Om anime i nytt avsnitt av Fulkultur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Tycker Death Note, likt många andra anime, tappar tråden och flippar ur totalt mot slutet.

Ja... Men om man var i samma situation själv, kanske man skulle bli likadan.
Försöker skriva utan att spoila något för eventuella läsare.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

Starzinger
kollar på den än lite då och då finns ett projekt som håller på att översätta hela serien till svenska.

Hellsing ultimate
One piece
Bleach
Great teacher onizuka
Kamen no maid guy
Fairy tail
Berserk
Code geass
Black lagoon
Full metal alchemist brotherhood
Gurren lagann
One punch man
Inukami

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Entusiast
Skrivet av AndreaX:

med risk för att vara så petig att jag i tecknad form skulle ha ett par tjocka glasgöon med spiraler på nu men..

Evangelions är ju inte vare sig mechar eller robotar.

nä, bara Neon Evangelion Genesis.

angående "Robotech" så var det väll så har jag för mig att enbart 24 avsnitt dubbades, så det var hela den svenska versionen av den amerikanska. USA-versionen i sin tur hade samtliga 36 men var en ganska omklippt version av "Macross". Att fortsättningen på serien därutöver dessa var ett par helt andra serier tror jag inte var vad som i sig ändrade så mycket på den första installationen i trilogin dock.

så jag gissar att det var mer ett sätt att dra ut på omfånget av dubbföretaget:

inte för att jag sett den men det låter lite som Lost, Arkiv X, Dallas och Varuhuset..

Skillnaden är väl att Death Note är 37 avsnitt totalt till skillnad från Lost (121), Arkiv X (208) och Dallas (357). Avsnitten är dessutom bara typ 20 minuter långa till skillnad från Lost och Arkiv X som är 45. Det motsvarar alltså ungefär en säsong av Lost eller Arkiv X i längd och det kan man ju tycka att de borde kunna hålla ordning på utan att manusförfattarna ger upp i slutet. Speciellt när de hade en färdig manga för ovanlighetens skull.

Evangelion som du nämnde är ju också ett bra exempel på en animeserie som flippar totalt i slutet. De två sista avsnitten är ju helt obegripliga. Så obegripliga att de var tvungna att göra en film som ersatte slutet.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jag är ingen fan, det finns helt enkelt för många saker som jag retar mig som satan på.

Kul för dem som gillar skiten dock.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Ni har fått med det mesta men nog skulle jag hellre ha Ghibli-rullarna bland nybörjartipsen snarare än vad som nu är där. Kanske lite av en synd också att förbise Satoshi Kons verk (om jag inte missar något), bl.a. Paprika är på Ghibli-nivå. Skulle annars bara lägga till FLCL, Getbackers, Samurai Champloo och The Melancholy of Haruhi Suzumiya (endast orignalserien om 13(?) delar). Tittar tyvärr inte på mycket anime längre men besökte i alla fall Ghibli-museet i Tokyo i januari. Senaste animen jag tittade på var Steins Gate förra året, efter att först ha spelat PC-spelet det baseras på. Såg även de tre spelfilmerna baserade på Rurouni Kenshin den gångna helgen, väldigt bra!

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 9 3900X | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 2070 Super 8GB DUAL OC EVO | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define C TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Mugen08: Steins Gate är jag sugen på att se, har inte fått chansen än. Paprika är väl något av en vattendelare, jag äger den och har sett den en gång men jag fastnade inte alls för den. Utsökt visuellt och stilistiskt, men handling och berättarteknik föll mig inte alls i smaken. Men jag ska spana in de andra tipsen du nämner där, Samurai Champloo har jag hört och läst mycket om men inte sett än. Tack för tipsen!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@liorcifer: Hellsing Ultimate och Bleach är på min to do-lista, har hört mycket gott om dessa, de får bli del av nästa shoppingrunda helt enkelt.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@casuaL: Åh hur kunde jag glömma bort Cyborg 009, kapitalfel på den. Det var min favorit på mellanstadiet, följde den slaviskt. Tack för påminnelsen, det var härliga minnen som kom rusande tillbaks!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

@loevet: Jämfört med spelet är tyvärr Steins;Gate-animen förhållandevis ytlig, speciellt när det kommer till sci-fi-elementen men även karaktärsporträtten. Grundberättelsen är dock så bra att tjejen vart helt fast i animen, köpte den på BD-rom för att hon skulle kunna få uppleva den utan att spendera 50-100 timmar i en visuell novell. Om du är intresserad av spelet kan du läsa min gamla rec på L7, min överlägset mest lästa och internationellt citerade/översatta recension. The power of anime-fans.

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 9 3900X | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 2070 Super 8GB DUAL OC EVO | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define C TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tja om ni gillar Science fiction så mycket så skulle jag vilja rekommendera ett par serier jag med.

Planetes Om ni frågar mig, den absolut bästa Scifi animen som har gjorts, konstigt att ni inte tog upp denna då den är riktigt känd. Också en anime som passar de som normalt inte gillar anime troops.

Last Exile Också riktigt bra, denna har faktiskt även sänds på svensk TV, det sagt (Det finns ingen S2!)

Dennou Coil

Personligen har man sett alldeles för mycket anime, speciellt inom scifi grenen så finns tyvärr inte mycket mer att se för mig, så länge inte nya serier dyker upp

Kul att du tog upp Planetes, en av mina absoluta favoriter, mysig serie! Samt att det känns passande i den tid vi lever nu i och problemet med skräpet som åker runt våran planet.

Last Exile gillar jag också, såg om den för några år sen.

Dennou Coil såg jag nån gång runt 2008, kan nia mig se den igen.

Dock har jag varit usel på att se nya serier de senaste 5-6 åren. Senaste året som jag kommer ihåg på rak arm som jag har sett är Hunter x Hunter 2011, Attack on Titans, Full Metal Alchemist och har börjat se hos en kompis Steinsgate.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Söder om söder-hipster
Skrivet av AndreaX:

med risk för att vara så petig att jag i tecknad form skulle ha ett par tjocka glasgöon med spiraler på nu men..

Evangelions är ju inte vare sig mechar eller robotar.

angående "Robotech" så var det väll så har jag för mig att enbart 24 avsnitt dubbades, så det var hela den svenska versionen av den amerikanska. USA-versionen i sin tur hade samtliga 36 men var en ganska omklippt version av "Macross". Att fortsättningen på serien därutöver dessa var ett par helt andra serier tror jag inte var vad som i sig ändrade så mycket på den första installationen i trilogin dock.

så jag gissar att det var mer ett sätt att dra ut på omfånget av dubbföretaget:

Beror väl lite på vad vi vill lägga in i begreppet mecha, men Neon Genesis Evangelion borde väl räknas, även om de är cyborger? Åtminstone genremässigt vill jag placera in serien i mecha-facket.

Angående Robotech så är förklaringen jag hört att praxis för syndikering på amerikansk tv är 65 avsnitt, vilket gör att en serie kan sändas varje vardag i 13 veckor (3 månader). Det är därför så många amerikanska tecknade serier består av 65 avsnitt, typ Bumbibjörnarna och Räddningspatrullen. Carl Macek ville ta serien Super Dimension Fortress Macross till USA, men fick fylla ut det hela med serierna Super Dimension Cavalry Southern Cross och Genesis Climber MOSPEADA.

Jag vet inte om Robotech klipptes om något för att få det hela att passa bättre ihop, eller om de bara sände de tre serierna efter varandra som lösa "säsonger".

Visa signatur

– Med rymden i blodet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Åh hur kunde jag glömma bort Cyborg 009, kapitalfel på den. Det var min favorit på mellanstadiet, följde den slaviskt. Tack för påminnelsen, det var härliga minnen som kom rusande tillbaks!

vi är ju cyborg krigare kung

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Känner man att man är lite för glad och att livet är lite för trevligt kan jag rekommendera Grave of the Fireflies. Den är bra och helt klart sevärd men sjukt sorglig.

Instämmer.

Kom direkt att tänka på en serie som på sätt och vis har liknande anda (men är sci-fi):

Now and Then, Here and There (今、そこにいる僕 Ima, Soko ni Iru Boku)

Framtidsdystopi, verkligen inte trevlig. En av mina favoriter.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Söder om söder-hipster
Skrivet av crew seven:

Bert-Åke Varg gjorde ju jäkligt mycket röster under starzinger eran men kommer nog aldrig glömma Project A-KO , martian successor nadesico samt street fighter filmen.

Vet i tusan om man ska räkna in transforms och kanske även turtles till till anime ?

Bert-Åke var ju överallt på den tiden! Även Tintin och Asterix

Transformers är väl lite av ett gränsfall egentligen. Jag skulle säga nej, eftersom tv-serien skrevs och rösterna spelades in i USA (även om animationen lades ut på koreanska och japanska studior). Men jag tror ändå det får räknas som en amerikansk produktion (dock är det fråga om "amerikaniserade" leksaker som bygger på de japanska leksakslinjerna Diaclone och Microman från Takara).

Så.. amerikanskt men med lite japanska rötter? Sub-anime?

Sen gick vad jag vet Transformers-serien även i Japan, under namnet Super Robot Life-Form, och fick också en unik fortsättning har jag för mig.

Visa signatur

– Med rymden i blodet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Evangelion som du nämnde är ju också ett bra exempel på en animeserie som flippar totalt i slutet. De två sista avsnitten är ju helt obegripliga. Så obegripliga att de var tvungna att göra en film som ersatte slutet.

EN film? Du vet att de har gjort flera filmer som alla har försökt att göra om slutet, inte en gång utan ett par ggr, Alla är fortfarande lika dåliga.

Personligen har jag aldrig gillat NGE, tyckte den började riktigt bra men sedan bara spårade ut med rejält irriterande karaktärer o.s.v, dock med det sagt så vet jag hur många som börjat se anime på grund av den, något jag dock aldrig kommer förstå själv.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Lite mycket prat om pre-2000 anime som det oftast brukar bli(iom folk gillar att prata om klassikers, osv mycket). i kombination med att modern anime massproduceras och är lite sisådär.
Men som en annan nämnde är Shirobako väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Tomas Bolme och Anita Wall är en stor del av min barndom.

Btw, Cobra och Silver Fang lägger jag till i denna enormt växande lista.

Och Dancouga...

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Haha. Nu kom jag på vilken serie nu starta med... Date A Live. Nice... ;P

(Störde mig väldigt väldigt mycket att jag inte kom på det.)

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av MugiMugi:

EN film? Du vet att de har gjort flera filmer som alla har försökt att göra om slutet, inte en gång utan ett par ggr, Alla är fortfarande lika dåliga.

Personligen har jag aldrig gillat NGE, tyckte den började riktigt bra men sedan bara spårade ut med rejält irriterande karaktärer o.s.v, dock med det sagt så vet jag hur många som börjat se anime på grund av den, något jag dock aldrig kommer förstå själv.

Den börjar ju bra så antar att folk fastnar för konceptet genom de första avsnitten. Sen blir de inte tillräckligt avskräckta av det katastrofala slutet. Det var evigheter sen jag såg den men jag minns den fortfarande som bra. Tror det var den andra animen jag såg efter FMA. Min absoluta favorit är nog Ghost in the Shell. Både filmer och serier. Har inte sett den nya än dock.

Edit: Nu när jag tänker efter lite så var den första animen jag såg faktiskt Porco Rosso. Jag snubblade in på den när den visades på TV1000 för en himla massa år sedan och den fastnade i minnet. Det var först för typ två år sedan när jag grävde igenom Studio Ghibli igen som jag insåg vad det var jag såg när jag var lite. Fortfarande en bra film för övrigt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Cobra på VHS med Thomas Bolmes röst var det första jag såg som liten, innan jag hade en aning om begreppet Anime Även Robotech/Macross åkte med när man redan hade hyrt alla He-Man, Bravestarr och andra tecknade serier.

Det var först när jag läste på Karlstads Högskola/Universitet som lillebror visade mig Rurouni Kenshin (och Samurai-X) och jag började titta mer seriöst på det.

Sen träffade jag min dåvarande granne och nuvarande sambo som hade Plastic Little och första Ranma 1/2-filmen på DVD samt just Neon Genesis Evangelion.

Van som jag var med alla långa utdragna häftiga stridsscener i Kenshin, tyckte jag om början på NGE, men slutet blev alldeles för mycket invecklad psykologi för min del.

Lite äldre som jag gillat
Visions of Escaflowne
Slayers
.hack//Sign (bra, men lite skumt slut)

På sistone har det väl blivit en hel del tittande, några som jag kommer på på rak arm som jag gillat är väl (en del är hyfsat NSFW både våldsmässigt och annat)

Utawarerumono
Highschool of the Dead
Ikkitousen (säsong ett och två är bra iaf)
Highschool DxD (boost-u, boost-U, BOOST-U! XD )
11eyes
K (K-project)

Danmachi (Dungeon ni Deai wo Motomeru no wa Machigatteiru Darou ka)

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

@blackeagle: Synd att den nya Utawarerumono animen inte följde spelet så bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Personligen har jag aldrig gillat NGE, tyckte den började riktigt bra men sedan bara spårade ut med rejält irriterande karaktärer o.s.v, dock med det sagt så vet jag hur många som börjat se anime på grund av den, något jag dock aldrig kommer förstå själv.

Skrivet av Zotamedu:

Den börjar ju bra så antar att folk fastnar för konceptet genom de första avsnitten. Sen blir de inte tillräckligt avskräckta av det katastrofala slutet. Det var evigheter sen jag såg den men jag minns den fortfarande som bra.

Jag är en av dem som avgudar NGE; det är fortfarande den bästa av de hundratals animeserier och filmer jag någonsin sett. Meeeen, så hade jag också en djup depression när jag såg den första gången, så den tilltalade mig på ett särskilt sätt.

Originalslutet är skräp, men Death & Rebirth och End of Evangelion älskar jag.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

@blackeagle: Synd att den nya Utawarerumono animen inte följde spelet så bra

Inte sett den nya än och hade faktiskt ingen aning om att det fanns ett spel XD

Får väl kika lite

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

kanske missat inläggen i tråden som faktiskt tar upp att NGE finns i tre nya långfilmer som en slags reboot, den fjärde ska komma ut typ i år eller 2017. slipper se massa gnäll å skit. se dem

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Anime jag gillat/gillar:

Claymore ( hade ett abrupt slut när den avvek från mangan)

Checka in min avatar bro! Fantastisk serie. Jag såg animen först och tyckte den var grymt bra. Sen läste jag mangan och insåg att aningen bara var en aptitretare innan ostronen. 😋

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Checka in min avatar bro! Fantastisk serie. Jag såg animen först och tyckte den var grymt bra. Sen läste jag mangan och insåg att aningen bara var en aptitretare innan ostronen. 😋

Skickades från m.sweclockers.com

OoOoOo jag måste börja läsa den då, tyckte mycket om stilen och det mörka i den serien. Men skall absolut läsa mangan nu när du säger så. Tack!

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Jag tror jag skulle gilla Anime, men vart börjar man. Vilket träsk. Engelska, eller japanska? Finns det ens dubbat.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Jag tror jag skulle gilla Anime, men vart börjar man. Vilket träsk. Engelska, eller japanska? Finns det ens dubbat.

Mycket finns dubbat. Jag hade testat med CrunchyRoll om jag börjat titta förförsta gången. Det finns massor av serier där.
Läs synopsisarna och se om du hittar något du tycker är kul. Då det är så vilt skiljt vad de olika serierna handla om så är det bästa nicha sig lite till intressena man redan har.

Många ger dig gärna tips om du kan berätta dina preferenser, några böcker, filmer och serier, ja rent av spel, som du tycker om. Finns garanterat något som passar din smak.

Crunchyroll
http://www.crunchyroll.com/

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av Devil May Cry:

Jag tror jag skulle gilla Anime, men vart börjar man. Vilket träsk. Engelska, eller japanska? Finns det ens dubbat.

Finns en hel del dubbat till engelska och ska finnas lite dubbat till svenska. Om man kör japanska eller engelska beror på hur man är lagd och det råder en vild debatt om vilket som är rätt. "Äkta" fans accepterar bara japanska och man får vackert lära sig japanska och skaffa sig full förståelse för deras kultur om man ska uppskatta alla detaljer. Personligen brukar jag köra på engelska undertexter för jag tycker det är charmigt med japanska röster även om jag inte förstår ett ord.

Var du ska börja beror på vad du tycker om att titta på. Finns alla möjliga genrer representerade. Studio Ghibli är ett rätt säkert kort. Det är typ Disney fast på japanska och det har rekommenderats en rad bra filmer i tråden. En personlig favorit är Ghost in the Shell också. Wachowski-bröderna plockade mycket inspiration från den. Den berömda lobbyscenen är plockad mer eller mindre rakt av från Ghost in the Shell. Samma scen är för övrigt med i musikvideon till King of my Castle av Wamdue Project som gick varm på musikkanalerna i slutet av 90-talet. Annars verkar det som att jag är långt ifrån ensam i att ha dragits in av Full Metal Alchemist. Jag har inte sett den nya versionen, Full Metal Alchemist: Brotherhood, som följer mangan istället för att sticka iväg åt ett eget håll en bit in men det verkar som att folk tycker att den är bättre.

Så Studio Ghibli om du gillar Disney, Ghost in the Shell om du vill ha Sci-fi/cyberpunk action med existentiella frågor och Full Metal Alchemist ligger om du lutar mer åt fantasyhållet.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

uj uj...hur kan ni nämna svenska dubbar och äldre anime utan att ens ta upp Silver Fang? Rai Grottpojken? Ulysses 31? nej nej, det där var dåligt ^^

Men ska ni glo FLÄSKIG serie så kolla in Ginga Eiyuu Densetsu. Den är suverän, 110 episoder utav kärlek ^^

Förresten..till folk här.

Jag tycker typ 99% av all anime som gjorts det senaste decenniet suger så jävla hårt. Det är inte ett skämt, så trött på majoriteten utav vad jag råkat kolla in. Dessa är undantagen.
One Punch Man
Gangsta
Sengoko Basara
Yatterman
Steins;Gate
Sharabako
Baccano!
Free!!
Tengen Toppa Gurren Lagann
Black Lagoon
är typ do enda som inte varit dåligt dom senaste 10 åren.
Jaja, överdrivet skitsnack, jag vet eftersom jag inte sett all anime dom senaste 10 åren så om ni har några förslag på riktigt bra serier som inte bara är fanservice så ge mig ett förslag ^^ Btw har inget emot fanservice men blir det bara det så är det tråkigt.

Så jag inte blir attackerad för folk läser aldrig hela inlägg.