Diy/3rd party-huvudband hörlurar

Permalänk
Medlem

Diy/3rd party-huvudband hörlurar

Tjenare!!

Jag införskaffade mig häromdagen ett par Beyerdynamic DT250 80Ohm och det var verkligen ett lyft från mina Samson SR850.
Ljudet är bra, pengen var inte aaaallt för stor, och de är sköna runt öronen. Dock har jag märkt att huvudbandet inte alls är så himla skönt efter ett tag. Det sitter på ett från början med någon typ av dämpning/skumgummi i läderförpackning, men innanför så är det två delar:
1. Plast-bygel för att hålla ihop lurarna
2. Metallbygel för att koppla lurarna med varandra

Dessa två sitter separat, och med det huvudbandet som sitter på nu (som sitter rätt tajt runt dessa byglar) så blir det att dessa två byglars konturer blir väldigt tydliga i formen, och när man har suttit några timmar (2-3 och uppåt) så börjar kanterna på byglarna gnida in sig och skava mot skalpen mitt uppepå huvudet, och det är riktigt obekvämt.

Så nu till frågan: Finns det några skönare tredjeparts-huvudband man kan köpa någonstans som passar de flesta hörlurar? Eller kan man göra ett eget och vad är era tips i så fall om material-val mm?

Tack på förhand för svar.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Jag har, inte till samma modell men, sytt ett par "muddar" till mina hörlurar. Tänk dig samma teknik som bältesskydd för barn ( http://www.babyringen.se/produkter/bilstolar/bilstolstillbeho... ) fast måttanpassat för hörlurarna.

Visa signatur

Tess Drake R/C
Rubin RC

Permalänk
Medlem
Skrivet av AveTess:

Jag har, inte till samma modell men, sytt ett par "muddar" till mina hörlurar. Tänk dig samma teknik som bältesskydd för barn ( http://www.babyringen.se/produkter/bilstolar/bilstolstillbeho... ) fast måttanpassat för hörlurarna.

Ah men precis fick hjälp av mor att sy ihop något liknande, bara knappar som ska sättas på

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+