Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hur vet jag om alla fläktar är på och om corsair h110i gt funkar?

Permalänk
Medlem

Hur vet jag om alla fläktar är på och om corsair h110i gt funkar?

Hej! Har precis installerat w10 och fått min dator från inet färdigmonterad.
Hur vet jag om fläktarna funkar som dom ska?
Har för mig jag läste att gpu fläktarna inte börjar spinna föräns typ 70 grader eller något men inga fläktar där bak spinner heller. Och cpun ligger i idle 40 grader när jag ser andra ligga på typ 20 grader med samma cpu.
Jag hör heller absolut INGET från datorn. Hör inte pumpen alls eller någon fläkt. Helt tyst.

Här är vad jag köpte:

Dom bytte ut dom 2 vanliga fractal fläktarna mot dom andra jag köpte.

Permalänk
Medlem

Öppna datorn och titta om dom snurrar? Gör dom inte det kolla att kabeln är inkopplad.

Permalänk
Medlem

För att dina temperaturer är under 50? För övrigt kan du inte ligga under 25 grader eftersom du då börja närma dig rummets temperatur och det då skulle uppstå kondens. Med andra ord är processorns effektiva temperatur 20 när den är 40 grader. Får du lägre temperatur och kondens så börjar det regna i datorn.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Öppnade precis datorn och kollade. Fläkten där bak snurrar nu men fläktarna på gpun snurrar inte och sidofläkten snurrar inte heller.

Permalänk

sätt på en runda 3d mark eller nått som stressar gpun å se om de sätter fart när de börjar närma sig 70°ish i temp.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows