och få din burk att gå på knäna

Permalänk
Medlem

Dirt Rally är ju rätt snyggt: